Berichtdoor B. van der Veer » wo 13 aug 2014 21:41
het op zijn plaats houden van de nylon bussen is niet de enige functie.
Omdat de TD vroeger volgens het handboek Onderhoud de draagarmen om de twee jaar uit elkaar moest halen ( wat lang niet altijd gebeurde) kon de boel wel eens vast gaan zitten door oud vet en roest door binnenkomend water.
Het voorschrift bij ons toen was dat als je in het terrein was geweest en je had lekker door het water gereden dan moest je alle smeerpunten langs om het water er uit te persen met schoon vet en je moest de stiften er uit draaien, een smeernippel er in draaien en ook daar net zo lang vet in pompen tot ook daar schoon vet uit kwam.
Of dit altijd gebeurd is, is 2.
Toen ik mijn Daf kocht bleek dat dit doorsmeren in ieder geval al een aantal jaren niet meer was gebeurd.
De vering zat vast en na dat ik lekker aan het invetten was geweest en de boel los kwam bleek, dat de nylon bussen behoorlijk versleten waren.
Bij de besturing had dat het effect dat er een behoorlijke shimmy optrad.
de rest kun je lezen op mijn topic.
ik rijd ya126
ik heb geen haast