klinkt inderdaad voor zover de info er is als timing.
Door een te rijk mengsel, wat dus bougies geeft met een poederachtig zwart laagje, zou de motor juist koeler moeten lopen, maar dat moest jij wel weten als vliegtuigbestuurder.
Koelproblemen
Moderator: ruben
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 758
- Lid geworden op: di 09 mar 2010 16:53
- Locatie: Westerlee (Gn)
Re: Koelproblemen
Ja idd
Net als roet in de uitlaat...
Maar daar kan je de carb mixture van binnen uit verstellen
Net als roet in de uitlaat...
Maar daar kan je de carb mixture van binnen uit verstellen
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Koelproblemen
Vandaar de mechanische vervroeger in je ontsteking, die als ze verkeerd in elkaar wordt gezet, klem loopt en niet meer mee doet.Kan prima, typisch voor een (te) late ontsteking is heel makkelijk starten, mooi stationair lopen, veel kracht onderin, maar eenmaal op toeren totaal geen kracht meer.
Of de veertjes breken die er op zitten, dan doet ie ook niet meer mee.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Hercules Held
- Berichten: 71
- Lid geworden op: zo 25 aug 2013 21:13
- Locatie: Westland !
Re: Koelproblemen
Klopt helemaal
Op oude 4takt Honda brommertjes zat een ontstekings verlater, hoe meer toeren je maakte, hoe later de ontsteking ging staan, dat was de begrenzer zegmaar.
Truuk was altijd om dat mechanisme vast te zetten, dan ging de brommer in 1x 70
Best een mooi systeem was dat, lekker mechanisch, kon helemaal niks aan kapot.
Op oude 4takt Honda brommertjes zat een ontstekings verlater, hoe meer toeren je maakte, hoe later de ontsteking ging staan, dat was de begrenzer zegmaar.
Truuk was altijd om dat mechanisme vast te zetten, dan ging de brommer in 1x 70
Best een mooi systeem was dat, lekker mechanisch, kon helemaal niks aan kapot.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast