YA 314
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Bak er af, drukgroep er uit.
Veren wisselen.
Testen, voelt weer als van ouds.
In de versnelling op laten komen met de rem er op.
Slaat af, slipt niet door.
Gelijk even gaan test rijden.
Nu rij ik 70 met 2000 toeren.
Gas geven en hij gaat nog verder dus motor kan het best aan.
Ben ik zeer blij mee, dat is een stuk rustiger voor mijn motor.
Alleen het schakel patroon is wat vreemd.
Als ik dat wil veranderen moet van die losse bak die er nog ligt een bovenste en een onderste tandwiel over.
Als dat uberhaupt wel gaat, daar de overdrive (5) dan de priceas moet worden.
Krijg er nu al hoofdpijn van.
Daarbij moet hij weer helemaal uit elkaar.
Voorlopig doe ik het er maar mee.
Veren wisselen.
Testen, voelt weer als van ouds.
In de versnelling op laten komen met de rem er op.
Slaat af, slipt niet door.
Gelijk even gaan test rijden.
Nu rij ik 70 met 2000 toeren.
Gas geven en hij gaat nog verder dus motor kan het best aan.
Ben ik zeer blij mee, dat is een stuk rustiger voor mijn motor.
Alleen het schakel patroon is wat vreemd.
Als ik dat wil veranderen moet van die losse bak die er nog ligt een bovenste en een onderste tandwiel over.
Als dat uberhaupt wel gaat, daar de overdrive (5) dan de priceas moet worden.
Krijg er nu al hoofdpijn van.
Daarbij moet hij weer helemaal uit elkaar.
Voorlopig doe ik het er maar mee.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Ach natuurlijk, lekker suf.
Ik had deze terug moeten zetten.
Door het extra draaipunt van die losse vork, werkt die andersom.
Dus moet het deksel er nog even vanaf halen.
Ik had deze terug moeten zetten.
Door het extra draaipunt van die losse vork, werkt die andersom.
Dus moet het deksel er nog even vanaf halen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- alexgeertsema
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 212
- Lid geworden op: wo 10 jan 2018 14:17
- Locatie: Stadskanaal
Re: YA 314
Ik krijg er al hoofdpijn van als ik het lees... en dan is het nog niet eens mijn probleem hahahah respect!
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: YA 314
Schakelpatroon an sich is niet heel vreemd, heeft wel wat weg van de GMC's
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Maar ik heb een daf en geen GMC.Schakelpatroon an sich is niet heel vreemd, heeft wel wat weg van de GMC's
Dus......
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bak weer open en schakelvork geplaatst.
Van het deksel de eerste vork er uit en het blokje geplaatst voor de vork die er nu in zit.
Alles weer in mekaar en nu klopt het schakelpatroon wel.
Door dat verhaal van ruben is kijken wat ik op de plank heb liggen.maar omdat de temperatur nog steeds zo rond de 90 graden en hoger bleef eens wat rond gevraagd
ik heb er dus een latere hoge temperatuur thermostaat in zitten die pas iets voor de 90 open gaat.
de 180 staat voor de graden in fahrenheit weerbij hij open gaat.
Via Albert een oud type thermostaat geregeld, deze gaat dus bij 68 graden al los en daarmee blijft de motor zo richting de 80 graden, ook met de hoge temperaturen.
Vindt de 314 als die echt moet werken b.v. in het zand dat het dan al snel te heet gaat worden.
1 maal 180 en 2 maal 150 met 1 los deksel.
Eerst ff cleanen.
Heet stoken met de verf stripper.
Schot met het luchtpistool, het meeste is weg.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Even zorgen dat die open gaat.
Dan weer heet maken.
Weg blazen.
En snel met wat lashandschoenen aan richting de draadborstel.
Zakte die in, even weer in het water.
Dan weer heet maken.
Weg blazen.
En snel met wat lashandschoenen aan richting de draadborstel.
Zakte die in, even weer in het water.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Zelfde nog een keer met die 180, die had dus inderdaad wat meer hitte nodig.
Soldeer weer heet maken.
Deksel er af gedraaid.
Dat losse deksel was aan de achterkant zijn draad zo goed als kwijt.
Zal de reden zijn waarom die los is gekomen.
Soldeer weer heet maken.
Deksel er af gedraaid.
Dat losse deksel was aan de achterkant zijn draad zo goed als kwijt.
Zal de reden zijn waarom die los is gekomen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Die 150 weer warm maken en soldeer heet maken, deksel van die 180 er op draaien.
En verder solderen.
In het deksel zit een klein gaatje, dit moet open blijven.
Dat slechte deksel aan die 180 vast gemaakt, kan ik het ook niet kwijt raken.
En alle 3 in bad.
Dan zie je het verschil goed tussen open gaan en vol open staan.
En verder solderen.
In het deksel zit een klein gaatje, dit moet open blijven.
Dat slechte deksel aan die 180 vast gemaakt, kan ik het ook niet kwijt raken.
En alle 3 in bad.
Dan zie je het verschil goed tussen open gaan en vol open staan.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Huis van de 314 open gemaakt.
Das fout.
Dus als je bij van dam een complete koop, kijk ff welke thermostaat er in zit, had ik dus niet gedaan.
En het is lekker weer, dus die van de 126 ook maar ff checken, die klopte dus wel.
Nog best netjes na 2 jaar.
Maar ja, wordt ook niet veel mee gereden.
En net zoals bij kees, is mijn voorste dif van de 314 ook aan het lekken en de achterste begint ook al te zweten.
Het zijn zekers te weten niet de keerringen.
Ga het open maken en is wat andere kit dan die blauwe proberen.
Das fout.
Dus als je bij van dam een complete koop, kijk ff welke thermostaat er in zit, had ik dus niet gedaan.
En het is lekker weer, dus die van de 126 ook maar ff checken, die klopte dus wel.
Nog best netjes na 2 jaar.
Maar ja, wordt ook niet veel mee gereden.
En net zoals bij kees, is mijn voorste dif van de 314 ook aan het lekken en de achterste begint ook al te zweten.
Het zijn zekers te weten niet de keerringen.
Ga het open maken en is wat andere kit dan die blauwe proberen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: YA 314
Heb toen bij het clubmagazijn gevraagd en daar lagen alleen nog thermostaten van 180. Volgens Thomas is er ergens een schrijven dat die warmere thermostaat voorschrijft maar hij wist niet meer waar.
Mijn wep liep toen, zeker op warme dagen rond de 90 graden met rijden maar als je na een flink stuk even stil stond liep hij naar 95 tot bijna 100. Echt prettig vond ik dat ook niet, maar bij lang stationair zakte hij dan wel weer terug tot onder de 90.
Het systeem staat via de radiator dop onder druk dus zal niet bij 100 graden koken, maar een stukje hoger.
Toch had ik liever die lagere temperatuur erin maar moet Zeggen dat het nu het wat kouder wordt wel lang duurt voor hij richting de 80 gaat, meestal blijft hij een tijdje rond de 70 hangen . Maar sinds de lagere thermostaat heb ik hem nauwelijks meer boven de 89 graden gehad, zou natuurlijk ook 2 keer per jaar kunnen wisselen maar dat lijkt me ook wat overdreven
Mijn wep liep toen, zeker op warme dagen rond de 90 graden met rijden maar als je na een flink stuk even stil stond liep hij naar 95 tot bijna 100. Echt prettig vond ik dat ook niet, maar bij lang stationair zakte hij dan wel weer terug tot onder de 90.
Het systeem staat via de radiator dop onder druk dus zal niet bij 100 graden koken, maar een stukje hoger.
Toch had ik liever die lagere temperatuur erin maar moet Zeggen dat het nu het wat kouder wordt wel lang duurt voor hij richting de 80 gaat, meestal blijft hij een tijdje rond de 70 hangen . Maar sinds de lagere thermostaat heb ik hem nauwelijks meer boven de 89 graden gehad, zou natuurlijk ook 2 keer per jaar kunnen wisselen maar dat lijkt me ook wat overdreven
Re: YA 314
Grappig,ik heb dat ook eens aangekaart.
Met een 180 bij mij erin werd te heet,ik heb er nu zelfs 1 met 145 erop jawel.
Deze blijft tussen de 70 en 80 graden staan.
Groet Arjan
Met een 180 bij mij erin werd te heet,ik heb er nu zelfs 1 met 145 erop jawel.
Deze blijft tussen de 70 en 80 graden staan.
Groet Arjan
Re: YA 314
Bij mijn wep dan he,
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Zo te zien kwam bij mij de olie door de bouten heen.
Dus voordat ik alles uit elkaar haal eest maar is de bouten in smeren.
Dus plas olie er uit, gaat weer terug is nog nieuw.
Ander bakkie er onder.
Op 1 bout na, de rest er uit en dan met perslucht en remmenreiniger ontvetten.
Bouten ontvetten en dan dik in de carterpankit.
Dus voordat ik alles uit elkaar haal eest maar is de bouten in smeren.
Dus plas olie er uit, gaat weer terug is nog nieuw.
Ander bakkie er onder.
Op 1 bout na, de rest er uit en dan met perslucht en remmenreiniger ontvetten.
Bouten ontvetten en dan dik in de carterpankit.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Het meeste komt er weer vanaf door het schroefdraad en vult dan de holle ruimte op.
Bouten terug en dan die 1-ne nog die ik had laten zitten.
En voor de zekerheid nog de rand afgesmeerd waar de shims tussen zitten.
Als het nu nog lekt, gaat het wel uit elkaar.
Deze binnen gekregen van ZF.
De eerste ring er in.
Bouten terug en dan die 1-ne nog die ik had laten zitten.
En voor de zekerheid nog de rand afgesmeerd waar de shims tussen zitten.
Als het nu nog lekt, gaat het wel uit elkaar.
Deze binnen gekregen van ZF.
De eerste ring er in.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast