Afgelopen jaar heb ik de carburateur ook gereviseerd als onderdeel om het brandstofsysteem schoon te krijgen. De carburateur moest toch van het spruitstuk af om de lekke pakking te vervangen.
De carbuareut zag er als volgt uit voor het demonteren;
Erik's WEP, de BE-07-66
Moderator: ruben
-
- Hercules Held
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
- Locatie: Culemborg
-
- Hercules Held
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
- Locatie: Culemborg
Re: Erik's WEP, de BE-07-66
De carburateur is geheel uit elkaar geweest en voorzien van een revisiesetje van Van Dam. Via Jan de Weijer zijn alle onderdelen ultrasoon gereinigd. Vooral het reservoir bij de vlotter zat vol met rubber...
De onder- en bovenzijde zijn zonder pakking weer op elkaar gemonteerd. Beide delen zijn uiteraard wel gevlakt. Het eindresultaat is best wel weer strak geworden. Alles is gelukkig droog en schoon gebleven en bij montage zijn geen lekkages ontdekt. De stelsproeier is met 6,6 slagen weer vastgedraaid zoals deze zat bij het demonteren en behoefde weinig extra afstellen. De motor liep na warm draaien en even stellen al vrij snel zoals gewend.
De onder- en bovenzijde zijn zonder pakking weer op elkaar gemonteerd. Beide delen zijn uiteraard wel gevlakt. Het eindresultaat is best wel weer strak geworden. Alles is gelukkig droog en schoon gebleven en bij montage zijn geen lekkages ontdekt. De stelsproeier is met 6,6 slagen weer vastgedraaid zoals deze zat bij het demonteren en behoefde weinig extra afstellen. De motor liep na warm draaien en even stellen al vrij snel zoals gewend.
-
- Hercules Held
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
- Locatie: Culemborg
Re: Erik's WEP, de BE-07-66
Behalve de carburateurs zijn ook de bougies aangepast.
Op zicht waren de bougies nog niet in een slechte staat; De bougies zijn uit elkaar gehaald en de koolstof staafjes zijn vervangen door messing staafjes van dezelfde dikte. Het messing stafprofiel is aangeschaft in een modelbouwwinkel. De staafjes messing zijn uiteraard net zo lang als de staafjes koolstof.
Na het wederom monteren zijn de bougies weer gemonteerd. Tijdens een 5 Mei rit kwamen we er echter achter dat de bougies los kunnen trillen door warmte/koude verschillen. Tijdens het onderhoud dit jaar zullen de bougie onder- en bovenzijde dus electrisch geborgd worden om te voorkomen dat ze onder het rijden los werken.
Op zicht waren de bougies nog niet in een slechte staat; De bougies zijn uit elkaar gehaald en de koolstof staafjes zijn vervangen door messing staafjes van dezelfde dikte. Het messing stafprofiel is aangeschaft in een modelbouwwinkel. De staafjes messing zijn uiteraard net zo lang als de staafjes koolstof.
Na het wederom monteren zijn de bougies weer gemonteerd. Tijdens een 5 Mei rit kwamen we er echter achter dat de bougies los kunnen trillen door warmte/koude verschillen. Tijdens het onderhoud dit jaar zullen de bougie onder- en bovenzijde dus electrisch geborgd worden om te voorkomen dat ze onder het rijden los werken.
-
- Hercules Held
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
- Locatie: Culemborg
Re: Erik's WEP, de BE-07-66
Naar aanleiding van een discussie op Facebook ben ik de onderdelendoos eens ingedoken die ik meegekregen heb toen ik de Wep kocht en warempel, om de accu's op zijn plek te houden zijn er een paar gietijzeren klossen meegeleverd. Deze zijn linksboven en rechtsonder te zien.
Bij de komende winterrevisie haal ik ze los en ga ik ze netjes rood schilderen.
Bij de komende winterrevisie haal ik ze los en ga ik ze netjes rood schilderen.
-
- Hercules Held
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 08 aug 2014 13:32
- Locatie: Culemborg
Re: Erik's WEP, de BE-07-66
Omdat het spruitsuk er af moet heb ik ook het luchtfilter er maar eens afgehaald. Ik had sinds de aanschaf het oliebad nooit gereinigd en dat was ook duidelijk te zien na het leeggooien van het reservoir;
Inmiddels is het reservoir ook helemaal gestraald en weer netjes in de verf gezet;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast