- 0579D06C-9C30-499C-8697-F662B5E7E599.jpeg (33.11 KiB) 10314 keer bekeken
Project DL-10-90
Moderator: ruben
Re: Project DL-10-90
En nog een paar kiekjes
- Bijlagen
-
- 2B3833B2-71CC-4FE6-9FC2-B34E5D3A94C9.jpeg (138.05 KiB) 10314 keer bekeken
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 216
- Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: Project DL-10-90
Standaard heb je inderdaad enkel de 2 losse platen in de bak zitten. Deze zitten met enkele bouten vast aan je bak. En als ik het goed zeg zitten er op je chassis enkele punten met rubber waar deze tegen komt te liggen, om klapperen te voorkomen.
Re: Project DL-10-90
Klopt, precies zo aangetroffen. Lijkt dus origineel te zijn
Iemand van jullie die daar nog iets overheen heeft gemaakt?
En nog slimme ideeën voor de zittingen achterin?
Iemand van jullie die daar nog iets overheen heeft gemaakt?
En nog slimme ideeën voor de zittingen achterin?
Re: Project DL-10-90
Wat voor slimme reacties verwacht je?
De bakplanken zijn al het comfort wat er is in de bak vrees ik, maar je kan de latere splitpennen weer terug vervangen naar passende pennen zodat ze minder heen en weer schuiven, en je kan er natuurlijk kussens in leggen . Bedenk je hoe je met de laatste ALV bij mij achterin zat(als ik de goede Erik voor me heb) en bedenk je dan dat wat je ook verzint het comfort waarschijnlijk flink verhoogd
De bakplanken zijn al het comfort wat er is in de bak vrees ik, maar je kan de latere splitpennen weer terug vervangen naar passende pennen zodat ze minder heen en weer schuiven, en je kan er natuurlijk kussens in leggen . Bedenk je hoe je met de laatste ALV bij mij achterin zat(als ik de goede Erik voor me heb) en bedenk je dan dat wat je ook verzint het comfort waarschijnlijk flink verhoogd
Re: Project DL-10-90
Een tuinkussen biedt dan inderdaad al veel comfort .
Misschien dat ik iets van opklapbare zittingen ga vervaardigen.
De bodemplaat wordt dan gewoon alleen de stalen plaat. Moet voldoende zijn.
Iemand nog een adres voor kraalrubbers? Die tussen de motorkap en gondels horen. Kan ze laten maken via een website, maar misschien dat ze standaard ergens zijn te krijgen
Misschien dat ik iets van opklapbare zittingen ga vervaardigen.
De bodemplaat wordt dan gewoon alleen de stalen plaat. Moet voldoende zijn.
Iemand nog een adres voor kraalrubbers? Die tussen de motorkap en gondels horen. Kan ze laten maken via een website, maar misschien dat ze standaard ergens zijn te krijgen
Re: Project DL-10-90
kijk eens bij rubbermagazijn.nl
Re: Project DL-10-90
Duur spul voor een paar meter rubber
Re: Project DL-10-90
Ook de laatste bussen vervangen, en dat was geen overbodige luxe!
Re: Project DL-10-90
Nu hopen dat het ook wat gebracht heeft maar dat zal vast wel.
Heb je alleen die vet nippels erin gedraaid of ook de bronzen stiften? De stiften zitten er in on te zorgen dat de bussen niet gaan draaien in de houders, dus niet helemaal onbelangrijk naar mijn idee
Heb je alleen die vet nippels erin gedraaid of ook de bronzen stiften? De stiften zitten er in on te zorgen dat de bussen niet gaan draaien in de houders, dus niet helemaal onbelangrijk naar mijn idee
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 212
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:20
- Locatie: deventer
Re: Project DL-10-90
zijn dit de vandam bussen?
is dit staal of kunststof of een combinatie daarvan?
is dit staal of kunststof of een combinatie daarvan?
Re: Project DL-10-90
Oude kunststof bussen zaten goed vastgeroest. Oude vet was volledig opgedroogd en zat goed vastgehecht aan de kunststof bussen en draagarmen.
Via clubmagazijn alle draagarmbussen vervangen door stalen exemplaren. De rest bij de stalen pennen weer nieuwe kunststof. Als je wat loctite in smeert en dan de bussen er in perst. Zitten ze muurvast. Wel van te voren goed alle roest en oud opgedroogd ver verwijderen anders passen de armen straks niet meer. Vervolgens door de stalen bus een gaatje boren en goed invetten voordat de draagarm er weer in kan. En vervolgens de vetnippel aanbrengen.
Verwacht dat het zo wel blijft zitten, en regelmatig vetten!
Via clubmagazijn alle draagarmbussen vervangen door stalen exemplaren. De rest bij de stalen pennen weer nieuwe kunststof. Als je wat loctite in smeert en dan de bussen er in perst. Zitten ze muurvast. Wel van te voren goed alle roest en oud opgedroogd ver verwijderen anders passen de armen straks niet meer. Vervolgens door de stalen bus een gaatje boren en goed invetten voordat de draagarm er weer in kan. En vervolgens de vetnippel aanbrengen.
Verwacht dat het zo wel blijft zitten, en regelmatig vetten!
Re: Project DL-10-90
Top werk
Re: Project DL-10-90
Achterbak er weer op gezet. Geeft weer een “bak” ruimte.
De oude banden/velgen er nog even onder gezet. Binnenkort vervangen door de XZL’s. Maar daar moeten de velgen nog van geverfd worden.
Volgende stap is het afbouwen aan de voorkant, dus de tellers,meters, klokken, etc. Daarna is zien of hij weer wil starten
De oude banden/velgen er nog even onder gezet. Binnenkort vervangen door de XZL’s. Maar daar moeten de velgen nog van geverfd worden.
Volgende stap is het afbouwen aan de voorkant, dus de tellers,meters, klokken, etc. Daarna is zien of hij weer wil starten
Re: Project DL-10-90
Klokjes een zwarte omranding gegeven. Smoelt mooi.
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 516
- Lid geworden op: wo 04 feb 2015 16:30
- Locatie: hoogeveen
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
netjes hoor ga zo door
eens een yp gek altijd een yp gek , maar belangrijkste als het maar een daf is !! http://www.unifilyp408.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten