Heb wat problemen met de lichtschakelaar. Achterlichten en stadslichten gaan zonder problemen aan.
Maar de koplampen niet. Soms met draaien reageren ze even, maar blijven dan vervolgens uit.
Al met contactreiniger de schakelaar behandeld.
Om nu meteen een nieuwe schakelaar voor 70 te bestellen bij van Dam, wellicht beter om even hier te peilen.
Iemand hier soortgelijke ervaringen mee?
Licht schakelaar
Moderator: ruben
-
- Clublid
Re: Licht schakelaar
ook al gekeken naar de voetschakelaar? die wil ook nog wel eens lastig doen.
ik rijd ya126
ik heb geen haast
ik heb geen haast
Hejj Peter, ik heb dit ook gehad. Bij mij moest er een nieuwe lichtschakelaar in....Heb wat problemen met de lichtschakelaar. Achterlichten en stadslichten gaan zonder problemen aan.
Maar de koplampen niet. Soms met draaien reageren ze even, maar blijven dan vervolgens uit.
Al met contactreiniger de schakelaar behandeld.
Om nu meteen een nieuwe schakelaar voor 70 te bestellen bij van Dam, wellicht beter om even hier te peilen.
Iemand hier soortgelijke ervaringen mee?
Ik heb de schakelaar opengemaakt, was bij mij duidelijk te zijn dat de contacten helemaal weggebrand waren, werd dus ook een nieuwe...(van de plank)
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Contacteer:
2 relais plaatsen om de spanning op de lampen te zetten en aansturen via de voetschakelaar. Zo fikt de lichtschakelaar niet weg
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Dank voor jullie reacties. Gisteravond het paneel los gemaakt van de de schakelaar. Wat bleek, twee zwarte stekkertjes zaten niet volledig aangedrukt op de schakelaar waardoor er slecht contact was. Ik heb ze aangedrukt en toen werkte de verlichting weer naar behoren. Gelukkig geen nieuwe schakelaar nodig.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
Maar dat met die relais is wel aan te raden.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
in elk geval bij gebruik van H4 lampen of alle andere soorten die meer stroom trekken dan de origineleMaar dat met die relais is wel aan te raden.