Een maat van me peter heeft een probleem met zijn web
Als de web warm word valt die uit en is die met geen mogelijkheid weer aan te krijgen.
Komt die de volgende dag terug is het weer starten en lopen .
Als je gaat kijken wat het probleem dan is er is dan geen vonk meer .
Zijn moter is totaal reviseert
Bougie zijn nieuw kabels ook
Bobine recent nog vervangen .
Bij alles aan zijn web is recent vervangen
Wie kan hem helpen
Onsteking
Moderator: ruben
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 516
- Lid geworden op: wo 04 feb 2015 16:30
- Locatie: hoogeveen
- Contacteer:
Onsteking
eens een yp gek altijd een yp gek , maar belangrijkste als het maar een daf is !! http://www.unifilyp408.nl 

-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8670
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Onsteking
Op benzine of LPG ?
Originele delco remy bobine (zwarte bovenkant) of frans ding (bruine bovenkant)
Als ie af slaat, voel is aan de bobine is ie heet?
Haal de voorschakelweerstand er is uit, ziet er nog goed uit ?
Kijk is naar de zekeringen, dus geheel er uit halen, die hebben de neiging om in te branden, zie je als ze in hun houder zitten niks van.
Tot je hem er uit haalt, zie je 1 of 2 kanten rondom ingebrand.
Als die nog net contact maakt, start ie, wordt ie warm kapt ie ermee.
Kan nog een berg opnoemen.
Zou is beginnen met laten lopen tot ie afslaat en dan kijken of de spanning nog naar de verdeler gaat.
Originele delco remy bobine (zwarte bovenkant) of frans ding (bruine bovenkant)
Als ie af slaat, voel is aan de bobine is ie heet?
Haal de voorschakelweerstand er is uit, ziet er nog goed uit ?
Kijk is naar de zekeringen, dus geheel er uit halen, die hebben de neiging om in te branden, zie je als ze in hun houder zitten niks van.
Tot je hem er uit haalt, zie je 1 of 2 kanten rondom ingebrand.
Als die nog net contact maakt, start ie, wordt ie warm kapt ie ermee.
Kan nog een berg opnoemen.
Zou is beginnen met laten lopen tot ie afslaat en dan kijken of de spanning nog naar de verdeler gaat.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 206
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:20
- Locatie: deventer
Re: Onsteking
Contactpunten te krap afgesteld? Dan worden ze warmtegevoelig
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 876
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: Onsteking
Ik heb dat ook gehad: koud geen centje pijn maar als de motor net lekker warm is één groot drama.
Bijzonder lastig doormeten, je ziet 'gewoon spanning en goede weerstanden maar toch haperen en afslaan.
Klieren met onderdeeltje voor onderdeeltje, toen was ik er helemaal klaar mee,
Compleet nieuwe ontsteking bij van Dam besteld. Deze opgefrist (ligt 20+ jaar in een bak)
(even open maken, smeren onder rotorcontactpunten, inbouwen afstellen)
Daarna nooit meer gedoe gehad, starten, lopen en blijven lopen..
Achteraf verdenk ik de verdelerkap.
Bijzonder lastig doormeten, je ziet 'gewoon spanning en goede weerstanden maar toch haperen en afslaan.

Klieren met onderdeeltje voor onderdeeltje, toen was ik er helemaal klaar mee,
Compleet nieuwe ontsteking bij van Dam besteld. Deze opgefrist (ligt 20+ jaar in een bak)
(even open maken, smeren onder rotorcontactpunten, inbouwen afstellen)
Daarna nooit meer gedoe gehad, starten, lopen en blijven lopen..
Achteraf verdenk ik de verdelerkap.
Re: Onsteking
klinkt ook een beetje als het bobine verhaal van Ruud destijds
Re: Onsteking
Kan van alles zijn.. Bobine, condensator, bougie, verdeelkap.. Maar het zit hem in de ontsteking zou ik denken. Bij mijn 314 was het toen de verdeelkap. Precies zelfde euvel toen. Warm niet willen lopen en koud was er geen centje pijn.. Heb toen alles langzaam vervangen tot ie weer goed was.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 0 gasten