[Deel 2] Zie je wat leuks, plaats het hier!

Voor het verkopen van uw YA126 onderdelen

Moderators: ruben, Thomas

Daffieduck
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
Locatie: Oud-Beijerland

Re: [Deel 2] Zie je wat leuks, plaats het hier!

Berichtdoor Daffieduck » wo 06 feb 2019 10:37

Dat kan wel interessant zijn voor het wisselen van de banden. Iemand ervaring met dit apparaat en of misschien een idee van de waarde? Ik moet van de 126 tzt ook wat banden wisselen, en voor de 328 heb ik al wat banden klaar liggen :)

job
Knipperlichtje
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 13:43
Locatie: Groningen

Re: [Deel 2] Zie je wat leuks, plaats het hier!

Berichtdoor job » wo 06 feb 2019 15:41

Ik ben in het bezit van zo’n apparaat. Heel handig. Maar als de banden erg vastzitten is het veel werk om alles los te krijgen.. :evil: Ik heb er 50 euro voor betaald een aantal jaren geleden.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: [Deel 2] Zie je wat leuks, plaats het hier!

Berichtdoor ruben » do 07 feb 2019 22:09

Zelfde als wat ik voor de mijne betaalde, handig ding

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Re: [Deel 2] Zie je wat leuks, plaats het hier!

Berichtdoor Kees64 » za 09 feb 2019 08:02


Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: [Deel 2] Zie je wat leuks, plaats het hier!

Berichtdoor Dikkie » za 09 feb 2019 18:28

Afbeelding
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: [Deel 2] Zie je wat leuks, plaats het hier!

Berichtdoor ruben » zo 10 feb 2019 20:57

Gezien het werk dat er in gegaan moet zijn snap ik het wel :mrgreen: :mrgreen: maar sta ook volledig achter Dik zijn mooie foto :mrgreen:

Oberland
Hercules Held
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 15 jun 2018 19:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [Deel 2] Zie je wat leuks, plaats het hier!

Berichtdoor Oberland » ma 11 feb 2019 11:53

Nog een leuke Amerikaan nodig?
https://www.troostwijkauctions.com/uk/e ... /01-28174/

Ook MAN, Oshkosh, VW en veldkeukens. Zinnige en onzinnige spullen.

Daffieduck
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
Locatie: Oud-Beijerland

Re: [Deel 2] Zie je wat leuks, plaats het hier!

Berichtdoor Daffieduck » di 12 feb 2019 11:12

Ik ben in het bezit van zo’n apparaat. Heel handig. Maar als de banden erg vastzitten is het veel werk om alles los te krijgen.. :evil: Ik heb er 50 euro voor betaald een aantal jaren geleden.

Ik heb contact gehad met de beste man, maar die heeft en een wat te hoge prijs in zn gedachten. Ik heb hem aan de telefoon gesproken, hij vroeg mij wat ik ervoor wilde bieden. Dus ik heb hem uitgelegd dat ik hier hoor dat meerdere mensen hem voor 50 euro hebben gekocht. Kreeg ik als antwoord: nee dan gaat het sowieso niks worden als je met die prijs aankomt.
Daarop heb ik hem gevraagd wat hij dan voor prijs is gedachten had. Nee wat wil je er voor geven? Dus ik weer gezegd dat ik niks anders had dan die prijs van 50 euro, en daarom graag wil weten wat hij dan in gedachten had. Daar wilde hij geen antwoord op geven, dus heb ik het telefoongesprek maar beëindigd.

Heb ik hem later nog een berichtje gestuurd met daarin nogmaals de vraag wat hij voor richting in gedachten had. En daar kwam hij eindelijk met zijn richtprijs, 125 euro. Dus heb ik laten weten dat ik wacht tot er weer een te koop staat
🤣

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Re: [Deel 2] Zie je wat leuks, plaats het hier!

Berichtdoor ruben » di 12 feb 2019 12:14

Ik heb contact gehad met de beste man, maar die heeft en een wat te hoge prijs in zn gedachten. Ik heb hem aan de telefoon gesproken, hij vroeg mij wat ik ervoor wilde bieden. Dus ik heb hem uitgelegd dat ik hier hoor dat meerdere mensen hem voor 50 euro hebben gekocht. Kreeg ik als antwoord: nee dan gaat het sowieso niks worden als je met die prijs aankomt.
Daarop heb ik hem gevraagd wat hij dan voor prijs is gedachten had. Nee wat wil je er voor geven? Dus ik weer gezegd dat ik niks anders had dan die prijs van 50 euro, en daarom graag wil weten wat hij dan in gedachten had. Daar wilde hij geen antwoord op geven, dus heb ik het telefoongesprek maar beëindigd.

Heb ik hem later nog een berichtje gestuurd met daarin nogmaals de vraag wat hij voor richting in gedachten had. En daar kwam hij eindelijk met zijn richtprijs, 125 euro. Dus heb ik laten weten dat ik wacht tot er weer een te koop staat
🤣
de laatste jaren lijkt alsof veel mensen denken dat alles wat groen is van goud gemaakt is

Ronald
Hercules Held
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 dec 2007 21:04
Locatie: Enschede

Re: [Deel 2] Zie je wat leuks, plaats het hier!

Berichtdoor Ronald » di 12 feb 2019 13:02

Als ik zie hoe de prijzen voor onderdelen ed. zijn gestegen sinds ik mijn Daf kocht (17 jaar geleden), dan ben ik het volledig met jullie eens. Maar is denk ik niet echt te vermijden, sommige items worden nu eenmaal schaarser en dat drijft de prijs op. Ik heb zelf ook zon apparaat en als je eenmaal de handigheid te pakken hebt is het best goed te doen. Eerste bandje eraf duurde iets van een uur, de laatste (van de 8 wielen) lag er in minder dan een kwartier naast. (en allen zaten vastgeroest aan de velg). Ik zou dat ding voor 50 euro ook niet willen missen, maar ergens tussen die 125 en 50 euro lijkt me redelijk. Afwachten op een "aanbieding" kan altijd natuurlijk, maar als je 1 keer aan het stoeien bent geweest met alleen een paar bandenlichters en een hamer dan denk ik dat de prijs die je ervoor over hebt vanzelf stijgt.....

Daffieduck
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 216
Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
Locatie: Oud-Beijerland

Re: [Deel 2] Zie je wat leuks, plaats het hier!

Berichtdoor Daffieduck » di 12 feb 2019 16:49

Ben ik ook met je eens, maar 125 euro vindt ik toch echt te veel geld. Had ook best iets meer dan die 50 willen betalen, maar 125 was zijn vaste prijs. Dan is het jammer maar helaas, en gaat het over.

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2399
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: [Deel 2] Zie je wat leuks, plaats het hier!

Berichtdoor peter80 » di 12 feb 2019 19:15

Heb er 75 voor betaald en zeker voor 175 plezier van gehad
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: [Deel 2] Zie je wat leuks, plaats het hier!

Berichtdoor Hoppa69 » di 12 feb 2019 19:23

Ik heb er 80 voor betaald heel wat jaren geleden en heb ook die ring erbij op foto 3, die zit er nog wel is niet bij.
Met al die banden die ik hier al gedaan heb, zou ik hem voor geen goud kwijt willen.

Heb hem toen van toon van der pol gekocht, zo doof als een kwartel maar o wee als er 3 rijen verder een tientje viel, dan hoorde die dat wel. :lol:
Was een beetje aan het pingelen en op de vraag of er nog wat vanaf kon, zei hij:
Wat mot er af dan ? Die kist ? :mrgreen:
Mij kon je weg vegen.
Vindt het jammer dat die niet meer met een stand op de beurzen staat, was altijd zo'n beetje de enige die daf spulletjes had.
Heb alleen nooit van de beste man begrepen, dat die een berg zooi van hier tot ginder had liggen, een plaatsje op de beurs betaalde en daar dan stond met een roestige spijker.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Re: [Deel 2] Zie je wat leuks, plaats het hier!

Berichtdoor Kees64 » di 12 feb 2019 21:32

Heb er 75 voor betaald en zeker voor 175 plezier van gehad
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8763
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Re: [Deel 2] Zie je wat leuks, plaats het hier!

Berichtdoor Hoppa69 » di 12 feb 2019 23:14

Die ga ik maar is halen over een week of 2.
Kan nu met de klus aan het huis echt niet weg.

Precies dezelfde setup als van mijn generator.
Alles er af en op de plank en blok opbouwen voor in de ya, mits het allemaal in orde is maar verkoper zegt, ziet er goed uit, weinig draaiuren.
En als ik dat dan vergelijk met mijn motor in de genset, dan komt het wel goed.
Carterpan was er afgehaald i.v.m. hoogte opslag in een palletbox.
Als blok goed is, dan kan dat blok wat nu uit elkaar ligt in de mottenballen, zit een scheurtje tussen een klep en een cilinder.
Nu weet je het ruben. :lol: :wink:
Was ermee bezig om te laten lassen, van binnen laten coaten en dan opnieuw boren en harde klepzittingen er in maar als dat blok wat ik ga halen goed is, dan ga ik mij die kosten niet op de hals halen maar ga hem wel bewaren, zit pas op zijn eerste overmaat, lagers zijn nog mooi donker grijs.
Affijn, als ik dat andere blok heb en het is wat, zal ik het hele verhaal wel in elkaar flansen.


https://www.generaaltjes.nl/Advertentie ... jxld-motor
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.


Terug naar “Te koop”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten