Maat Keerring differentieel DAF YA314
Moderator: ruben
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
Vandaag eindelijk begonnen met Lekkage van het differentieel.
Alvast zoveel mogelijk los gemaakt.
Mogen poelietrekker van het werk mee naar huis nemen.
Nieuwe pakking monteren, nieuwe keerring erin en alles weer dicht maken.
As waar keerring over heen gaat wel wat inloopspoortjes... ruwe randjes.
Alvast zoveel mogelijk los gemaakt.
Mogen poelietrekker van het werk mee naar huis nemen.
Nieuwe pakking monteren, nieuwe keerring erin en alles weer dicht maken.
As waar keerring over heen gaat wel wat inloopspoortjes... ruwe randjes.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
Even voorzichtig in de draaibank?
As waar keerring over heen gaat wel wat inloopspoortjes... ruwe randjes.
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
Mag superfijn schuurpapier ook?Even voorzichtig in de draaibank?
As waar keerring over heen gaat wel wat inloopspoortjes... ruwe randjes.
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
vaak een waterproof schuurpapiertje met olie kom je ook heel ver, of scotch brite natuurlijk
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
Vandaag trekkertje bij de baas geleend....
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
Waarom zit dit gaatje erin?
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
al in Ruud zijn epistel gekeken??Waarom zit dit gaatje erin?
Pignon.jpg
Lijkt mij of om olie weg te laten of juist om het van te voren te vullen
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
Vraag: pakking flens nummer 9.....ik neem aan dat ik deze kan laten vervallen en vloeibare pakking gebruiken?gelijk toch maar even de detaillijst erbij gepakt
Nummertje 6
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
lijkt mij wel, maar hou zelf altijd meer van een combi. dus pakking maken en die dunnetjes insmeren met vloeibare als ondersteuning, dan ga je ook niet te wild aan de gang met de vloeibare pakking die je soms op plekken aan de binnenkant tegen komt waar je niet blij van wordt maar ja, je ziet het niet met monteren
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8818
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
Gaatje heeft te maken met de aan en afvoer van je olie voor het lager, dus goed op letten dat alles weer tegen over elkaar komt te zitten.
Zo ook het deksel waar je keerring in zit, die heeft aan de buitenkant een opstaand bruggetje en dus aan de binnenkant een sleuf.
Zo ook het deksel waar je keerring in zit, die heeft aan de buitenkant een opstaand bruggetje en dus aan de binnenkant een sleuf.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
Gaatje heeft te maken met de aan en afvoer van je olie voor het lager, dus goed op letten dat alles weer tegen over elkaar komt te zitten.
Zo ook het deksel waar je keerring in zit, die heeft aan de buitenkant een opstaand bruggetje en dus aan de binnenkant een sleuf.
De deksel heeft bovenop ook ergens een half ronde uitsparing.
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
Alles past maar op 1 manier in elkaar.
Vraag: mijn keerring heeft een stoflip, geeft dit geen probleem met monteren? Omdat alles strak opgesloten gaat worden?
bvd
Vraag: mijn keerring heeft een stoflip, geeft dit geen probleem met monteren? Omdat alles strak opgesloten gaat worden?
bvd
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
Normaal heeft een stoflip daar geen invloed op. Stoflip heeft vaak ook een wat kleinere diameter zodat hij minder hard op de as drukt dan de rand van de keerring zodat hij niet of in elk geval veel minder kan inlopen
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
Hallo,
Alles zit weer in elkaar.
Deze week nog olie erin en dan hopen dat hij dicht is.
Alles zit weer in elkaar.
Deze week nog olie erin en dan hopen dat hij dicht is.
Re: Maat Keerring differentieel DAF YA314
Helaas, dus niet dict.
Alles weer open.
Lekt tussen 9 en 10.
Ga die stalen pakkingring vervangen door papier. 0,4 mm
Vraag: Bouten zitten helemaal door het differentieel.
Moet er wat vloeibare pakking aan het eind van de bouten zodat daar ook geen olie langs kan lopen naar voren toe?
bvd
Kees
Alles weer open.
Lekt tussen 9 en 10.
Ga die stalen pakkingring vervangen door papier. 0,4 mm
Vraag: Bouten zitten helemaal door het differentieel.
Moet er wat vloeibare pakking aan het eind van de bouten zodat daar ook geen olie langs kan lopen naar voren toe?
bvd
Kees
Terug naar “Techniek algemeen”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast