Dubbele Carbs.
Moderator: ruben
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 216
- Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: Dubbele Carbs.
Kakstrak, ziet er netjes uit hoor
Re: Dubbele Carbs.
[quote="Hoppa69"]Helaas, waren de koppakking niet zo schaars aan het worden, had ik gewoon de kop er af gehaald.
niet om de hoek maar toch.......
http://classified.woodyboater.com/ad/ch ... d-gaskets/
niet om de hoek maar toch.......
http://classified.woodyboater.com/ad/ch ... d-gaskets/
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Klopt, had ik ook gezien.niet om de hoek maar toch.......
http://classified.woodyboater.com/ad/ch ... d-gaskets/
De gaten die ik mis, zelf er in slaan ?
Wordt in de midden alleen wat lastig.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Dubbele Carbs.
een gat teveel in de pakking zal wel goed komen maar een gat te weinig is een heel ander verhaal inderdaad
- Philip R.J. Beekman
- Erelid
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 20 mei 2008 01:11
- Locatie: Winschoten
- Contacteer:
Re: Dubbele Carbs.
He Ruud,
Misschien een wat late reactie, maar waarom neem je niet drie carburateurs, dan heb je volgens mij een veel directere vulling in plaats van drie bochten om. Ik heb vroeger bij een Volkswagen kever, een keer vier carburateurs op een 1200cc motorblokje gezet, het leek wel een Porsche, zo snel was ie. Ik ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat. En succes verder.
Misschien een wat late reactie, maar waarom neem je niet drie carburateurs, dan heb je volgens mij een veel directere vulling in plaats van drie bochten om. Ik heb vroeger bij een Volkswagen kever, een keer vier carburateurs op een 1200cc motorblokje gezet, het leek wel een Porsche, zo snel was ie. Ik ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat. En succes verder.
Door het juiste te doen vreest gij niemand.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Tja, als ik een voetstukje maak om die middelste flens ook te gebruiken, zou dat kunnen.
Zal er is over nadenken, misschien maak ik beide, kan ik testen wat het wordt.
Ga nu eerst ff het 1 en ander verbouwen hier, moet zo wie zo wachten op wat spullen van van dam ook.
Zal er is over nadenken, misschien maak ik beide, kan ik testen wat het wordt.
Ga nu eerst ff het 1 en ander verbouwen hier, moet zo wie zo wachten op wat spullen van van dam ook.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
De verf voor de 314, wordt toch wat lastig.
Waar ze het op kleur willen maken, die levert niet aan particulieren.
Ga nu naar een winkel waar ik de kleur zo goed mogelijk probeer te benaderen via een kleurenwaaier.
Maar kan daar pas in het nieuwejaar terecht.
Krijg volgende week nog een bekkie zooi van van dam binnen voor het dubbele carbs project.
En ben druk aan het verbouwen, dus vandaar dat het op het forum wat rustig is vanaf mijn kant.
Waar ze het op kleur willen maken, die levert niet aan particulieren.
Ga nu naar een winkel waar ik de kleur zo goed mogelijk probeer te benaderen via een kleurenwaaier.
Maar kan daar pas in het nieuwejaar terecht.
Krijg volgende week nog een bekkie zooi van van dam binnen voor het dubbele carbs project.
En ben druk aan het verbouwen, dus vandaar dat het op het forum wat rustig is vanaf mijn kant.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- jabami
- Cabine Coureur
- Berichten: 343
- Lid geworden op: zo 18 jul 2010 08:06
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Dubbele Carbs.
Dat geldt voor meerdere kanten Ruud.En ben druk aan het verbouwen, dus vandaar dat het op het forum wat rustig is vanaf mijn kant.
De motor staat klaar voor inbouw.
Maar ik heb ook nog zoveel andere dingen te doen, die ik eerst af wil maken.
Na nieuwjaar gaan we toch wel door, want voor je het weet hebben we de Paasrit (27 maart) weer.
Doe je er weer 2-componenten verf op ????
Zelf gebruik ik nog steeds D & M van Sigma Industrial Coating B.V.
Natuurlijk wel in RAL 6014.
Maar het is het laatste beetje wat ik heb.
Zou niet weten waar ik dat nog kan krijgen.
Jan.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Het is ook geen aangenomen werk jan, het is hobby.
De grondverf is 2 k aluminium primer en die mintgroene is een 1 k van de karwei.
De rest gaat ook in de 2k grond en dan 2 k zwart.
Spruitstuk en radiateur hittebestendig zwart.
De 2k verf die ik heb is ook van sigma maar dan sigmadur 520.
De grondverf is 2 k aluminium primer en die mintgroene is een 1 k van de karwei.
De rest gaat ook in de 2k grond en dan 2 k zwart.
Spruitstuk en radiateur hittebestendig zwart.
De 2k verf die ik heb is ook van sigma maar dan sigmadur 520.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Hercules Held
- Berichten: 152
- Lid geworden op: za 21 jan 2012 12:09
- Locatie: Schoonebeek
Re: Dubbele Carbs.
Ben nu sinds korte tijd weer wat aan het lezen hier, maar vind dit project echt wel heel erg gaaf!
Ben super benieuwd wat dit met de prestaties van de Daf gaat doen!!
Ben super benieuwd wat dit met de prestaties van de Daf gaat doen!!
Renault Twingo 1.2 GT TCE Gordini 2012 & Daf YA126 4.6 12V 1958
Re: Dubbele Carbs.
Als je toch die ene verf wilt hebben Ruud, doe effe een PM, ik kan het bij mij wel zakelijk inkopen, en stuur rekening 1 op 1 door, misschien zelfs met aflever adres achthuizen.
Hadden ze ook nog een minimum hoeveelheid?
Hadden ze ook nog een minimum hoeveelheid?
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Zal het even in gedachte houden ruben, bedankt zo ver.
Komt ook nog bij dat ik nog een vestiging van hun had gemaild.
Die gaan de kleur niet voor je maken maar op een kleurenwaaier zoeken welke het dichtste bij komt.
En nou komt ie......
En ik quote:
3 blikken van 4liter, moet u rekenen op € 665,60 incl b.t.w.
Kleine rekensom leert mij dat dit afgerond op 221,87 eurotjes per 4 liter komt.
Daarvan moest ik heel even aan de zuurstof en ging gelijk de gedachte door het hoofd, wat dat geintje dan wel niet ging kosten als ik mijn kleur liet maken.
Die gaan ook mengen en kijken hoe hij opdroogd.
En denk ik dat ik er niet kom met 221,87 per 4 liter
Nu heb ik nog een andere website gevonden die voor mij het zelfde wil doen met een kleurenwaaier, kan hem dan met wit of zwart altijd nog wat lichter of donkerder maken.
Geval bij deze winkel is alleen, dat de verf hier het volgende kost.
Per 4 liter 95,48 euro's met b.t.w.
En ze hebben zelfs 20 liter blikken en die komt op 358,98 en das dan 71,80 de 4 liter.
Dat is een bedrag, daar kan bruintje de beer nog wel mee leven.
Die hebben nu alleen ff zo druk, dat ik dat het beste in het nieuwe jaar kan doen.
Moraal van het gehele verhaal, niet iets bestellen bij de eerste de beste maar ff goed zoeken.
Scheelt heel veel dineros en dat is met vele zaken.
Dus verf is nog lopende, moest bij van dam nog even wachten op een koppelingsplaat, die heeft die nu, dus verwacht 1 dezer dagen wat zooi voor het dubbele carb verhaal.
Kan mij eigen daar nog prima mee vermaken.
Nadat het schijthuis en de bovenverdieping klaar zijn, hangt een foto van een deegroller aan de deur van de schuur, zou niet weten waarom.
Komt ook nog bij dat ik nog een vestiging van hun had gemaild.
Die gaan de kleur niet voor je maken maar op een kleurenwaaier zoeken welke het dichtste bij komt.
En nou komt ie......
En ik quote:
3 blikken van 4liter, moet u rekenen op € 665,60 incl b.t.w.
Kleine rekensom leert mij dat dit afgerond op 221,87 eurotjes per 4 liter komt.
Daarvan moest ik heel even aan de zuurstof en ging gelijk de gedachte door het hoofd, wat dat geintje dan wel niet ging kosten als ik mijn kleur liet maken.
Die gaan ook mengen en kijken hoe hij opdroogd.
En denk ik dat ik er niet kom met 221,87 per 4 liter
Nu heb ik nog een andere website gevonden die voor mij het zelfde wil doen met een kleurenwaaier, kan hem dan met wit of zwart altijd nog wat lichter of donkerder maken.
Geval bij deze winkel is alleen, dat de verf hier het volgende kost.
Per 4 liter 95,48 euro's met b.t.w.
En ze hebben zelfs 20 liter blikken en die komt op 358,98 en das dan 71,80 de 4 liter.
Dat is een bedrag, daar kan bruintje de beer nog wel mee leven.
Die hebben nu alleen ff zo druk, dat ik dat het beste in het nieuwe jaar kan doen.
Moraal van het gehele verhaal, niet iets bestellen bij de eerste de beste maar ff goed zoeken.
Scheelt heel veel dineros en dat is met vele zaken.
Dus verf is nog lopende, moest bij van dam nog even wachten op een koppelingsplaat, die heeft die nu, dus verwacht 1 dezer dagen wat zooi voor het dubbele carb verhaal.
Kan mij eigen daar nog prima mee vermaken.
Nadat het schijthuis en de bovenverdieping klaar zijn, hangt een foto van een deegroller aan de deur van de schuur, zou niet weten waarom.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Anders ik wel.Ben super benieuwd wat dit met de prestaties van de Daf gaat doen!!
Ben nog wel aan het kijken voor andere aceleratiepompdeksels maar das meer om het op origineel te laten lijken.
Op lpg doen die niet veel.
De carb van de 126 is de aceleratie via vacuum geregeld en op de brandweerwagen carbs, zijn die deksel vervangen voor mechanische, dus met een stangetje naar de gasstang.
Er zal wel een gedachte achter zitten.
Daar ik natuurlijk op benzine een keer wil testen, ben ik dus nog zoekend naar de deksels, die ik wel gevonden heb maar ook hier komt de zeeuw weer boven drijven, niet voor dat geld en voor die enkele keer.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 880
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: Dubbele Carbs.
Over verf: ik koop in Oud-Beijerland bij de MultiMate Sigma S2U Satin Ral 6014, wat ze mengen is echt een mooie kleur groen.
In het begin een beetje glimmend maar na een tijdje wordt het gewoon dof. Mechanisch erg sterk, een feest om te kwasten / spuiten (verdunnen met wasbenzine).
Geloof zo'n 30,- de liter.
In het begin een beetje glimmend maar na een tijdje wordt het gewoon dof. Mechanisch erg sterk, een feest om te kwasten / spuiten (verdunnen met wasbenzine).
Geloof zo'n 30,- de liter.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Dubbele Carbs.
Maar je kent mij he, ik heb nu eenmaal 2k, zal dan ook verder gaan met 2 k.
Maar voor in de toekomst, wie weet.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heb laatst nog de drukplaat er af gehaald.
Flens voor de keerring in het vet.
En 1 moer even geen splitpen in, kan ik zo tornen om de kleppen te stellen.
Motor gaat in de 126, gaan ook H4 koplampen in.
En wat relaisvoetjes voor het LPG werk voor beide wagens gekocht en wat zekeringen.
Tang erbij voor ongeisoleerde kabelschoentjes.
Wat spullen binnen gekregen.
Wat rubberwerk voor de radiateur en naar de thermostaat, 2 tussenstukjes heb ik ergens anders liggen.
Er was nog 1 nieuw kraantje voor het doorwaadsysteem.
Voorste motorsteunrubbers, achterste zijn uitverkocht.
Radiateurrubbers.
2 uitlaatringen 328 1 voor op de plank.
Tankvlotter 314, komt bij die van mij maar 1 tank op.
Keerring vliegwielhuis voor op de plank, voorste keerring heb ik nog compleet liggen.
Lager drukgroep.
2 voetpakkingen voor de carburateurs.
Nieuwe koppelingplaat.
Nu is er wat onduidelijkheid over wel of geen asbest in deze plaat, wie weet het ?
Er zit wel een asbeststicker op de doos geplakt maar die is niet van de fabrikant maar ik denk dat dat kom, omdat er van de fabrikant af wel een waarschuwingspapiertje in de doos zit waarop staat dat je bij het vervangen van de plaat bedacht op asbest moet zijn van de vorige plaat.
Maar voor in de toekomst, wie weet.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heb laatst nog de drukplaat er af gehaald.
Flens voor de keerring in het vet.
En 1 moer even geen splitpen in, kan ik zo tornen om de kleppen te stellen.
Motor gaat in de 126, gaan ook H4 koplampen in.
En wat relaisvoetjes voor het LPG werk voor beide wagens gekocht en wat zekeringen.
Tang erbij voor ongeisoleerde kabelschoentjes.
Wat spullen binnen gekregen.
Wat rubberwerk voor de radiateur en naar de thermostaat, 2 tussenstukjes heb ik ergens anders liggen.
Er was nog 1 nieuw kraantje voor het doorwaadsysteem.
Voorste motorsteunrubbers, achterste zijn uitverkocht.
Radiateurrubbers.
2 uitlaatringen 328 1 voor op de plank.
Tankvlotter 314, komt bij die van mij maar 1 tank op.
Keerring vliegwielhuis voor op de plank, voorste keerring heb ik nog compleet liggen.
Lager drukgroep.
2 voetpakkingen voor de carburateurs.
Nieuwe koppelingplaat.
Nu is er wat onduidelijkheid over wel of geen asbest in deze plaat, wie weet het ?
Er zit wel een asbeststicker op de doos geplakt maar die is niet van de fabrikant maar ik denk dat dat kom, omdat er van de fabrikant af wel een waarschuwingspapiertje in de doos zit waarop staat dat je bij het vervangen van de plaat bedacht op asbest moet zijn van de vorige plaat.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten