[DM-62-40] Project Bugs

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Project Bugs

Berichtdoor Dikkie » di 09 jan 2018 17:42

Heuj, ramen erin!


De gereviseerde radiateur van eerder in dit topic ook er maar eens bijgepakt, die is tussendoor nog niet eens aan de beurt geweest :(


Zo, die zit. Met nieuwe radiateurflappen eraan.
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Project Bugs

Berichtdoor Dikkie » di 09 jan 2018 17:42

Mei 2015, we spreken weer over een complete auto!


Vlak voor de vierdaagse in juli 2015, besloten dat ik de koelbox van stroom wil kunnen voorzien. En de telefoon opladen. En wie weet wat nog meer.. dus 3-verdeler sigarettenaanstekerplugding aangesloten. Ook hier zijn de draadjes nadien nog wat netter afgewerkt.



In november 2015 besloten om van schuur te verhuizen. Het op en neer reizen gecombineerd met wat andere zaken maakten dat ik naar een stalling dichter bij huis ging, waar ik tot de dag van vandaag de 126's en polynorm heb staan.
Verbazingwekkend hoeveel troep je dan moet verhuizen, en dit was maar 1 kar..
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Project Bugs

Berichtdoor Dikkie » di 09 jan 2018 17:43

Zeldzaam momentje, de 126's samen op de foto. Triangelen blijkt geen succes, die diesel/ezb wil graag rechtdoor en de kale wep (geen lier/gastank/radiobak) maakt dat de kont graag uitzwaait.


Beiden hebben een tijdje zo kont aan kont gestaan in de schuur. Die diesel is ondertussen ontdaan van zijn dak zodat hij in een lager deel van de schuur past, in plek daarvan is de polynorm hier binnen komen te staan.


En de polynorm heeft tot die tijd nog heel even buiten moeten bivakkeren.
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Project Bugs

Berichtdoor Dikkie » di 09 jan 2018 19:01

Grote smurf, zijn we er al? Neen, nog lange niet..!
De daf thuis op de oprit, ja, dat vind meneer wel leuk. Gek beest springt altijd direct in de bak en is er alleen met veel moeite weer uit te krijgen


De auto begon begin 2016 veel speling te vertonen tijdens het optrekken, dus het werd tijd om de achterassen eens uit elkaar te trekken.


Niets te vroeg helaas.. Heb ze wel gesmeerd, maar het is duidelijk dat dat niet mocht baten. Oud vet en troep zat in de weg voor schoon vet. Het ene cupje was nog perfect, het andere een ramp.
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Project Bugs

Berichtdoor Dikkie » di 09 jan 2018 19:01

Na een hoop demonteren, schoonmaken, en ontvetten houd je zoiets over.


Ik heb nieuwe askruizen, smeernippels en ashoezen gehaald en.. welja, ben toendertijd gewoon vergeten om foto's te maken. Of ik heb ze nooit opgeslagen. Hoe dan ook jammer, gemiste kans.

Goedmakertje? Na Historisch Weekend Den Helder in 2016 had ik een leuke lading te verplaatsen die ik jullie zeker niet wil onthouden:


Welnu weer wat technischer.. tijdens de vierdaagse van 2016 viel mij op dat de daf steeds slechter ging remmen. Tijd voor een complete beurt. Aan deze vette bende te zien niks te vroeg.
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Project Bugs

Berichtdoor Dikkie » di 09 jan 2018 19:02

Ooit heb ik de remmen van de diesel/EZB verwijderd, mijn vader heeft die toen schoongemaakt en gehoond e.d.
Nu was het een mooi moment om dat spul in te gaan zetten. De oude remmen van bugs uit elkaar en in het schap, de oude remmen van de diesel eronder bouwen.


En toch heeft het wel wat, 4 voetjes van de vloer


Schoon..
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Project Bugs

Berichtdoor Dikkie » di 09 jan 2018 19:02

Schoon..


..en nog meer schoon. Uiteraard alles met wat remmenvet en nieuwe pakkingen, rubbers, cupjes, etc!!


De drukschakelaars t.b.v. de remlichten. Eentje was al een tijdje met vakantie, de ander zag er niet fris meer uit, dus als de remmen toch geheel zijn verwijderd is het een kleine moeite om die ook te vervangen.
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Project Bugs

Berichtdoor Dikkie » di 09 jan 2018 19:02

Zo, stukken netter. Daarna weer netjes aangesloten en het rubber kapje erop geplaatst.


en de hele riedel is uiteraard bij alle vier de wielen gebeurd. Mooi he, van die glimmende onderdelen..


En alleen bij de wielen is niet genoeg. Zoek het missende onderdeel!
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Project Bugs

Berichtdoor Dikkie » di 09 jan 2018 19:02

Ah, daar is de bekrachtiger. Mooi in hoofdgroepen uiteen, na grote schoonmaak bleek alles nog best netjes. Alle ringetjes, rubbertjes etc vervangen, verder geen grote bijzonderheden. Was gewoon smerig.


Hoofdremcilinder is ook uit elkaar geweest, wederom heb ik verzuimd om daar foto's van te maken.

Na het ineen zetten van het voertuig, het doorspoelen van de leidingen, afbouwen van de remmen, leiding vullen en ontluchten, en remmen stellen tot 3x aan toe na diverse proefrondjes remt de auto nu prima!! Die is weer APK waardig. En dat vieren we met een proefritje naar het werk, waar hij naast zijn jongere broertje mocht staan.


En later, tegen december 2016, is er weer een daf bijgekomen...!
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Project Bugs

Berichtdoor Dikkie » di 09 jan 2018 19:03

Begin 2017 vond ik tijd voor wat funnies tussendoor. Bugsje voorzien van een SEM25 antenne op een RT antennesteun. Past eigenlijk niet, past toch. De isolator van de antenne moest iets afgevijld worden zodat die op de steun past.


Voorzien van dubbele kentekenplaat. Gele plaat staat KL-50-66 op. Ben niet zeker of dat wel het juiste nummer is, maar staat wel leuk op evenementen.


Bugsje voorzien van 5-tons sticker. Die wil ik op een later moment netjes tamponeren, vind dat er toch beter uitzien. Maar voor nu, sticker.
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Project Bugs

Berichtdoor Dikkie » di 09 jan 2018 19:03

En zoals ik met alle stickers nu doe, zit die niet op de auto, maar op een stuk magneet zoals je die bij reclameboeren kan krijgen. 1 vierkante meter heb je voor weinig en daar gaan best een hoop stickers op. Scheelt ook veel kleurtjesvervuiling op de neus van de auto.


Een antenne is leuk, maar heeft pas zin als je er ook wat mee kan. Dus, een SEM25 in de auto. Radio achterin, bedieningsconsole tussen de stoelen.


Mei 2017 ben ik begonnen aan een rijbewijs passend bij de YB..
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Project Bugs

Berichtdoor Dikkie » di 09 jan 2018 19:03

En tevens de maand dat ik klaar was met mijn rechterdeur. Er zat een flink nestje van de roestkever in dus die heb ik eruit geslepen


Maar ja, zo'n gat is ook niet alles, dus stukje staal op maat geslepen


En erin gebakken. Waarom die deur zo uitgebreid? Nou, dit is dus de allereerste las die ik zelf heb gelegd, onder wat begeleiding van een collega en youtube. Ik heb nog een weg te gaan, maar met een slijptol ernaast kom ik al een heel eind. Stiekem toch een beetje trots.
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Project Bugs

Berichtdoor Dikkie » di 09 jan 2018 19:03

Meteen hele deur kaal getrokken


In de menie


En in de groen
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Project Bugs

Berichtdoor Dikkie » di 09 jan 2018 19:03

Oja, hier is dus die EZB/diesel verhuisd en staat de polynorm al binnen. Past qua hoogte nét door de deur, maar scheelt wel een bak ruimte ten opzichte van een 126!


Ik laat me weer teveel afleiden. Deur weer in elkaar gezet met verse rubbers, deurklink voorzien van een veer, en raamscharnier gangbaar gemaakt voor montage. Dat krijg je als je nieuwe deuren te duur vind, dan repareer je ze!


En uitlaat was halverwege 2017 lek, tijd voor nieuwe demper. Ik veronderstel de (de)montage bekend bij allen en behoeft geen verdere uitleg
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Dikkie
Site Admin
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Project Bugs

Berichtdoor Dikkie » di 09 jan 2018 19:03

Juni 2017, klein en groot ontmoeten elkaar voor het eerst. Man man man wat een verschil


En omdat de vierdaagse eraan komt en de auto al sinds de neus uit elkaar is geweest zijn konijn kwijt was.. rondje tamponeren!!




DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast