Simon's daf

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2837
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: Simon's daf

Berichtdoor ruben » ma 12 aug 2019 21:30

Ligt in Teuge, je bent welkom
ah okey dat is wel een leuk uitje dan is namelijk best wel een stukie rijden
ik zal het wel laten weeten als ik er gebruik van wil gaan maken denk het wel
Stuur maar een PB als je ongeveer zover bent, ben er ook niet elke dag

Daffieduck
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Simon's daf

Berichtdoor Daffieduck » wo 14 aug 2019 08:54

Hoi Simon, Leuk dat je weer wat nieuw groens hebt. Ik zat je foto's te bekijken, en ineens kwam het kenteken mij wel bekend voor. Ik heb een 126 gehad met dit kenteken. Was een 126 met daarop een radiobak(waarschijnlijk achteraf gemonteerd) en een lier. Ik heb hier de lier onderuit gehaald, en nog wat zaken, zoals de uitlaat, verlichting e.d. Motorblok zat ook muurvast.

Als ik nu naar jouw foto's kijk, zie ik dat er onder deze daf ook een lier zit. Ik vraag mij eerlijk gezegd af of dit wel dezelfde daf is. Heb je al eens goed naar het chassisnummer gekeken? Hou je er trouwens ook rekening mee dat dit kenteken als vrachtwagen in de papieren staat? Verder wens ik je sowieso veel succes!

B. van der Veer
Clublid
Berichten: 647
Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
Locatie: Huizen NH

Re: Simon's daf

Berichtdoor B. van der Veer » wo 14 aug 2019 15:47

Clubmagazijn of Van Dam Bennekom, carrosseriebedrijf Peter. zij willen best onderdelen opsturen, scheelt kilometers.
ik rijd ya126
ik heb geen haast

simon1992
Hercules Held
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 20:58
Locatie: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Simon's daf

Berichtdoor simon1992 » wo 14 aug 2019 17:31

Hoi Simon, Leuk dat je weer wat nieuw groens hebt. Ik zat je foto's te bekijken, en ineens kwam het kenteken mij wel bekend voor. Ik heb een 126 gehad met dit kenteken. Was een 126 met daarop een radiobak(waarschijnlijk achteraf gemonteerd) en een lier. Ik heb hier de lier onderuit gehaald, en nog wat zaken, zoals de uitlaat, verlichting e.d. Motorblok zat ook muurvast.

Als ik nu naar jouw foto's kijk, zie ik dat er onder deze daf ook een lier zit. Ik vraag mij eerlijk gezegd af of dit wel dezelfde daf is. Heb je al eens goed naar het chassisnummer gekeken? Hou je er trouwens ook rekening mee dat dit kenteken als vrachtwagen in de papieren staat? Verder wens ik je sowieso veel succes!
hoi ja dat heb ik ook gezien idd op internet
hier zit de lier gewoon onder en het motorblok loopt als een zonnetje heb net de remmen weer helaal gangbaar en werkend zit aleen in de bekrachtiger nog een probleempje maar dat is zo opgelost
maar idd als ik de fotos ga vergelijken en naar die van mij kijk zijn het 2 verschilende wagens ik ben er idd ook achter gekomen dat deze op vrachtwagen staat daar ben ik nu mee bezig om trug te zetten naar auto kenteken
maar wat heb jij toendertijd met de wagen gedaan ? als ik vragen mag

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2398
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: Simon's daf

Berichtdoor peter80 » wo 14 aug 2019 20:49


maar idd als ik de fotos ga vergelijken en naar die van mij kijk zijn het 2 verschilende wagens ik ben er idd ook achter gekomen dat deze op vrachtwagen staat daar ben ik nu mee bezig om trug te zetten naar auto kenteken
maar wat heb jij toendertijd met de wagen gedaan ? als ik vragen mag
Rare vraag misschien, maar heb je het chassisnummer gecontroleerd met dat wat op het kentekenbewijs staat?
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

simon1992
Hercules Held
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 20:58
Locatie: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Simon's daf

Berichtdoor simon1992 » do 15 aug 2019 10:37


maar idd als ik de fotos ga vergelijken en naar die van mij kijk zijn het 2 verschilende wagens ik ben er idd ook achter gekomen dat deze op vrachtwagen staat daar ben ik nu mee bezig om trug te zetten naar auto kenteken
maar wat heb jij toendertijd met de wagen gedaan ? als ik vragen mag
Rare vraag misschien, maar heb je het chassisnummer gecontroleerd met dat wat op het kentekenbewijs staat?
nee heb ik nog niet gedaan als ik weer bij de auto ben ga ik dat zeker doen

Daffieduck
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Simon's daf

Berichtdoor Daffieduck » di 20 aug 2019 10:28

Ik heb de daf toendertijd gekocht voor 1200 euro, omdat hier een lier onder zat en ik deze graag wilde overzetten. Dus de lier + alle bijbehorende delen eraf gehaald en overgezet.Verder heb ik nog wel het eea er af gehaald wat ik zelf kon gebruiken, zoals de uitlaat, verlichting, een teller e.d. Daarna heb ik hem verkocht, en 750 euro voor gekregen. Oftewel 450 euro voor een complete lier en nog een aantal delen betaald.

Ik ben benieuwd of je het chassisnr. hebt gecontroleerd :-)

simon1992
Hercules Held
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 20:58
Locatie: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Simon's daf

Berichtdoor simon1992 » di 20 aug 2019 20:31

Ik heb de daf toendertijd gekocht voor 1200 euro, omdat hier een lier onder zat en ik deze graag wilde overzetten. Dus de lier + alle bijbehorende delen eraf gehaald en overgezet.Verder heb ik nog wel het eea er af gehaald wat ik zelf kon gebruiken, zoals de uitlaat, verlichting, een teller e.d. Daarna heb ik hem verkocht, en 750 euro voor gekregen. Oftewel 450 euro voor een complete lier en nog een aantal delen betaald.

Ik ben benieuwd of je het chassisnr. hebt gecontroleerd :-)

ik heb het even nageken maar dat komt niet overeen met de papieren deed hij dat bij jou toendertijd nog wel ?

dat was trouwens dan zeker geen slechte deal

Daffieduck
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Simon's daf

Berichtdoor Daffieduck » wo 21 aug 2019 17:27

Dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Maar ik ben er toch wel vrij zeker van dat dit een andere auto is. Je kunt het snel genoeg zien, ik had een aantal delen van de lierbevestiging losgeslepen om over te zetten. Maar ik ga er van uit dat de lier hier niet opnieuw onder is gezet, maar er van origine nog onder zit. Wat dat betreft ben je dus in de zeik genomen door de verkoper... Nu nog bedenken wat te doen, want zoals nu is iig niet goed..

Ronald
Hercules Held
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 dec 2007 21:04
Locatie: Enschede

Re: Simon's daf

Berichtdoor Ronald » do 22 aug 2019 10:23

Paar slagletters en cijfers.... en verder niet teveel op een openbaar forum schrijven (maar goed dat laatste is mijn persoonlijke mening....)
Wel een naaistreek van de verkoper inderdaad.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8752
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: Simon's daf

Berichtdoor Hoppa69 » do 22 aug 2019 12:43

Lasapparaat eroverheen,vlak slijpen en over tikken.
En er ff op letten dat b.v. het cijfer 3 in de slagset van tegenwoordig een andere vorm heeft dan men in de 50e jaren gebruikte.
Is maar een klein detail maar een kenner ziet het.

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

simon1992
Hercules Held
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 20:58
Locatie: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Simon's daf

Berichtdoor simon1992 » vr 23 aug 2019 23:11

O dat komt helemaal goed

Maar ik denk dat de verkoper dit ook niet heeft geweten hoor

Ik denk niet dat ik die slagletters heb
Is even naar opzoek. Of even van iemand lenen

simon1992
Hercules Held
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 20:58
Locatie: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Simon's daf

Berichtdoor simon1992 » za 24 aug 2019 11:14

Ik heb opnieuw even goed gekeken en ik heb een fout gemaakt het chachinummer komt wel gewoon overeen

Ik had een cijfer verkeerd gezien had hem even goed schoon gemaakt dus ik had verkeerd gekeken haha

Daffieduck
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Simon's daf

Berichtdoor Daffieduck » za 24 aug 2019 15:33

Oke, dat scheelt dan weer, dan is hij voor jou iig kloppend. Dan zal hij bij een vorige eigenaar al zijn overgetikt. Ik heb hem toendertijd verkocht aan Rob in Steenwijk. Weet niet of je hem ook daar vandaan hebt, maar daartussen zal het ergens gebeurd zijn.

simon1992
Hercules Held
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 20:58
Locatie: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Simon's daf

Berichtdoor simon1992 » di 03 sep 2019 12:21

Ja dat moet dan haast wel
Laaste tijd veel met de remmen bezig geweest heb ze nu alle 4 helemaal gereviseerd aleen zit er of nog ergens lucht of its niet goed want moet een aantal keren trappen en dan pas hé. Ik. Rem. Druk en heb nog een hele kleine lekkage boven op de hoofdrem cilinder opdit moment

En heb het probleem dat als. Die eenmaal goed warm. Is dat die dan gaat stotteren


Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast