Toch maar besloten om ook mijn landrover Defender project eens te documenteren met het nodige grafische materiaal en met jullie te delen.pics or it didn't happen.Deze ligt nu volledig uit elkaar voor restauratie.
Het mag dan geen DAF zijn, die staat momenteel even buiten in het zonnetje en krijgt tussendoor uiteraard ook de nodige kilometers en aandacht.
Ik zie het project Defender als een extra oefenrondje, daarna zal de 126 de zelfde behandeling ondergaan.
indien onderstaande foto's niet (volledig) worden weergegeven zijn ze ook te zien via deze link:
https://plus.google.com/u/0/10708708466 ... 3810028392
Wel even op: "Deze inhoud in een nieuw venster openen" klikken anders probeert hij hem in het scherm te openen

De DAF nog binnen op zijn winterplekkie.
De DAF buiten in het zonnetje en de werkplek wat opgeruimd en weer vrij voor het volgende project.
De 1986 Defender 110 EX MOD 2.5 NA opgehaald bij de vorige eigenaar en op de trailer mee naar huis, beetje dejavu gevoel, op de zelfde trailer 1,5 jaar terug ook de DAF bij jorrit opgehaald (ja dat was spannend)

en de voorkant
De Laro op zijn plekkie van de grote broer.
en de achterkant
En toen maar gestart met strippen, is net een mecano doos van vroeger. sleutel 10 en 13 en alles uit elkaar. dus eerst de seatbase maar eens los.
Tunnel en seatbase er uit:
Dorpels er uit:
Bak losgemaakt en gelift met de motortakel.
Bak er af en uiteraard alle kabels netjes gelabeld. Gelukkig houd je een rijdend chassis over dus kan nog steeds rondjes rijden en even
tanken

En uiteraard ook de neus nog verder gestript. de motor loopt verder prachtig dus buiten een grote beurt om doe ik daar voorlopig even niets aan.
tot zover deel 1 van het verslag. Qua opbouw en werk moet ik zeggen dat het in principe het zelfde is als de daf, deze is alleen net weer wat groter.
Nu is het chassis toe aan een grondige beurten zal ik deze verder strippen en volledig kaal maken en opnieuw in een laag verf zetten.