YA 314
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Had nog wat klein spul aan de lijn hangen.
Raam grendels.
Scharnierpunt gaspedaal.
Riem voor als de rechterdeur er niet inzit.
Deurvangers.
Grendels moeten nog 1 keer groen hebben.
Je spuit het in de grond, laat het drogen, klapt hem om en spuit de rest, weer laten drogen en in de lak, laten drogen, weer omklappen en de rest in de lak.
Deurvangers zitten er op
Riem is ook gemonteerd.
Had alleen het oog aan de onderkant zitten, dus naar boven verhuisd.
Raam grendels.
Scharnierpunt gaspedaal.
Riem voor als de rechterdeur er niet inzit.
Deurvangers.
Grendels moeten nog 1 keer groen hebben.
Je spuit het in de grond, laat het drogen, klapt hem om en spuit de rest, weer laten drogen en in de lak, laten drogen, weer omklappen en de rest in de lak.
Deurvangers zitten er op
Riem is ook gemonteerd.
Had alleen het oog aan de onderkant zitten, dus naar boven verhuisd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: YA 314
Super super fraai allemaal, topwerk!!
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
FF weekje er van tussen geweest.
Was betijds thuis dus nog ff wat gedaan.
Had verleden week bij schramifa 2 tanks zenders laten maken voor de lpg tank, 1 voor de 314 en 1 voor de 126
Vandaar dat ik de ohm waarden moest weten.
Ik kan nu mijn lpgmeter aan de benzinemeter koppelen en zo dus de tankinhoud van de lpg aflezen op de originele benzinemeter.
Weet nog niet of dit erg schommeld op de benzinemeter maar daar schijnt ook nog wat voor te zijn.
Paar stroken rubber gesneden.
Komen dus tussen het spatbord en de cabine, wat er normaal tussen zit loopt vocht tussen en de boel gaat weer al rap roesten er tussen.
Klaar gelegd op het wiel.
Was betijds thuis dus nog ff wat gedaan.
Had verleden week bij schramifa 2 tanks zenders laten maken voor de lpg tank, 1 voor de 314 en 1 voor de 126
Vandaar dat ik de ohm waarden moest weten.
Ik kan nu mijn lpgmeter aan de benzinemeter koppelen en zo dus de tankinhoud van de lpg aflezen op de originele benzinemeter.
Weet nog niet of dit erg schommeld op de benzinemeter maar daar schijnt ook nog wat voor te zijn.
Paar stroken rubber gesneden.
Komen dus tussen het spatbord en de cabine, wat er normaal tussen zit loopt vocht tussen en de boel gaat weer al rap roesten er tussen.
Klaar gelegd op het wiel.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Ophangen met 2 te lange bouten.
Dan eerst aan de achterkant het rubber er tussen schuiven en bouten er in.
Dan de 2 te lange verwijderen en hier het rubber er tussen en monteren.
Viel wat tegen. omdat alle scheurtjes zijn gelast, was ie zo stug als maar zijn kan, steeds alle bouten wat aandraaien en hij zit op zijn plek.
Omdat ik aan beide zijde rubber heb gebruikt blijft er een rand open aan de voor en achterkant, nu loopt dit niet meer zo snel vol met vuil en vocht wat dus weer zou kunnen gaan rotten.
Van tijd tot tijd een luchtspuit er door en het blijft goed.
Vervolgens de buitenkant afgekit en een nieuw antislipmatje er op met spuitlijm, moet er ooit weer is een nieuwe op, vervloek je jezelf als je dat met een dikke laag lijm of kit aangebracht heb.
En die spuitlijm trek je over het algemeen wel makkelijk er af.
Dan eerst aan de achterkant het rubber er tussen schuiven en bouten er in.
Dan de 2 te lange verwijderen en hier het rubber er tussen en monteren.
Viel wat tegen. omdat alle scheurtjes zijn gelast, was ie zo stug als maar zijn kan, steeds alle bouten wat aandraaien en hij zit op zijn plek.
Omdat ik aan beide zijde rubber heb gebruikt blijft er een rand open aan de voor en achterkant, nu loopt dit niet meer zo snel vol met vuil en vocht wat dus weer zou kunnen gaan rotten.
Van tijd tot tijd een luchtspuit er door en het blijft goed.
Vervolgens de buitenkant afgekit en een nieuw antislipmatje er op met spuitlijm, moet er ooit weer is een nieuwe op, vervloek je jezelf als je dat met een dikke laag lijm of kit aangebracht heb.
En die spuitlijm trek je over het algemeen wel makkelijk er af.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Andere kant zit er ook op.
En een nachtje zakje gewicht op de gelijmde mat.
En een nachtje zakje gewicht op de gelijmde mat.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
De stoelen zijn aan de beurt.
De rugleuningen worden aan de binnenkant vast gezet met wat puntlassen.
Dan gaat er in de loop d'r tijd vocht tussen zitten aan de achterkant, boel gaat roesten en die lassen laten echt niet los.
Krijg je dus van die bulten.
Roest douwt wel door.
Slijptol over de rand aan de achterkant, nu zie je hoe goed roest kan douwen.
Met een beitel puntlassen los hakken.
De rugleuningen worden aan de binnenkant vast gezet met wat puntlassen.
Dan gaat er in de loop d'r tijd vocht tussen zitten aan de achterkant, boel gaat roesten en die lassen laten echt niet los.
Krijg je dus van die bulten.
Roest douwt wel door.
Slijptol over de rand aan de achterkant, nu zie je hoe goed roest kan douwen.
Met een beitel puntlassen los hakken.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Zo goed mogelijk schoon maken en rand van de rugleuning weer in vorm kloppen.
Rugleuning op de rand houden en hier en daar vast hechten.
Vervolgens geheel lassen.
Vlak slijpen.
Rugleuning op de rand houden en hier en daar vast hechten.
Vervolgens geheel lassen.
Vlak slijpen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Binnenkant ook slijpen, anders is je stoelkussen binnen no time naar de filesteinen.
Nu de achterkant er bovenop staat, is het er tussen roesten verleden tijd.
Nieuw gemaakte kussen van de beurs, gaan er niet in.
Heb nog wat oude liggen en die passen wel, dus oude open slopen.
Toen gebruikte ze toch wel superspul.
Nu de achterkant er bovenop staat, is het er tussen roesten verleden tijd.
Nieuw gemaakte kussen van de beurs, gaan er niet in.
Heb nog wat oude liggen en die passen wel, dus oude open slopen.
Toen gebruikte ze toch wel superspul.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Lijmresten met de staalborstel er af gehaald.
Nieuw kussen open maken.
Die mag wel is een cursus figuurzagen gaan doen.
Veels te groot als ik het met een originele vergelijk.
Nieuw kussen open maken.
Die mag wel is een cursus figuurzagen gaan doen.
Veels te groot als ik het met een originele vergelijk.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Kreeg hem niet meer netjes en dus de oude plank gebruikt, op de hoek een asfaltnagel er in geslagen i.p.v. een hoop nieten, zoals het was gemaakt en die het toch niet gaan houden.
Past nu wel.
FF kijken of het allemaal wel soepel in de auto gaat, zit nog geen vet aan de rails maar doet het nu al goed.
Andere zijde ook ff testen natuurlijk, beter nu aanpassingen moeten doen, dan straks als het geverfd is.
Past nu wel.
FF kijken of het allemaal wel soepel in de auto gaat, zit nog geen vet aan de rails maar doet het nu al goed.
Andere zijde ook ff testen natuurlijk, beter nu aanpassingen moeten doen, dan straks als het geverfd is.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Had nog een slechte liggen, hiervan is helaas ook het hout slecht.
Deze heb ik na aftekenen nog wel aardig kunnen krijgen.
Ook klaar en gepast.
Dikke laag afbijt er op.
En in de wikkelfolie, mag een weekje blijven staan zo, stoel 2 is natuurlijk ook zo gedaan.
Deze heb ik na aftekenen nog wel aardig kunnen krijgen.
Ook klaar en gepast.
Dikke laag afbijt er op.
En in de wikkelfolie, mag een weekje blijven staan zo, stoel 2 is natuurlijk ook zo gedaan.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Hercules Held
- Berichten: 70
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:08
- Locatie: Doorwerth (GLD).l
Re: YA 314
Geweldig project volgt het elke dag boordevol nuttige tips
Erg gedetaileerd keep em comming
gr rico
Erg gedetaileerd keep em comming
gr rico
Ik hou van 80 Km/h
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Gaan we is aan de cursus versnellingsbak opereren beginnen.
1 van de weinige waar het smeerslangetje naar het druklager nog in zit.
Deze is niet om het lager te smeren maar de as waar deze overheen glijdt.
Dienstplichtige hadden nogal is de nijging om daar flink vet in te pompen, dus de boel baggervet en kwam op de koppelingsplaat en drukgroep terecht, hier waren de repareermannen niet blij mee, toen is besloten om de slangen te verwijderen en een blindstop in het gat van de nippel te draaien.
Zoals je ziet is het hier binnen ook vet zat, vindt ik nu niet erg, zit er teminste geen roest.
De olie er uit, ziet er nog goed uit.
Het druksysteem voor het druklager er uit gehaald.
1 van de weinige waar het smeerslangetje naar het druklager nog in zit.
Deze is niet om het lager te smeren maar de as waar deze overheen glijdt.
Dienstplichtige hadden nogal is de nijging om daar flink vet in te pompen, dus de boel baggervet en kwam op de koppelingsplaat en drukgroep terecht, hier waren de repareermannen niet blij mee, toen is besloten om de slangen te verwijderen en een blindstop in het gat van de nippel te draaien.
Zoals je ziet is het hier binnen ook vet zat, vindt ik nu niet erg, zit er teminste geen roest.
De olie er uit, ziet er nog goed uit.
Het druksysteem voor het druklager er uit gehaald.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
De voorkant er af, was de olie nog niet afgetapt, had het er nu wel uitgekomen, de boutgaten zijn open naar binnen toe.
Zit een pakking met een rubberlaagje tussen, wordt een gewone pakking met blauwe kit.
Schroefdraad flens achterzijde staalborstels er overheen voor je hem er af draait.
Flens zit niet conisch vast, dus komt er na een paar tikjes zo vanaf.
Zit een pakking met een rubberlaagje tussen, wordt een gewone pakking met blauwe kit.
Schroefdraad flens achterzijde staalborstels er overheen voor je hem er af draait.
Flens zit niet conisch vast, dus komt er na een paar tikjes zo vanaf.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: YA 314
Deskel er af met daarin de keerring, flens waar de keering op afdicht is niet best meer.
Zit ook nog een vulbus achter.
Schakelhendel er uit.
Deksel er af, heb ze wel vele malen slechter gezien van binnen, condens slaat op de deksel neer en de boel gaat roesten.
Wordt van binnen geheel gestraald en in de alunol geverfd.
Ontluchter is dicht geverfd.
Zit ook nog een vulbus achter.
Schakelhendel er uit.
Deksel er af, heb ze wel vele malen slechter gezien van binnen, condens slaat op de deksel neer en de boel gaat roesten.
Wordt van binnen geheel gestraald en in de alunol geverfd.
Ontluchter is dicht geverfd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 9 gasten