BE-10-90 resto mod
Moderator: ruben
BE-10-90 resto mod
Daar zijn we weer !
Dit jaar heb ik mijn DAF 20 jaar.
Het was tijd voor wat restauratie.
Vanaf het begin had ik rot achter het rechter reservewiel, keurig met Owatrol al die jaren gepreserveerd.
Het wordt natuurlijk niet minder...
Dan begint het; slijpen, schoonmaken en nieuw in de verf
Nieuwe plaat netjes op maat maken en inlassen Netjes maken ...met de foto's gaat het niet zo goed
Maar goed;
na het netjes maken, in de kleur zetten.
Ook twee kleine plekjes aan de linkerkant gelijk aangepakt
Daarna de hele neus weer opgebouwd en in zijn geheel een verse laag groen voorzien.
De details van de stickers en pio gereedschap gedaan
De gereedschapkast bodem ook wat roest verwijderd en voorzien van een nieuwe houten plaat, knapt lekker op.
Als klap op de vuurpijl FULL LED koplampen en achtuitrijlampen om het af te maken.
Dit jaar heb ik mijn DAF 20 jaar.
Het was tijd voor wat restauratie.
Vanaf het begin had ik rot achter het rechter reservewiel, keurig met Owatrol al die jaren gepreserveerd.
Het wordt natuurlijk niet minder...
Dan begint het; slijpen, schoonmaken en nieuw in de verf
Nieuwe plaat netjes op maat maken en inlassen Netjes maken ...met de foto's gaat het niet zo goed
Maar goed;
na het netjes maken, in de kleur zetten.
Ook twee kleine plekjes aan de linkerkant gelijk aangepakt
Daarna de hele neus weer opgebouwd en in zijn geheel een verse laag groen voorzien.
De details van de stickers en pio gereedschap gedaan
De gereedschapkast bodem ook wat roest verwijderd en voorzien van een nieuwe houten plaat, knapt lekker op.
Als klap op de vuurpijl FULL LED koplampen en achtuitrijlampen om het af te maken.
-
- Site Admin
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: BE-10-90 resto mod
Welkom terug op het forum! Hij is weer netjes geworden, en zo te zien gaat het met in ieder geval deze 3 foto's prima!
Re: BE-10-90 resto mod
Foto's goed ontvangen, ziet er goed uit, wel benieuwd naar die led lampen maar vrees dat ik met H4 en unimog wielen aan de max zit van wat ik mezelf toelaat qua modernisering die in het zicht zitten.
Re: BE-10-90 resto mod
dimlicht en grootlicht
Re: BE-10-90 resto mod
Achteruitrijlampen gelijk ook maar gedaan,
die had ik als halogeen pitjes maar wat een licht nu zeg...
die had ik als halogeen pitjes maar wat een licht nu zeg...
Re: BE-10-90 resto mod
Trouwens dit was de foto van de aanleiding om een wat met plaatwerk te gaan doen!
Resultaat
Re: BE-10-90 resto mod
Nog wat mooie details.
Vond de stelen in blank hout mooier dan groen dus 20 lagen geschiedenis verwijderd en tevreden met het resultaat Laatste klusje met roest en verf; de gereedschapskast bodem En als afronding een verse club sticker
Vond de stelen in blank hout mooier dan groen dus 20 lagen geschiedenis verwijderd en tevreden met het resultaat Laatste klusje met roest en verf; de gereedschapskast bodem En als afronding een verse club sticker
-
- Clublid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
- Locatie: Huizen NH
Re: BE-10-90 resto mod
Ziet er allemaal weer knap uit Thomas, de laatste keer dat ik bij je was waren het nog lelijke gaten.
Wat de verlichting betreft heb je hele nieuwe koplampen geplaatst of passen er led-lampen in de bestaande?
Heeft dat nog effecten op de schakelaars en/of relais?
Bij mij zitten de oude kaarsjes er nog op-in.
Wat de verlichting betreft heb je hele nieuwe koplampen geplaatst of passen er led-lampen in de bestaande?
Heeft dat nog effecten op de schakelaars en/of relais?
Bij mij zitten de oude kaarsjes er nog op-in.
ik rijd ya126
ik heb geen haast
ik heb geen haast
Re: BE-10-90 resto mod
Hoi Bert,
LED is maar 35 Watt dus kan zonder schakelaar aanpassing of toevoeging van een relais.
Lampglas Bosch uitnemen Ring moet ongeveer een 2 à 3mm groter geslepen worden (precies klusje)
Hella H4 (1A3002.850-001) lens erin met wat zwarte vloeibare pakking en de originele klemmen In de achterkant van het lamphuis aansluiting spul wegnemen en het gat naar Ø30mm boren (met een trappenboor) waar de stekker en 'zwart blokje' doorheen kan.
Spatje zuiver
LED is maar 35 Watt dus kan zonder schakelaar aanpassing of toevoeging van een relais.
Lampglas Bosch uitnemen Ring moet ongeveer een 2 à 3mm groter geslepen worden (precies klusje)
Hella H4 (1A3002.850-001) lens erin met wat zwarte vloeibare pakking en de originele klemmen In de achterkant van het lamphuis aansluiting spul wegnemen en het gat naar Ø30mm boren (met een trappenboor) waar de stekker en 'zwart blokje' doorheen kan.
Spatje zuiver
-
- Clublid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
- Locatie: Huizen NH
Re: BE-10-90 resto mod
Thomas, dankjewel. Ik ga de componenten bij elkaar sprokkelen.
ik rijd ya126
ik heb geen haast
ik heb geen haast
Re: BE-10-90 resto mod
Ziet er weer netjes uit Thomas,groet Arjan.
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 523
- Lid geworden op: wo 04 feb 2015 16:30
- Locatie: hoogeveen
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 523
- Lid geworden op: wo 04 feb 2015 16:30
- Locatie: hoogeveen
Re: BE-10-90 resto mod
Thomas ,
Het zwarte blokje heb jij die in de lamp of er buiten .
Bert is het bij jou al gelukt .
Het zwarte blokje heb jij die in de lamp of er buiten .
Bert is het bij jou al gelukt .
proud to be scout
-
- Clublid
- Berichten: 652
- Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
- Locatie: Huizen NH
Re: BE-10-90 resto mod
Albert
Ik heb de ringen van de originele lampen uitgeslepen met een frees tot dat de nieuwe glazen er in pasten. Het snoer en fitting door het vergrootte gat aan de achterkant van de koplamphuis aangesloten op de lamp die in de glazen is gezet. Verder hangt alles buiten het koplamphuis. Dit heb ik in een kabel-koppel beschermer (bij stekkers van verlengsnoer) gedaan en die met ty-raps vast gemaakt aan de binnenkant van het spartbord.
Daarna lampen stellen, is belangrijk want niet goed gesteld is een scheldende tegenligger.
Ik heb de ringen van de originele lampen uitgeslepen met een frees tot dat de nieuwe glazen er in pasten. Het snoer en fitting door het vergrootte gat aan de achterkant van de koplamphuis aangesloten op de lamp die in de glazen is gezet. Verder hangt alles buiten het koplamphuis. Dit heb ik in een kabel-koppel beschermer (bij stekkers van verlengsnoer) gedaan en die met ty-raps vast gemaakt aan de binnenkant van het spartbord.
Daarna lampen stellen, is belangrijk want niet goed gesteld is een scheldende tegenligger.
ik rijd ya126
ik heb geen haast
ik heb geen haast
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten