Project DL-10-90
Moderator: ruben
Re: Project DL-10-90
Hoe werkt dat afstellen Van de Dynamo precies? Iemand die dat kan? Zelf (nog) geen ervaring in.
Re: Project DL-10-90
Zag ik de vth nog dat bij het vervangen van de spanningsregelaar ook de Dynamo vervangen dient te worden. Klopt dat?
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2400
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
Zoals gezegd, dynamo en spanningsregelaar worden als set afgesteld.
Als iemand een beschrijving heeft zou dat veel mensen helpen
Als iemand een beschrijving heeft zou dat veel mensen helpen
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2400
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
Nu nog documentatie over de wisselstroom dynamo in de dafjes, ben ik nog niet tegen gekomen
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: Project DL-10-90
Weet iemand een persoon of bedrijf wat de Dynamo en regelaar af kan stellen? Heb er zelf geen ervaring in, en er mee doorrijden lijkt me geen goede optie.
Wel een half uur laten draaien, maar laadspanning blijft tussen de 29,7 en 30,1 volt.
Wel een half uur laten draaien, maar laadspanning blijft tussen de 29,7 en 30,1 volt.
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 213
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:20
- Locatie: deventer
Re: Project DL-10-90
net als in de personenauto moet de laadspanning altijd voldoende hoog blijven.
deze is dus constant +/-13.8V14V en +/- 28-29 volt bij de daf
wat van belang is is dat de 3 relais goed schakelen zodat de veldspanning goed is de dynamo geen motor wordt en de accus niet worden overladen
Aan de hand van de beschijving in oa de TH 9-1100 is dit met veel kennis en de juiste hulpstukken ook zelf te doen maar.........
Een goed adres waar men goed raad weet met deze old skool gelijk en wisselspannings dynamao's /generatoren met BAf kast is oa BOERKAMp in Deventer (dat is nog wel een ritje waard)
setje brengen en ze kunnen je in no time vertellen of en wat er evt mis is
afstellen en volledige revisie kunnen ze ook
ook een zeer goed adres voor radiateurs
https://www.boerkamp-ae.nl/
deze is dus constant +/-13.8V14V en +/- 28-29 volt bij de daf
wat van belang is is dat de 3 relais goed schakelen zodat de veldspanning goed is de dynamo geen motor wordt en de accus niet worden overladen
Aan de hand van de beschijving in oa de TH 9-1100 is dit met veel kennis en de juiste hulpstukken ook zelf te doen maar.........
Een goed adres waar men goed raad weet met deze old skool gelijk en wisselspannings dynamao's /generatoren met BAf kast is oa BOERKAMp in Deventer (dat is nog wel een ritje waard)
setje brengen en ze kunnen je in no time vertellen of en wat er evt mis is
afstellen en volledige revisie kunnen ze ook
ook een zeer goed adres voor radiateurs
https://www.boerkamp-ae.nl/
Re: Project DL-10-90
Top, bedankt. Zal hen is contacten.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2400
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
In de TH9-1100 wordt de wisselstroom dynamo revisie niet beschreven
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: Project DL-10-90
Lekker even rondtouren.
Re: Project DL-10-90
Ziet er mooi Uit Erik, een heel verschil met de plaatjes uit Steenwijk, passen die wielen een beetje? Hoorde dat die wat meer naar binnen zouden staan.
Re: Project DL-10-90
Wielen passen goed, raken spatborden niet, ruimte genoeg.
De xzl’s maken wel wat meer rijgeluid, lijkt bij hogere snelheid wel een vliegtuig
De xzl’s maken wel wat meer rijgeluid, lijkt bij hogere snelheid wel een vliegtuig
Re: Project DL-10-90
Hierbij nog even een reactie van mijn kant. Momenteel heb ik de Daf even in een winterstalling staan. Even een ander projectje tussendoor.
Re: Project DL-10-90
Komend jaar bouwen aan een grotere schuur bij huis. Nog meer ruimte voor de Daf. Of erbij.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast