Dus daarna de ruimte maar goed schoon gemaakt van oude kit resten, wel zorgen dat er niks terug valt in de motor door de terugloop gaatjes onderin.
En daarna weer met kit de nieuwe erin gezet, heel voorzichtig wat passen en duwen en met de hand er uiteindelijk in gekregen en zachtjes op de rand nog wat nagetikt.
Na een nachtje om de kit te laten uitharden het vliegwiel schoongemaakt en de rand voor de keerring met olie ingesmeerd en het vliegwiel er weer in getild en goed gekeken dat ik niet ergens mijn vingers tussen de tanden en het huis zou krijgen.
toen de moeren erop en op moment gezet, en daarna kijken hoe de splitpen gaten uitkomen. 1 was goed en de rest natuurlijk niet dus weer los en wat heen en weer wisselen tot ze allemaal voor het gat zaten op de juiste torque waarde van 70 Ft/Lbs zaten en daarna uiteraard nieuwe splitpennen geplaatst..
BE-16-26 (KL-71-02?)
Moderator: ruben
Re: BE-16-26 (KL-71-02?)
Koppelings plaat erbij gepakt en goed op de markering gelet, deze kant dus tegen het vliegwiel.
Toen even een hand vol doppen gepakt en deze combi is prima
Past namelijk prima in het lager in het vliegwiel en in de koppelings plaat als een centreerpen.
Daarna de druk groep erop gezet, nog voor het oog de koppelingsplaat ietsje omhoog gezet en de bouten op de juiste waarde aangedraaid, 25 tot 29 Ft/Lbs, ik pak dan meestal de hoogste waarde, als er een moment range is bij splitpen moeren zou je juist de laagste waarde pakken, alles aandraaien, de sleutel instellen op de hoogste waarde en dan verder draaien tot het gat oplijnt zonder de hoogste waarde te bereiken.
Toen even een hand vol doppen gepakt en deze combi is prima
Past namelijk prima in het lager in het vliegwiel en in de koppelings plaat als een centreerpen.
Daarna de druk groep erop gezet, nog voor het oog de koppelingsplaat ietsje omhoog gezet en de bouten op de juiste waarde aangedraaid, 25 tot 29 Ft/Lbs, ik pak dan meestal de hoogste waarde, als er een moment range is bij splitpen moeren zou je juist de laagste waarde pakken, alles aandraaien, de sleutel instellen op de hoogste waarde en dan verder draaien tot het gat oplijnt zonder de hoogste waarde te bereiken.
Re: BE-16-26 (KL-71-02?)
Toen de krik weer naar de andere kant gezet, blijkt een stuk beter te werken
en weer met span bandjes want met het inschuiven kan het wel makkelijk zijn als je de achterkant van de bak bijvoorbeeld apart iets kan optillen ten opzichte van de voorkant.
Dan weer even sturen en wiebelen en dan schuif je hem er als het goed is zo in, zo ver mogelijk met de hand aandrukken en met een paar bouten rondom langzaam erin trekken toe alles goed vast zit.
En dan hebben we weer dit, de rest spreekt voor zich ga ik van uit.
Daarna testritje gemaakt, keerring lijkt prima te zijn maar nu ligt er ook benzine onder de auto net na het rijden dus volgend project, vervangen brandstof pomp
en weer met span bandjes want met het inschuiven kan het wel makkelijk zijn als je de achterkant van de bak bijvoorbeeld apart iets kan optillen ten opzichte van de voorkant.
Dan weer even sturen en wiebelen en dan schuif je hem er als het goed is zo in, zo ver mogelijk met de hand aandrukken en met een paar bouten rondom langzaam erin trekken toe alles goed vast zit.
En dan hebben we weer dit, de rest spreekt voor zich ga ik van uit.
Daarna testritje gemaakt, keerring lijkt prima te zijn maar nu ligt er ook benzine onder de auto net na het rijden dus volgend project, vervangen brandstof pomp
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8828
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: BE-16-26 (KL-71-02?)
Mocht het ooit nog is een keer voorkomen, ik draai altijd in de 2 bovenste schroefgaten 2 langere bouten, die gebruik ik dan als handvatten.het vliegwiel er weer in getild en goed gekeken dat ik niet ergens mijn vingers tussen de tanden en het huis zou krijgen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: BE-16-26 (KL-71-02?)
Goeie tip, die ga ik onthoudenMocht het ooit nog is een keer voorkomen, ik draai altijd in de 2 bovenste schroefgaten 2 langere bouten, die gebruik ik dan als handvatten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast