Zo, de boel is weer schoon, gat voor de as was afgedicht tijdens het schoonmaken zodat er geen troep in kon komen.
daarna de as er weer in en de fusee terug gezet. bovenste pen erin.
niet de nylon ring vergeten en het gaatje oplijnen zodat je er makkelijk een spiltpen in EN uit kan krijgen.
ik vind van voor naar achter wel prettig.
dan eerst de ring en de moer een stukje erop.
en dan wat aantikken van boven zodat het conische deel pakt en klem gaat zitten. Van te voren de conische delen goed ontvetten anders gaat de boel meedraaien op de verkeerde plek. Dat moet zo dicht op elkaar zitten dat er geen vocht tussen zou moeten trekken en dus niet of nauwelijks roesten als het goed is.
dan met de zelf gebeunde minimalistische fusee trekker de boel omhoog getrokken
en het hele pakket aan de onderkant er weer tussen, paste mooi strak.
toen de boel verder afgemonteerd, fusee pennen weer in het vet, rem gesteld, en dat bracht heel wat want de daf remt nu eindelijk goed hard en vooral recht. Had wat haast dus vergeten foto's te maken helaas maar had een goede reden
Deze staat bij het toekomstige koude oorlog museum hier op het vliegveld, en hij doet het niet en lekt koelvloeistof werd er gezzegd.....
Jammer genoeg is de benzine tank vervangen voor een losse gasfles, en vrees dat die leeg is, accu stuk want ding doet al 2 jaar niks... en hij lekt koelvloeistof.
Bleek een doorgerot vriesplaatje te hebben. Ik krijg hem voor niks in bruikleen, originele vliegtuig trekker, ding weegt zo kaal al ongeveer 4 ton, de achterspatborden zijn van ongeveer 5 cm dik massief staal, de tree planken zijn ongeveer anderhalve centimeter dik en de plaat voorop ook zoiets
Maar goed, even die paar kleine dingen fiksen en ik heb er wat leuks bij.
Nog wel even eind van de dag de spatborden aan de buitenkant in de eerste laag verf gezet.
en deze ook nog een keer omdat ik die dus verkloot had...