Simon's daf

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Simon's daf

Berichtdoor ruben » di 03 sep 2019 19:07

Dat probleem met de remmen heb ik ook gehad, moest 2 keer trappen voor ik druk had, uiteindelijk bleek het dat de remmen een stuk verder opgesteld moesten worden

simon1992
Hercules Held
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 20:58
Locatie: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Simon's daf

Berichtdoor simon1992 » di 05 nov 2019 09:27

Dat probleem met de remmen heb ik ook gehad, moest 2 keer trappen voor ik druk had, uiteindelijk bleek het dat de remmen een stuk verder opgesteld moesten worden
kwa remmen stellen heb ik ze op gedraaid tot ze niet verder konden klein stukje trug en dan rijden paar keer remmen en dat paar keer herhalen
maar het blijft dart ik een paar keer moet blijven trappen voor dat ik rem druk op moet ik ze gewoon opdraaien en dan laten staan maar dat lijkt me niet toch ?

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Simon's daf

Berichtdoor ruben » za 09 nov 2019 19:02

Dat probleem met de remmen heb ik ook gehad, moest 2 keer trappen voor ik druk had, uiteindelijk bleek het dat de remmen een stuk verder opgesteld moesten worden
kwa remmen stellen heb ik ze op gedraaid tot ze niet verder konden klein stukje trug en dan rijden paar keer remmen en dat paar keer herhalen
maar het blijft dart ik een paar keer moet blijven trappen voor dat ik rem druk op moet ik ze gewoon opdraaien en dan laten staan maar dat lijkt me niet toch ?
Dat ligt eraan hoever je ze terug draait, 1 of 2 klikjes, meer niet. Als hij op die manier staat en je moet nog steeds 2 keer pompen dan moet er ergens een kneiter van een luchtbel zitten verwacht ik

simon1992
Hercules Held
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 20:58
Locatie: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Simon's daf

Berichtdoor simon1992 » di 10 dec 2019 14:02

ik denk haast dat dat het dan moet zijn nog een grote luchtbel ergens inzitten maar dan moet ik eigenlijk is iemand hebben die kan helpen met sterkere benen dan mijn vriendin haha zodat die er goed uit getrapt word maar dat komt wel goed

dat binnen kort maar is gaan doen

en dan kan ik beginnen aan de waterpomp want die lekt ook nog steeds toch nog best wel hard :(
en ik vind ook nog dat die stationeer nog niet supper loopt na een tijdje slaat die af mischien gewoon heel its omhoog draaien

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Re: Simon's daf

Berichtdoor Kees64 » wo 11 dec 2019 12:38

ik denk haast dat dat het dan moet zijn nog een grote luchtbel ergens inzitten maar dan moet ik eigenlijk is iemand hebben die kan helpen met sterkere benen dan mijn vriendin haha zodat die er goed uit getrapt word maar dat komt wel goed

dat binnen kort maar is gaan doen

en dan kan ik beginnen aan de waterpomp want die lekt ook nog steeds toch nog best wel hard :(
en ik vind ook nog dat die stationeer nog niet supper loopt na een tijdje slaat die af mischien gewoon heel its omhoog draaien
Remmen ontlucht in de goede volgorde? En die lastige nippel bij de hydrovac ook gedaan?

simon1992
Hercules Held
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 20:58
Locatie: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Simon's daf

Berichtdoor simon1992 » di 17 dec 2019 10:38

ja heb ze in de juiste volgorde gedaan voor zover ik weet en ook die lastige bij de hydrovac inderdaad

voor zo ver ik weet heb ik ze in de juiste volgorde gedaan ik heb daar zoon schemaatje van ooit is van internet geplukt

simon1992
Hercules Held
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 20:58
Locatie: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Simon's daf

Berichtdoor simon1992 » zo 24 mei 2020 13:44

nou gister avond / nacht de waterpomp er af gehaald was nog een beste klus met name de laatste bout van de olie koeler was een ramp
maar hij is er af dus nu de waterpomp nog weer uit elkaar halen

er is via de waterpomp best wel veel water in de olie gekomen toch zeker wel een liter of 15 ben ik bang ik wou gister middag een stukje gaan rijden en controleerde eerst nog even het olie pijl wat dus ver boven pijl wat en mayo geworden helaas

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Simon's daf

Berichtdoor peter80 » zo 24 mei 2020 20:22

Als je lekgaatje van de waterpomp open is kan er geen water bij de olie komen via de waterpomp. Meer waarschijnlijk is dan de oliekoeler.
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

simon1992
Hercules Held
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 20:58
Locatie: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Simon's daf

Berichtdoor simon1992 » vr 05 jun 2020 16:36

ik heb de waterpomp nu uit elkaar kunnen duwen bij een bedrijfje in de buurt want mijn eigen pers was niet groot genoeg helaas
de waterpomp ziet er helemaal zo slecht niet uit als ik hem zo bekijk

ik ga wel even het loopvlak van de waterkering af draaien nu ik hem er toch af heb is dat een kleine moeite om te doen

en zit te twijfelen of ik ook gelijk een nieuwe ass ga draaien of niet is wel het mooiste dan hoef ik hem in elk geval voorlopig niet meer aan te pakken

dan hoop ik nu dat het de olie koeler die stuk is waar al dat water het motor block in is gegaan
en niet ergens in het blok zelf

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Simon's daf

Berichtdoor ruben » vr 05 jun 2020 21:18

Weet niet of afdraaien zal helpen, je hebt natuurlijk kans dat de diameter dan te klein wordt voor de water keerring om af te dichten. Weet ook niet of de club of de bekende handelaren nog gewoon nieuwe assen hebben.

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Re: Simon's daf

Berichtdoor Kees64 » za 06 jun 2020 09:04


ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Simon's daf

Berichtdoor ruben » za 06 jun 2020 22:19

Precies die :mrgreen:

simon1992
Hercules Held
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 20:58
Locatie: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Simon's daf

Berichtdoor simon1992 » zo 07 jun 2020 16:45

Nou ik heb de pomp even wat schoon gemaakt en het lek gaatje zat bij deze ook pot dicht maar vind het dan nogsteeda freemd dat. Er zo. Veel. Koelwater in de olie is gekomen want zo heel. Lang geleden was het het niet dat ik de olie heb controleerd

Maar de veer die de koolstof ring aan zou moeten duwwen lag in 3 stukken er onder dus dat helpt ook niet mee denk. Ik

Ik kan nu even geen fotos posten want photobucket doet de laaste tijd beetje vervelend

De waterpomp. Heb ik maar 0.2 mm af moeten halen om. Hem weer hele glad te krijgen op het loop vlak

Als. Iemand nog een goeie manier weet voor de fotos verder ze zijn namelijk altijd te groot als ik ze rechtstreeks hier wil uploaden

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Simon's daf

Berichtdoor ruben » zo 07 jun 2020 19:53

Postimg even zoeken, gebruik ik al weer een paar jaar.

Als beide lek gaatjes helemaal dicht zitten kan de koelvloeistof wel langs de oliekeerring vaar binnen maar dan moeten ze wel erg goed dicht zitten. Zou ze eens open maken en de oliekoeler goed bekijken voor de montage.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Simon's daf

Berichtdoor Hoppa69 » zo 07 jun 2020 21:14

En anders voor windows 10 gebruikers de app Resize Image
En dan op deze site met de juiste afmeting uploaden
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.


Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten