YA 314
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8828
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Nog wat zoekers aan de zijkant gehangen met een magneet.
Spanband er omheen.
Eerst onderkant lassen.
En bovenkant alleen op de zijkanten.
Binnenkanten van de platen zijn nu ook allemaal glad.
Spanband er omheen.
Eerst onderkant lassen.
En bovenkant alleen op de zijkanten.
Binnenkanten van de platen zijn nu ook allemaal glad.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8828
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
8 draadeindjes m12 er aan geplakt.
Velg er in en ventielgat tussen 2 moeren in houden.
Dan eerst plaat vast.
Dan velg vast.
Velg er in en ventielgat tussen 2 moeren in houden.
Dan eerst plaat vast.
Dan velg vast.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8828
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
En tegen over elke moer een lasje er in.
Telkens de tegenovergestelde moer gedaan i.p.v het rijtje af gaan.
Op de juiste plek natuurlijk.
Toch nog even passen.
Binnenkant 1 laag er in.
Bultjes zijn door de kleine lasjes die er al in lagen.
Voorkant 2 lagen.
Telkens de tegenovergestelde moer gedaan i.p.v het rijtje af gaan.
Op de juiste plek natuurlijk.
Toch nog even passen.
Binnenkant 1 laag er in.
Bultjes zijn door de kleine lasjes die er al in lagen.
Voorkant 2 lagen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: YA 314
respect weer, en inmiddels op pagina 200
Re: YA 314
Ben reuze benieuwd hoe het gaat bevallen
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8828
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Heb ik weer, een lekke band terwijl die al die tijd stil staat.
Dan maar aan de velgen gaan beginnen.
Dan maar aan de velgen gaan beginnen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: YA 314
Kijk eens bij de las van je ventiel op de binnenband, drukt daar in het gat van je velglint. Had een 328 bij ons ook last van afgelopen jaar.Heb ik weer, een lekke band terwijl die al die tijd stil staat.
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8828
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Heb ze alle 5 gehad.
Daarna alle lasspetters weg gehaald en dan nog een keer door de straalkast.
Klaar voor grond en verf.
Grond zit er volledig op en binnezijde weer in de 2k zwart, omdat dat wat harder is als 1k verf.
Daarna alle lasspetters weg gehaald en dan nog een keer door de straalkast.
Klaar voor grond en verf.
Grond zit er volledig op en binnezijde weer in de 2k zwart, omdat dat wat harder is als 1k verf.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8828
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Wil niet wachten op 1 kant drogen om dan de andere kant te kunnen doen.
Heb nog wat binnenbanden die op leeftijd zijn, dus die er omheen.
Moet ze normaal ook in de talkpoeder bewaren, deze heeft al scheurtjes.
Maar met een productie datum van 1987 is het wel is tijd om er afscheid van te nemen.
Dus 1 kant kleuren.
Kan je hem gelijk omdraaien en de andere zijde doen.
Mag een paar dagen uitharden.
Heb nog wat binnenbanden die op leeftijd zijn, dus die er omheen.
Moet ze normaal ook in de talkpoeder bewaren, deze heeft al scheurtjes.
Maar met een productie datum van 1987 is het wel is tijd om er afscheid van te nemen.
Dus 1 kant kleuren.
Kan je hem gelijk omdraaien en de andere zijde doen.
Mag een paar dagen uitharden.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8828
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
De lekke band is uit elkaar gehaald om te kijken waar die lek is.
Das duidelijk.
Was door het velglint aan het komen.
Is daar dus lek op gegaan en later blijkt dat dit bij nog 2 banden aan de gang was maar nog niet lek.
Das duidelijk.
Was door het velglint aan het komen.
Is daar dus lek op gegaan en later blijkt dat dit bij nog 2 banden aan de gang was maar nog niet lek.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8828
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Randen goed schoon maken voor de tubeless velg.
Nieuw ventiel er in.
Bandenvet er op en dan in de montage verdieping trekken.
Paar rondjes er op lopen en de eerste zat er op.
Nieuw ventiel er in.
Bandenvet er op en dan in de montage verdieping trekken.
Paar rondjes er op lopen en de eerste zat er op.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8828
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
De 2e ring met de stok.
Van alles geprobeerd, kreeg hem er niet op.
Die heb ik ook nog liggen.
Om het zo makkelijk mogelijk te laten gaan.
Band scheef hangen.
Dan met de ventielkant naar de werkbank houden, zodat die kant in de band hangt.
Van alles geprobeerd, kreeg hem er niet op.
Die heb ik ook nog liggen.
Om het zo makkelijk mogelijk te laten gaan.
Band scheef hangen.
Dan met de ventielkant naar de werkbank houden, zodat die kant in de band hangt.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8828
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Dan zit die aan de kant waar ik ga blazen al dicht tegen de afdichting aan.
Doe je het andersom, heb je die montage verdieping, wordt wat lastiger met blazen.
Dus zo.
Dan lucht laten blazen door het ventiel.
En deze zo, hoef je hem ook niet op te tillen.
Zat er met 1 keer blazen zo op.
Doe je het andersom, heb je die montage verdieping, wordt wat lastiger met blazen.
Dus zo.
Dan lucht laten blazen door het ventiel.
En deze zo, hoef je hem ook niet op te tillen.
Zat er met 1 keer blazen zo op.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8828
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Gelijk op het balanceerapparaat.
Das al een eind beter als met de originele velgen, dan doet 500 en hoger ook mee.
Bewaar altijd het oude lood.
Van stralen worden ze weer als nieuw.
Das al een eind beter als met de originele velgen, dan doet 500 en hoger ook mee.
Bewaar altijd het oude lood.
Van stralen worden ze weer als nieuw.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8828
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
En zo nog 4 te gaan.
Rondom klaar, ga het wiellood nog wel lijmen, ben niet kapot van die klemmen.
En als je er 1 verliest op de snelweg, weet je nooit wat je ermee aanricht bij een ander.
Even met de originele velg gewogen.
Daarna met een tubeless.
38.6 kilo verschil.
Das dan 193 kilo minder aan de auto.
Binnenkant luchtkanon is natuurlijk onbehandeld, dus schot olie er in en ff rond draaien.
Rondom klaar, ga het wiellood nog wel lijmen, ben niet kapot van die klemmen.
En als je er 1 verliest op de snelweg, weet je nooit wat je ermee aanricht bij een ander.
Even met de originele velg gewogen.
Daarna met een tubeless.
38.6 kilo verschil.
Das dan 193 kilo minder aan de auto.
Binnenkant luchtkanon is natuurlijk onbehandeld, dus schot olie er in en ff rond draaien.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten