Dubbele Carbs.
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Gemonteerd en de compressor aan gesloten.
Met de kap dicht zit er tussen motorkapspant en deksel nog 5 mm.
Ik heb wat buiswerk besteld om een aansluiting naar buiten te kunnen maken i.v.m. aanvoer van koude lucht.
Met de kap dicht zit er tussen motorkapspant en deksel nog 5 mm.
Ik heb wat buiswerk besteld om een aansluiting naar buiten te kunnen maken i.v.m. aanvoer van koude lucht.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Dubbele Carbs.
je had er ook een paar kelkjes in kunnen lassen en door de kap naar boven laten steken
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Had ik wel aan gedacht eerlijk gezegd.je had er ook een paar kelkjes in kunnen lassen en door de kap naar boven laten steken
Maar dat wordt geen porem.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Dubbele Carbs.
Blij dat we het daar over eens zijn
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Heb er gisteren voor het eerst mee gereden, ik vindt dat ie veel beter loopt en sneller oppakt.
Hij trekt vlotter door in zijn 4 dan wat ie normaal deed, de overgang van 3 naar 4 is voor het mooie te groot, zoals we allemaal weten.
Qua geluid, je hoort alleen de compressor bij stationer draaien en ik denk als ik een aanzuigpijp heb gemaakt dat dat geluid een eind minder is.
Als ik maar wat gas geef, hoor je het trouwens ook al niet meer door de rest van de pokkeherrie.
Hij trekt vlotter door in zijn 4 dan wat ie normaal deed, de overgang van 3 naar 4 is voor het mooie te groot, zoals we allemaal weten.
Qua geluid, je hoort alleen de compressor bij stationer draaien en ik denk als ik een aanzuigpijp heb gemaakt dat dat geluid een eind minder is.
Als ik maar wat gas geef, hoor je het trouwens ook al niet meer door de rest van de pokkeherrie.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Dubbele Carbs.
Dus nu tijd voor een dragrace om te kijken hoeveel sneller het nu is? wel even tegen die ook een JXLD heeft natuurlijk.
Wel gaaf dat het dus werkt allemaal en dat het ook nog vrij duidelijk wat oplevert.
Wel gaaf dat het dus werkt allemaal en dat het ook nog vrij duidelijk wat oplevert.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Totdat ik vandaag ff besloot om een boompje te trekken.
En ik 1 homokineet afbrak.
Over 2 weken zie ik d.b. weer en heb dan een andere.
Hoop van de week die aanzuigbuis te maken.
Het volgende weekend heb ik weinig tijd om aan het groen te prutsen, heb de knoop door gehakt en het asbestdak van mijn schuur gaat vervangen worden.
Ze willen begin september gaan beginnen maar moet nog ff het 1 en ander dicht maken voor de asbestinventarisatie plaats vindt.
En ik 1 homokineet afbrak.
Over 2 weken zie ik d.b. weer en heb dan een andere.
Hoop van de week die aanzuigbuis te maken.
Het volgende weekend heb ik weinig tijd om aan het groen te prutsen, heb de knoop door gehakt en het asbestdak van mijn schuur gaat vervangen worden.
Ze willen begin september gaan beginnen maar moet nog ff het 1 en ander dicht maken voor de asbestinventarisatie plaats vindt.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Wat buiswerk binnen gekregen om de inlaatpijp te maken.
Had wel normale buis maar dan werd het dieplood, dit spul is maar 1.8 mm dik en dus niet zo zwaar.
Rust precies op de rand van de gemaakte gaten.
Die er tegen aan komt is natuurlijk weer groter, en de gaten er in gemaakt.
Pijp er zo inschuiven en vast lassen is het makkelijkst maar dan krijg je allemaal van die opstaande randen aan de binnenkant en kan de lucht er niet vloeiend in.
Dus rondingen er aan maken.
Had wel normale buis maar dan werd het dieplood, dit spul is maar 1.8 mm dik en dus niet zo zwaar.
Rust precies op de rand van de gemaakte gaten.
Die er tegen aan komt is natuurlijk weer groter, en de gaten er in gemaakt.
Pijp er zo inschuiven en vast lassen is het makkelijkst maar dan krijg je allemaal van die opstaande randen aan de binnenkant en kan de lucht er niet vloeiend in.
Dus rondingen er aan maken.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
We zijn weer een stukje verder.
Boeltje in elkaar gebakken en een aansluting voor de rest van de pijp er aan.
Is ook afgerond om geen rand aan de binnenkant te krijgen.
Weer op de carbs.
Flens op het schutboard gemonteerd en uitgeboord.
Boeltje in elkaar gebakken en een aansluting voor de rest van de pijp er aan.
Is ook afgerond om geen rand aan de binnenkant te krijgen.
Weer op de carbs.
Flens op het schutboard gemonteerd en uitgeboord.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
De rest er doorheen steken en met een lasje vast gezet.
Op de werkband afgelast en afgeslepen en gemonteerd met een pakking er tussen.
Nu alleen niet door een plas dieper als een meter.
Die flexibele er tussen is gedaan om het bewegen van de motor op te vangen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Dubbele Carbs.
Ben je nu niet bang als je over een stoffige heide of iets dergelijks rijd dat je filter om de haverklap vol zit met troep?
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Hebben ze daar niet nieuwe filters voor uitgevonden ?
En perslucht heb ik ook aan boord.
Kan ook besluiten als ik op een heide ben, wat hoog uit 1 keer per jaar is om de pijp naar buiten los te maken en gewoon weer lucht onder de motorkap pakken, ik heb het tenslotte met een flens vast gemaakt.
En perslucht heb ik ook aan boord.
Kan ook besluiten als ik op een heide ben, wat hoog uit 1 keer per jaar is om de pijp naar buiten los te maken en gewoon weer lucht onder de motorkap pakken, ik heb het tenslotte met een flens vast gemaakt.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Hercules Held
- Berichten: 94
- Lid geworden op: wo 03 jan 2007 23:39
- Locatie: Nederhorst den Berg
- Contacteer:
Re: Dubbele Carbs.
Creabea bezig hoor! Mag ik als niet daf eigenaar vragen waar jij die pijpelarij besteld? zag ook al van die leuke buizen voor je uitlaat voorbij komen.
Bij voorbaat dank!
Bij voorbaat dank!
Re: Dubbele Carbs.
Hebben ze daar niet nieuwe filters voor uitgevonden ?
En perslucht heb ik ook aan boord.
Kan ook besluiten als ik op een heide ben, wat hoog uit 1 keer per jaar is om de pijp naar buiten los te maken en gewoon weer lucht onder de motorkap pakken, ik heb het tenslotte met een flens vast gemaakt.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Mag altijd.Creabea bezig hoor! Mag ik als niet daf eigenaar vragen waar jij die pijpelarij besteld? zag ook al van die leuke buizen voor je uitlaat voorbij komen.
Bij voorbaat dank!
https://www.voorwindenparts.nl/auto-ond ... -buis.html
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast