Project DL-10-90
Moderator: ruben
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2402
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
Wielmoeren kan wellicht een uitdaging worden, zijn ze zo slecht?
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
-
- Site Admin
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Project DL-10-90
Wielmoeren zijn voor zover ik weet nog te krijgen bij het clubmagazijn
en anders het alternatief: https://vandamonderdelen.nl/wielmoer.html
en anders het alternatief: https://vandamonderdelen.nl/wielmoer.html
Re: Project DL-10-90
Van een heel aantal is de kraag er afgesleten. Dus nieuwe wielmoeren zou wel mooi zijn.
Re: Project DL-10-90
de oude hadden geen kraag, maar ze stulpen erg graag uit door te hard aandraaien, dus verwar het daar niet mee.
Wat de draad van de moeren is durf ik zo ook niet te zeggen, heb wel eens iemand horen zeggen dat het metrisch fijn is.
Dacht dat ook van Dam zo in de webshop had staan als de club ze niet heeft.
Verder, ziet er mooi uit, lekker bezig
Wat de draad van de moeren is durf ik zo ook niet te zeggen, heb wel eens iemand horen zeggen dat het metrisch fijn is.
Dacht dat ook van Dam zo in de webshop had staan als de club ze niet heeft.
Verder, ziet er mooi uit, lekker bezig
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Project DL-10-90
Ben de draad maat ff vergeten maar kijk is op autodoc.
Niet gelijk voor de eerste de beste korting gaan, soms staat het op 12 procent en dan ineens weer op 30 procent.
Het verschild nog wel is.
En neem dan conische of bol conische (weet ff niet meer wat we nou precies hebben) wielmoeren, ben je gelijk van die losse centreer ring af.
Niet gelijk voor de eerste de beste korting gaan, soms staat het op 12 procent en dan ineens weer op 30 procent.
Het verschild nog wel is.
En neem dan conische of bol conische (weet ff niet meer wat we nou precies hebben) wielmoeren, ben je gelijk van die losse centreer ring af.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 216
- Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: Project DL-10-90
Dat zou dan bol conisch worden toch? De centreerringen van bijvoorbeeld je steekas zijn wel conisch.
Re: Project DL-10-90
De ringen onder de wielmoeren zijn bol bij de 126, conisch inderdaad bij de steekassen.
Maar volgens mij zijn het niet alleen centreer ringen maar ook borgringen voorde moeren, dus die zou ik persoonlijk niet zomaar achterwege laten.
Maar volgens mij zijn het niet alleen centreer ringen maar ook borgringen voorde moeren, dus die zou ik persoonlijk niet zomaar achterwege laten.
Re: Project DL-10-90
Zou best met en zonder kraagstuk kunnen zijn. Inderdaad conische veerringen eronder als borging.
Maat is volgens mij M18, sleutelwijdte 24.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Project DL-10-90
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Project DL-10-90
De huidige veerringen die onder de meeste dafjes zitten, zitten al zo lang opgesloten dat ze d'r verende werking kwijt zijn.Inderdaad conische veerringen eronder als borging.
Die rand die je meestal tegen komt op de gewone moeren, net zoals op jouw foto erik is door het gebruik van een luchttol.
Dan zitten die dingen zo vast dat het naar mijn weten niet uit maakt of je nou een veerring neemt of een bolconische moer.
Zet je ze daar in tegen vast op het juiste moment zoals in de th staat, dan is zo'n veerring misschien wel handig, maar ik betwijfel het of een bolconische moer vast gezet met die zelfde nm los komt.
Uiteraard is zo'n moer met een kraagstuk een prima oplossing.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Project DL-10-90
Inderdaad een oud type zonder en een nieuwer type met kraag.EF14E4C6-02E0-465E-90A6-4ECF5787885B.jpeg
Hierbij een foto van de wielmoeren van mijn Daf.
Zou best met en zonder kraagstuk kunnen zijn. Inderdaad conische veerringen eronder als borging.
Maat is volgens mij M18, sleutelwijdte 24.
Diameter kan best 18mm zijn maar tel de gangen even voor je nieuwe besteld. Ik heb het idee dat je veel te veel gangen op de tapeinden hebt voor M18.
Sleutelmaat is inderdaad 24mm, of 15/16 inch
Re: Project DL-10-90
Als je die van de 126 weet te staan in het TH, zeg dan even, na meerdere keren zoeken nog niet gevonden namelijk. Nieuwe ringetjes is de moeite niet.Zet je ze daar in tegen vast op het juiste moment zoals in de th staat, dan is zo'n veerring misschien wel handig
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Project DL-10-90
Heb laatst de moeren van de 314 opgezocht en gevonden in de th, nam automatisch aan dat dit ook in de th van de 126 staat.
Maar gezien jouw opmerking, niet dus.
Maar gezien jouw opmerking, niet dus.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Project DL-10-90
Naar het juiste moment ben ik ook benieuwd, nog niet tegen gekomen in het handboek.
Dus veerringen mits in goede staat, gewoon hergebruiken? Wielmoeren zet ik wel nieuwe op, staat wat mooier als die roestige dingen
Dus veerringen mits in goede staat, gewoon hergebruiken? Wielmoeren zet ik wel nieuwe op, staat wat mooier als die roestige dingen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten