Pike 's YA 126
Moderator: ruben
Pike 's YA 126
Omdat er al een Patrick op dit forum rondwaart en om verwarring te voorkomen heb ik in het onderwerp maar mijn forumnaam
gebruikt .
Vandaag, al redelijk snel, de knoop doorgehakt en een YA 126 wapendrager gekocht uit 1955 (ook op kenteken).
In de categorie waar ik wagen in zocht (<EUR 2000) viel mij op dat de exemplaren van rond de 2000 niet veel beter waren dan de nog goedkopere exemplaren !
Waarom geen gerestaureerd of zeer goed exemplaar gekocht?
Ten eerste omdat die flink duurder zijn (maar op termijn goedkoper ), maar vooral omdat die in de praktijk nog vaak flink kunnen tegenvallen.
Een Opel Blitz die ik ooit in gerestaureerde staat kocht, was een en al plamuur en het laswerk was broddelwerk.
Dus zelf restaureren is wellicht duurder, maar je hebt zelf controle over de kwaliteit en je weet dus wat je in huis hebt.
Genoeg gezwetst en tijd voor een plaatje bij het praatje!
Let op de grappige tekst "dit voertuig kost fl. 23000"
Zal dat origineel zijn?
Uiteraard horen bij een lage prijs ook de nodige gebreken:
- 6 slechte banden
- remrevisie nodig
- motor loopt slecht
- nieuwe verfbeurt is niet overbodig
Het positieve is echter dat de wagen vrijwel compleet is en ik geen rottigheid kon vinden.
De zeilen waren acceptabel.
Mijn wensen: op termijn restaureren, maar eerst een poosje rijden.
Omdat ikzelf (nog) weinig ervaring heb, heb ik contact opgenomen met Carrosseriebedrijf Peter voor een totale remrevisie.
Kost wat, maar dat is de enige manier dat ik op korte termijn kan rijden en dat die niet jaren stilstaat...
Tenslotte zou ik nog graag nog ergens een stalen opbouw (hardtop) op de kop tikken.
Als iemand er 1 weet, dan houd ik mij aanbevolen !
gebruikt .
Vandaag, al redelijk snel, de knoop doorgehakt en een YA 126 wapendrager gekocht uit 1955 (ook op kenteken).
In de categorie waar ik wagen in zocht (<EUR 2000) viel mij op dat de exemplaren van rond de 2000 niet veel beter waren dan de nog goedkopere exemplaren !
Waarom geen gerestaureerd of zeer goed exemplaar gekocht?
Ten eerste omdat die flink duurder zijn (maar op termijn goedkoper ), maar vooral omdat die in de praktijk nog vaak flink kunnen tegenvallen.
Een Opel Blitz die ik ooit in gerestaureerde staat kocht, was een en al plamuur en het laswerk was broddelwerk.
Dus zelf restaureren is wellicht duurder, maar je hebt zelf controle over de kwaliteit en je weet dus wat je in huis hebt.
Genoeg gezwetst en tijd voor een plaatje bij het praatje!
Let op de grappige tekst "dit voertuig kost fl. 23000"
Zal dat origineel zijn?
Uiteraard horen bij een lage prijs ook de nodige gebreken:
- 6 slechte banden
- remrevisie nodig
- motor loopt slecht
- nieuwe verfbeurt is niet overbodig
Het positieve is echter dat de wagen vrijwel compleet is en ik geen rottigheid kon vinden.
De zeilen waren acceptabel.
Mijn wensen: op termijn restaureren, maar eerst een poosje rijden.
Omdat ikzelf (nog) weinig ervaring heb, heb ik contact opgenomen met Carrosseriebedrijf Peter voor een totale remrevisie.
Kost wat, maar dat is de enige manier dat ik op korte termijn kan rijden en dat die niet jaren stilstaat...
Tenslotte zou ik nog graag nog ergens een stalen opbouw (hardtop) op de kop tikken.
Als iemand er 1 weet, dan houd ik mij aanbevolen !
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 758
- Lid geworden op: di 09 mar 2010 16:53
- Locatie: Westerlee (Gn)
Re: Pike 's YA 126
Leuk ding!
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Pike 's YA 126
Jazeker.Let op de grappige tekst "dit voertuig kost fl. 23000"
Zal dat origineel zijn?
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Pike 's YA 126
Ziet er goed uit, en wat je zelf al zegt, als je zelf alles in orde maakt weet je wat je in huis hebt.
Technisch in orde maken is goed te doen, als je eens in de buurt bent van Middelburg kan ik je desnoods diverse onderdelen laten zien hoe alles in elkaar zit.
Ik ben zelf bezig met een 314 in orde te maken, ook geen kant en klare gekocht zodat ik zelf weet dat alles dan in orde is. Met mijn vorige (YA-126) heb ik dat ook gedaan en heb er geen moment spijt van.
Komend weekend is het wings and wheels in Ursul (net over de grens in België) ook hier zijn diverse dafjes te bewonderen.
Technisch in orde maken is goed te doen, als je eens in de buurt bent van Middelburg kan ik je desnoods diverse onderdelen laten zien hoe alles in elkaar zit.
Ik ben zelf bezig met een 314 in orde te maken, ook geen kant en klare gekocht zodat ik zelf weet dat alles dan in orde is. Met mijn vorige (YA-126) heb ik dat ook gedaan en heb er geen moment spijt van.
Komend weekend is het wings and wheels in Ursul (net over de grens in België) ook hier zijn diverse dafjes te bewonderen.
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Re: Pike 's YA 126
ziet er mooi uit
beter als de mijne
groet patrick 72
beter als de mijne
groet patrick 72
onder het motto you can go faster i can go anywhere
Re: Pike 's YA 126
Vandaag is de hele wagen grondig geinspecteerd. Oordeel: een goede wagen, maar veel achterstallig onderhoud op technisch gebied. Ik heb ervoor gekozen om niet op veiligheid te bezuinigen. De complete remmerij wordt gereviseerd en de motor grondig onder handen genomen. Er zit speling op een tussenbak lager, stuurhuis lekt, verlichting werkt niet of nauwelijks, nieuwe remslangen, spiegels, zijruiten etc etc. Wel alles origineel houden, behalve de ontsteking. Hangt helaas een aardig prijskaartje aan. Komt met name omdat ik het laat doen. Als ik het zelf zou proberen, dan zou het over 5 jaar namelijk nog niet klaar zijn... Gelukkig heb ik voor de auto zelf maar 1000 betaald. Daarna toch zelf maar het onderhoud gaan bijhouden en dingen leren, want anders wordt het een heel dure hobby.
-
- Hercules Held
- Berichten: 126
- Lid geworden op: vr 24 sep 2010 17:15
- Locatie: Son en Breugel
- Contacteer:
Re: Pike 's YA 126
Wat kost zo'n rem revisie?
Kijk ook eens een keer op http://www.hoogsterang.nl - Voor al uw feesten, evenementen en bedrijfsuitjes! (Natuurlijk helemaal in leger stijl en met medewerking van de ya 126)
-
- Site Admin
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Pike 's YA 126
Iets specifieker svp, ligt er namelijk aan wat je allemaal wilt doen of in sommige gevallen wilt laten doen!
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 881
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: Pike 's YA 126
Ik heb de sjablonen ervoor, als iemand ze ff wil lenen dan een pbJazeker.Let op de grappige tekst "dit voertuig kost fl. 23000"
Zal dat origineel zijn?
Re: Pike 's YA 126
Ik ga a.s. zondag voor het eerst zelfstandig met de Daf een stuk rijden.
De laatste keer was ruim een maand geleden 'onder begeleiding'.
Kan iemand nog even de startprocedure met mij schriftelijk doornemen ?
Welk knopje wanneer ?
De laatste keer was ruim een maand geleden 'onder begeleiding'.
Kan iemand nog even de startprocedure met mij schriftelijk doornemen ?
Welk knopje wanneer ?
-
- Clublid
- Berichten: 655
- Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
- Locatie: Huizen NH
Re: Pike 's YA 126
kan je de route even aangeven, dan weet ik waar ik om moet rijden.
succes, en denk er om dat de richtingaanwijzer de andere kant op wijst.
Bert.
succes, en denk er om dat de richtingaanwijzer de andere kant op wijst.
Bert.
ik rijd ya126
ik heb geen haast
ik heb geen haast
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 881
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: Pike 's YA 126
Zal toch wel in de VTH staan hoe je die kar aan de gang moet krijgen? Download hier (geoptimaliseerde variant, 28 MB, zoekbare tekst)
Ja hoor hfst2 blz.24 -> wel eerst hoofdstuk1 - alle knopjes en benamingen kennen
Moet lukken op een regenachtige zaterdag
Ja hoor hfst2 blz.24 -> wel eerst hoofdstuk1 - alle knopjes en benamingen kennen
Moet lukken op een regenachtige zaterdag
Re: Pike 's YA 126
Nou, in ieder geval niet aan rijden toegekomen.
Niet normaal, wat zijn die Polynorm aanhangers zwaar.
Zeker als je in je eentje moet laden en lossen!
Ik heb er een driedubbele hernia aan over gehouden !
De verkoper had nog wat andere spullen die ik voor een ‘zacht’ prijsje mocht overnemen.
Was toch nog een aardig bedrag.
Ik heb geen verstand van Daf spullen dus ik weet niet of ik teveel heb betaald.
- Tussenbak
- Complete pakkingset motor
- Zeer veel radiozooi
-
Was totaal incl. aanhager EUR 600,- kwijt.
Is dat redelijk?
En kan iemand de radiozooi identificeren
Ziet er als nieuw uit.
Volgens de verkoper werkend.
Heb niet getest.
Niet normaal, wat zijn die Polynorm aanhangers zwaar.
Zeker als je in je eentje moet laden en lossen!
Ik heb er een driedubbele hernia aan over gehouden !
De verkoper had nog wat andere spullen die ik voor een ‘zacht’ prijsje mocht overnemen.
Was toch nog een aardig bedrag.
Ik heb geen verstand van Daf spullen dus ik weet niet of ik teveel heb betaald.
- Tussenbak
- Complete pakkingset motor
- Zeer veel radiozooi
-
Was totaal incl. aanhager EUR 600,- kwijt.
Is dat redelijk?
En kan iemand de radiozooi identificeren
Ziet er als nieuw uit.
Volgens de verkoper werkend.
Heb niet getest.
Re: Pike 's YA 126
Hoi Patrick
ziet er goed uit en twee daf velgen er bij
zag ik en ja het is een gaafe hoby wat wat geld kost
maar wel een hoop lol ermee met mede Rijders is het
heel leuk
ziet er goed uit en twee daf velgen er bij
zag ik en ja het is een gaafe hoby wat wat geld kost
maar wel een hoop lol ermee met mede Rijders is het
heel leuk
onder het motto you can go faster i can go anywhere
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: Pike 's YA 126
nette prijs, zou ik het ook voor gedaan hebben!
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten