Om alles nog eens goed te testen de aanhanger achter de Daf gehangen om een lekker stukje te gaan rijden.
Untitled by
Maikel Prins, on Flickr
Bj het wegrijden na het tanken een heel klein beetje inhouden..
Tegen beter weten in toch een stukje doorgereden. Bij een beetje snelheid en gasgeven niks aan de hand, maar bij het optrekken vanuit stilstand inhouden. Tijdens deze rit werd ik wederom verrast door de remwerking die erg beperkt was tijdens een noodstop.
Tijdens normaal remmen is hier niets van te merken...
Ben weer terug gereden naar de loods.
Als eerst de remmen opnieuw gesteld en met name achter kon deze aardig worden bijgesteld..
Vervolgens op onderzoek uitgegaan mbt het inhouden.
Eerst het ontstekingstijdstip wat getracht te verdraaien om te zien of dit verschik maakte. Wat eigenlijk weinig verschil maakte, behalve dat ie merkbaar zwaarder ging lopen. Vervolgens met de afstellamp een poging gedaan om het tijdstip te controleren, waarbij ik geen flits meer kreeg op de lamp. (maar de motor wel op alle 6 de cilinders liep) Ook kreeg ik hele rare toerentallen te zien op de afstellamp. Vermoede dus dat de afstellamp defect was. Heb nog ergens een ander kunnen lenen, waarvan niet zeker was of die werkte en die deed helemaal niks, uiteindelijk snel een nieuwe gekocht
Met de nieuwe had ik af en toe wel een flits en dan weer niet, dus ontsteking open gemaakt.
Contactpunten waren wat ingesleten, dus deze vervangen inclusief de condensator, samen met de rotor en verdelerkap welke ook enigszins waren ingesleten.
Vervolgens weer proberen en toe leek het wel of die of en toe op 5 cilinders liep. Hierna ging het eigenlijk van kwaad tot erger...
Vervolgens de bougies en de kabels vervangen (civiel) Hierbij bleek er een breuk te zijn op de eerste bougiekabel ter hoogte van de veer in de verdelerkap. Vervolgens weer proberen en nog af en toe op 5 cilinders lopen. Vervolgens de bobine en de voorschakelweerstand vervangen, wat geen verschil maakte.
Toen lag ik er even uit en omdat het ondertussen woensdag 29 mei was en de rit naar Frankrijk op vrijdag 31 mei gepland stond ben ik er maar mee gestopt om de jeep klaar te maken voor de rit (en alle zooi nog te verzamelen om mee te nemen)
Binnenkort maar weer verder kijken wat het nou kan zijn