BE-16-26 (KL-71-02?)
Moderator: ruben
Re: BE-16-26
geloof dat ik het weet, wordt weer een avondje aanpassen vrees ik.......
Re: BE-16-26
zo, weer even de handen uit de mouwen
huub huub barbatruc
das mooi leeg, eigenlijk ook een mooi moment om die ruimte aan te pakken, maar eens proberen dan. Misschien ook wel een mooi moment om de cabine meteen te wisselen, ook maar proberen, maar wou dit jaar ook nog wel eens rijden...... we zien wel
linker kant kaal, leidingen er af met de beugels en alles kleppen, vliegwiel gelost, klep dekseltjes eraf
pannetje eraf, met pijn in het hart de olie weggegooid die er net 10 kilometer in zat... moet even een dop regelen voor de klauwmoer voorop, dan de kleppen eruit halen, dan vliegwiel eraf, vliegwiel huis eraf en dan distributie deksel eraf, nokkenasje, en dan de zuigers en de krukas......
denk nog een paar uurtjes
Maar voor het weekend wou ik toch weten hoe de boel er verder in cilinder 4 uit zag.......
na wat roet weg poetsen bleek deze van boven ook flink beschadigd te zijn, veren waren eigenlijk heel mooi maar de cilinder was onderin misschien nog wel erger dan bovenin......
Vreemd genoeg zien de klepgeleiders en de kleppen er bijna nieuw uit, heb op de een of ander manier het idee dat het blokje op zich niet zoveel gelopen heeft maar hier gewoon troep tussen gezeten heeft, en dat het blok heeeeeeel lang stil gestaan heeft onder niet de beste omstandigheden.
Maar de kop is gelukkig al onder weg samen met het spruitstuk om gevlakt te worden, ze gauw het cilinderblok kaal is gaat die er achteraan naar iemand die in het verleden ook al aan Herculesjes gewerkt heeft. Blijf het beste maar hopen
huub huub barbatruc
das mooi leeg, eigenlijk ook een mooi moment om die ruimte aan te pakken, maar eens proberen dan. Misschien ook wel een mooi moment om de cabine meteen te wisselen, ook maar proberen, maar wou dit jaar ook nog wel eens rijden...... we zien wel
linker kant kaal, leidingen er af met de beugels en alles kleppen, vliegwiel gelost, klep dekseltjes eraf
pannetje eraf, met pijn in het hart de olie weggegooid die er net 10 kilometer in zat... moet even een dop regelen voor de klauwmoer voorop, dan de kleppen eruit halen, dan vliegwiel eraf, vliegwiel huis eraf en dan distributie deksel eraf, nokkenasje, en dan de zuigers en de krukas......
denk nog een paar uurtjes
Maar voor het weekend wou ik toch weten hoe de boel er verder in cilinder 4 uit zag.......
na wat roet weg poetsen bleek deze van boven ook flink beschadigd te zijn, veren waren eigenlijk heel mooi maar de cilinder was onderin misschien nog wel erger dan bovenin......
Vreemd genoeg zien de klepgeleiders en de kleppen er bijna nieuw uit, heb op de een of ander manier het idee dat het blokje op zich niet zoveel gelopen heeft maar hier gewoon troep tussen gezeten heeft, en dat het blok heeeeeeel lang stil gestaan heeft onder niet de beste omstandigheden.
Maar de kop is gelukkig al onder weg samen met het spruitstuk om gevlakt te worden, ze gauw het cilinderblok kaal is gaat die er achteraan naar iemand die in het verleden ook al aan Herculesjes gewerkt heeft. Blijf het beste maar hopen
Re: BE-16-26
de laatste 4 pagina's alvast aangepast........ andere extensie, valt mee, meer dus elke foto aan passen.......Maar euh, je nieuwe foto's zie ik wel, de vorige niet meer.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: BE-16-26
Nu je blok er toch naast staat, kan je gelijk een bokje in elkaar bakken. Paar stukjes koker afzagen en hechten, dan afbakken en je hebt een pracht van een bok
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: BE-16-26
Precies, en zal dan voor de toekomstige andere mensen die ook een bokje willen proberen om de boel even op te meten.Nu je blok er toch naast staat, kan je gelijk een bokje in elkaar bakken. Paar stukjes koker afzagen en hechten, dan afbakken en je hebt een pracht van een bok
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: BE-16-26
Het vennijn zit em in de achterste motorsteunen. Deze zitten in een hoek
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: BE-16-26
Klopt, maar met een verstelbare waterpas prima op te meten, vooraan heb je natuurlijk aan een dwarsbalkje genoeg als hij achter moet goed op de steunen ligt, en bij voorkeur een boutje erdoor.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: BE-16-26
klopt. Vandaag motor op een transportbok gehad, stond alleen op vliegwielhuis en recht balkje vooraan maar als je gas geeft wil die toch best kantelen
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: BE-16-26
Ja die heb ik gezien zoals meestal is iets wat net wel net niet goed gaat veel beter voor het leerproces dan iets was in 1 keer prima gaat, ik heb er in elk geval weer een paar mooie ideetjes mee opgedaan.
- alexgeertsema
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 212
- Lid geworden op: wo 10 jan 2018 14:17
- Locatie: Stadskanaal
Re: BE-16-26
Misschien een hele domme vraag he maar wat zorgt er nu voor dat het blok op tijd loopt dan?
Je kunt merken dat ik veel distributieriem en kettingen gewend ben ... maar dit is voor mij nieuw... (of voor.mijn kennis te oud woehahahahah)
Je kunt merken dat ik veel distributieriem en kettingen gewend ben ... maar dit is voor mij nieuw... (of voor.mijn kennis te oud woehahahahah)
-
- Site Admin
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: BE-16-26
Alex, als je de distributiekap verwijderd vind je een tandwieloverbrenging tussen krukas en nokkenas. Betere distributie vind je haast niet
Re: BE-16-26
Denk dat je de interne timing van de kleppen en ontsteking bedoeld? De nokkenas word vanaf de krukas met tandwielen aangedreven, net als de waterpomp achter dat grote deksel aan de voorkant van je motor waar je riem pulley er uit steekt. Op het nokkenas tandwiel en het aandrijven de tandwiel zitten merkteken. De ontsteking monteer je op een bepaalde positie als het vliegwiel met zijn markering op 15 mm voor het TDC staat. De meeste vliegwielen heb daarom 2 marketing hem, maar helaas niet allemaal.Misschien een hele domme vraag he maar wat zorgt er nu voor dat het blok op tijd loopt dan?
Je kunt merken dat ik veel distributieriem en kettingen gewend ben ... maar dit is voor mij nieuw... (of voor.mijn kennis te oud woehahahahah)
Re: BE-16-26
Ga je allemaal nog zien hier, en Ruud heeft het ook meerdere malen behandeld gelukkig.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: BE-16-26
In mijn topic van de reparatie JXC komt hij ook langs
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
-
- Site Admin
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: BE-16-26
Eerste foto: viewtopic.php?p=39496#p39496
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten