Het nieuwe forum

Nieuws wat je niet mag missen

Moderator: ruben

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Het nieuwe forum

Berichtdoor ruben » wo 03 nov 2021 21:19

Tot nu toe geen bijzonderheden behalve dat inderdaad mijn standaard linkje niet meer werkte :mrgreen:

Oberland
Hercules Held
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 15 jun 2018 19:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum

Berichtdoor Oberland » wo 03 nov 2021 21:49

Technisch doet hij het. Zou je het contract tussen letters en achtergrond een keer groter willen maken?
Ik heb al eens zitten kijken maar kan de manier niet vinden om een ander kleurprofiel te kiezen (weet ook niet of dat in deze forumsoftware zit, andere software heeft het wel)

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum

Berichtdoor Dikkie » wo 03 nov 2021 22:12

Moet ik ff naar zoeken, word ff klieren, als ik de linkjes lichter maak heeft dat weer direct effect op de leesbaarheid op andere plekken. An sich wel ff een leuke zoekopdracht, ben niet zo thuis in kleurtjes.

En klopt, dit is het enige kleurenschema dat op dit forum actief is, het standaard phpBB kleurtje staat niet aangevinkt. Wil je die er graag bij hebben dan?
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Oberland
Hercules Held
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 15 jun 2018 19:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum

Berichtdoor Oberland » do 04 nov 2021 20:57

Ik hoef die andere er niet per se bij te hebben, is ook weer extra werk voor je.
Het contrast tussen letters en achtergrond is nu alleen wat matig. Gewoon lekker in de CSS prutsen is lekker.

Gaat bijvoorbeeld over deze stukjes maar er zijn er meer:
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (11.1 KiB) 4090 keer bekeken
Knipsel2.JPG
Knipsel2.JPG (11.48 KiB) 4090 keer bekeken

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 880
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Het nieuwe forum

Berichtdoor Dafinknouleuk » za 06 nov 2021 16:33

Gewoon lekker in de CSS prutsen is lekker
idd: ik heb ook eens voor dit forum in de css zitten harken om de kleurstelling prettiger te krijgen maar dat is alweer een paar jaar geleden.

Met F12 (in Chrome of FF) kun je perfect zien waar in de css de aanpassing moet (je kan zelfs proberen)

het is in elk geval a.color (best wel een algemene), als je die op 'silver' zet (#C0C0C0) dan zit je volgens mij goed

ook a.hover kan een ander kleurtje krijgen bv #85c285;

en in #wrap background-color: #626A3275;

en dan ben je er wel volgens mij :wink:

maar meestal heeft phpBB wel ergens nog een verrassing :roll:

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum

Berichtdoor Dikkie » za 06 nov 2021 20:49

Klopt, heb al wat zitten prutsen maar zodra ik een linkkleur aanpas is dat niet alleen het menu: het treft ook de forums, topictitels, gebruikersnamen, alles wat een link is.. en dat ziet het er best debiel uit.
Als ik erop ga googelen komt het erop neer de meeste linkjes een andere divclass te geven maar dat vereist weer heel wat handwerk die elke update weer opnieuw uitgevoerd moet worden.
Ben er dus nog niet helemaal uit..

Een worst-kaas alternatief zou kunnen zijn om een geheel ander kleurtje erop te zetten, maar dat vermijd ik liever ook. Zoiets bijvoorbeeld: https://www.phpbb.com/customise/db/style/green_style/

Voor de liefhebbers en collega forum techneuten die wat bedrevener zijn in CSS dan ik wil ik ook gerust een downloadje aanbieden naar het momenteel gebruikte DYC kleurenschema :mrgreen:
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Oberland
Hercules Held
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 15 jun 2018 19:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum

Berichtdoor Oberland » zo 07 nov 2021 15:26

Ik schrik niet van een beetje CSS, ken alleen phpBB niet en de manier waarop je het nu gecodeerd hebt.
Beste is het om meteen irl aan te passen (of je moet een testomgeving hebben). Ander ding dat je kunt doen is naar het worst- en kaas-scenario gaan en vandaar uit de groentinten iets naar RAL 6014 te schuiven. Of het zo laten wanneer ik de enige ben die daar last van heeft. :)

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum

Berichtdoor Dikkie » zo 07 nov 2021 20:38

Nou.. ik denk dat jij de enige bent die het heeft uitgesproken. Ikzelf kan het immers ook nu niet lezen maar weet stomweg waar alle knoppen zitten dus kan er mee werken.. ;) Voorheen had ik een kopie van site/forum op mijn pc draaien als test omgeving maar sinds ik vorig jaar een andere pc heb aangeschaft is dat niet meer. Toch maar eens doen.

Mocht je er naar willen kijken, het huidige thema staat nu onder http://www.ya126.nl/forum/download/DYC.zip
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Oberland
Hercules Held
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 15 jun 2018 19:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum

Berichtdoor Oberland » ma 08 nov 2021 12:58

Net eerst even zoals Dafinknouleuk via de 'inspect' wat proberen aan te passen.
Me meer verbaast over de manier waarop phpBB dingen oplost t.o.v. Wordpress (waar ik redelijk makkelijk in pruts).
Als je het css-gebeuren gewoon in colours.css hebt getweaked dan zou ik het gewoon in de live site ook als zodanig doen. Je kunt beginnen met #40534A in een iets andere tint (in voorbeeld even deze achtergrondkleur genomen).

Schermafbeelding 2021-11-08 125616.png
Schermafbeelding 2021-11-08 125616.png (40.47 KiB) 4037 keer bekeken

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Het nieuwe forum

Berichtdoor Dikkie » vr 10 jun 2022 23:30

Stukje code toegevoegd die moet voorkomen dat emoji's, geplaatst door mobiele telefoon gebruikers, op standje kingsize worden weer gegeven. Echt type ik dit nu vanaf een pc.. wie wil dit even testen hier? :mrgreen:
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Daffieduck
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Het nieuwe forum

Berichtdoor Daffieduck » za 11 jun 2022 07:54

Stukje code toegevoegd die moet voorkomen dat emoji's, geplaatst door mobiele telefoon gebruikers, op standje kingsize worden weer gegeven. Echt type ik dit nu vanaf een pc.. wie wil dit even testen hier? :mrgreen:
Het lijkt te werken
:D

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Het nieuwe forum

Berichtdoor Hoppa69 » za 11 jun 2022 20:57

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.


Terug naar “Nieuwsflits”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten