YA 314
Moderator: ruben
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2399
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: YA 314
zal vast wel platina tandwielen hebben.
Snap niet dat sommige mensen zulke prijzen durven te vragen
Snap niet dat sommige mensen zulke prijzen durven te vragen
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: YA 314
Ja ik vind het sowieso de laatste tijd belachelijk, de prijzen die voorbij komen voor een Daf/ Nekaf. Zijn ook steeds dezelfde personen. Nekafs voor 12.500 of Daf YA 126 voor 7000
De goede betaalbare tijd is voorbij denk ik.
De goede betaalbare tijd is voorbij denk ik.
Re: YA 314
prijzen zakken meestal wel in in de winter, en vragen is nog steeds niet het zelfde als krijgen, staat 1 wep op MP voor ruim 5, die staat er bijna 2 jaar op maar hij begint langzaam in prijs te zakken
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Dacht even de pijp voor het druklager te verlengen maar kwam er al snel achter dat daar niet aan te lassen valt, het is een gegoten spulletje.
Dus randje afgedraaid en stukje as uitgedraaid.
Met warmte er op geschoven, zit goed klem.
Toch even 4 spanstiften er in.
Gelijk maken.
Spanstiften er weer uit en wat proplassen, kan het toegevoegde materiaal wel lassen.
Die komt er niet meer af, anders had het met uitdraaien en op lengte maken er al vanaf gekomen.
Even controleren met de 4 bak, ze zijn gelijk.
Dus randje afgedraaid en stukje as uitgedraaid.
Met warmte er op geschoven, zit goed klem.
Toch even 4 spanstiften er in.
Gelijk maken.
Spanstiften er weer uit en wat proplassen, kan het toegevoegde materiaal wel lassen.
Die komt er niet meer af, anders had het met uitdraaien en op lengte maken er al vanaf gekomen.
Even controleren met de 4 bak, ze zijn gelijk.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Gat gemaakt op de plek waar de as klem kwam.
5 mm van het stuk gedraaid wat er uit kwam.
Gat in de midden dicht gemaakt en vlak geslepen.
Van onder uitgevuld en weer terug gelast.
Als of er niks gebeurt is.
Binnenkant afgelast en ik heb een verdieping van 5 mm.
5 mm van het stuk gedraaid wat er uit kwam.
Gat in de midden dicht gemaakt en vlak geslepen.
Van onder uitgevuld en weer terug gelast.
Als of er niks gebeurt is.
Binnenkant afgelast en ik heb een verdieping van 5 mm.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
As er weer in en pakking er op.
Deksel van shimringen voorzien.
Met wat kit vallen ze er niet uit met er op schuiven.
Niet vergeten om het olie afvoerkanaal onder te houden.
Bak recht opgezet en ingesmeerd.
Pakking er op en de shimringen er in.
Plaat gemonteerd.
En nu loopt de as wel vrij.
Deksel van shimringen voorzien.
Met wat kit vallen ze er niet uit met er op schuiven.
Niet vergeten om het olie afvoerkanaal onder te houden.
Bak recht opgezet en ingesmeerd.
Pakking er op en de shimringen er in.
Plaat gemonteerd.
En nu loopt de as wel vrij.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Dat kan ik weg snijden.
Had 1 aftapplug met een magneet er in, die gaat dus naar onder en de rest van de pluggen gemonteerd.
Waar ik niet meer bij kan straks met verven, wat spuitverf er op om roesten tegen te gaan.
Volgens het typeplaatje moet er 7 liter olie in maar dat is als de bak ligt en het is nu een staander geworden.
Met 5 liter zat ik aan de zijplug.
Pakking er op.
Had 1 aftapplug met een magneet er in, die gaat dus naar onder en de rest van de pluggen gemonteerd.
Waar ik niet meer bij kan straks met verven, wat spuitverf er op om roesten tegen te gaan.
Volgens het typeplaatje moet er 7 liter olie in maar dat is als de bak ligt en het is nu een staander geworden.
Met 5 liter zat ik aan de zijplug.
Pakking er op.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Schakeldeksel gemonteerd en daar weer de volgende plaat op.
Ik heb daar nog een vulgat en een ontluchter in gemonteerd.
En daar weer een deksel op.
Ik heb daar nog een vulgat en een ontluchter in gemonteerd.
En daar weer een deksel op.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: YA 314
Einde lijkt in zicht te komen, mooi project geworden, en dat voor een wagen waar hij dus niet eens in komt
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Zit ik ook weer over te twijfelen, ben net zo'n wijf.Einde lijkt in zicht te komen, mooi project geworden, en dat voor een wagen waar hij dus niet eens in komt
Aandrijfas in de 126 wordt wel heel kort en waarschijnlijk heb ik last van de tussenbalk waar die overheen gaat.
We denken er nog over na.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Is goed gekeken wat ik aan de 126 moet veranderen tegen over wat ik bij de 314 moet doen.
Bij de 126.
Bovenkant deksel cabine aanpassen.
Schakelaar maken voor de lier.
Stuk dwarsbalk tussen het chassis er van tussen slijpen en een verdieping er in maken.
Koppeling as die het huis in gaat veranderen.
Op zoek naar een hele korte tussenas.
Bij de 314 waarschijnlijk alleen de tussen as iets inkorten.
Als nog besloten deze bak in de 314 te frotten.
Komt er nog een overdrive bak in de toekomst voorbij doen we het het gewoon nog een keer wisselen.
Begin er handig in te worden.
Die hele korte tussenas is eigenlijk de hoofdzaak dat ik hem niet in de 126 stop.
Heb het nog is na zitten lezen in het topic van rob briggen, die zijn as was een vriendendienst en kwam uit engeland.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pakking is meer om vocht er tussen tegen te gaan.
Koppelinghuis er op.
Daar ik denk dat van binnen de olie flink door de bak geslingerd wordt, komt er overal een pakking tussen.
Zit ook nog een rubber in.
Bij de 126.
Bovenkant deksel cabine aanpassen.
Schakelaar maken voor de lier.
Stuk dwarsbalk tussen het chassis er van tussen slijpen en een verdieping er in maken.
Koppeling as die het huis in gaat veranderen.
Op zoek naar een hele korte tussenas.
Bij de 314 waarschijnlijk alleen de tussen as iets inkorten.
Als nog besloten deze bak in de 314 te frotten.
Komt er nog een overdrive bak in de toekomst voorbij doen we het het gewoon nog een keer wisselen.
Begin er handig in te worden.
Die hele korte tussenas is eigenlijk de hoofdzaak dat ik hem niet in de 126 stop.
Heb het nog is na zitten lezen in het topic van rob briggen, die zijn as was een vriendendienst en kwam uit engeland.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pakking is meer om vocht er tussen tegen te gaan.
Koppelinghuis er op.
Daar ik denk dat van binnen de olie flink door de bak geslingerd wordt, komt er overal een pakking tussen.
Zit ook nog een rubber in.
Laatst gewijzigd door Hoppa69 op wo 18 okt 2017 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Zo dus.
Ook weer in elkaar.
Maar ik moet dit hebben en niet dat conische wat ik nu heb.
I.p.v. afdraaien van het conische gedeelte, deze gemaakt.
Ook weer in elkaar.
Maar ik moet dit hebben en niet dat conische wat ik nu heb.
I.p.v. afdraaien van het conische gedeelte, deze gemaakt.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Is flink met de verfspuit bezig geweest.
Bak moet na drogen weer gedraaid worden en dan weer verder met grondverf.
En gelijk even de versnellingsbak meegenomen.
Bak moet na drogen weer gedraaid worden en dan weer verder met grondverf.
En gelijk even de versnellingsbak meegenomen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Bak weer gedraaid en kokers uitblazen met een slang die later ook gebruikt gaat worden om het geheel te tectyleren
Aan het eind de stofzuiger er op.
Heb een kilo of 5 grid totaal uit alle kokers gehaald.
Ook weer alles dicht smeren.
En de 2e laag zit er op.
Aan het eind de stofzuiger er op.
Heb een kilo of 5 grid totaal uit alle kokers gehaald.
Ook weer alles dicht smeren.
En de 2e laag zit er op.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten