Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!
Moderator: ruben
-
- Clublid
- Berichten: 647
- Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
- Locatie: Huizen NH
Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!
ideeen genoeg. zie het wel gebeuren. het enige wat ik hoop is dat de oudijzerboer nog wat langer moet wachten. ennuhh Ruud een fiets op een kampvuurtje brand ook wel hoor; lak, banden, eventueel beetje hulp met benzine. alleen moet jij dan niet te dicht bij komen.
ik rijd ya126
ik heb geen haast
ik heb geen haast
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 218
- Lid geworden op: zo 01 apr 2012 22:52
- Locatie: IJmuiden
Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!
Heren, een petitie voor het behoud MRB vrijstelling van oltimers.
http://www.knac.nl/petitie/
Ik zou zeggen tekenen !!!!
Gr Maikel
http://www.knac.nl/petitie/
Ik zou zeggen tekenen !!!!
Gr Maikel
- Japio
- Matgroentje
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 03 jan 2010 22:54
- Locatie: Garrelsweer
- Contacteer:
Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!
Hallo ik denk dat ze een verkeerde groep te grazen nemen, volgens mij moeten ze wegen belasting voor traktoren en aanhangers in gaan stellen en natuurlijk ook APK invoeren voor deze voertuigen net als in Duitsland.
Een ding weet ik zeker.
A: er komt meer geld binnen van deze over gesubsidieerde bedrijfstak dan van een clubje met een oude autotjes
B: goed voor de werkgelegenheid al die apk keuringen en de btw opbrengsten.
C: het zal wel een kluif worden met de LTO maar het levert dan ook wel heel veel geld op
D: ons wegen net gaat veel langer mee omdat er controle is op de overbelading en te zware aanhangers, ja er komen kenteken bewijzen ook voor het max gewicht. dit is nu niet het geval, laats heeft in Braband een akkerstudent een aanvraag ingedient voor een anhanger met een laadvermogen van 63 ton, waarom is 50 ton totaalgewicht niet de limiet voor akkerstudenten? zo dat is er weer uit, tot laterrrrrrrrrrrJapio
Een ding weet ik zeker.
A: er komt meer geld binnen van deze over gesubsidieerde bedrijfstak dan van een clubje met een oude autotjes
B: goed voor de werkgelegenheid al die apk keuringen en de btw opbrengsten.
C: het zal wel een kluif worden met de LTO maar het levert dan ook wel heel veel geld op
D: ons wegen net gaat veel langer mee omdat er controle is op de overbelading en te zware aanhangers, ja er komen kenteken bewijzen ook voor het max gewicht. dit is nu niet het geval, laats heeft in Braband een akkerstudent een aanvraag ingedient voor een anhanger met een laadvermogen van 63 ton, waarom is 50 ton totaalgewicht niet de limiet voor akkerstudenten? zo dat is er weer uit, tot laterrrrrrrrrrrJapio
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!
Laten we dat nou niet doen.volgens mij moeten ze wegen belasting voor aanhangers in gaan stellen en natuurlijk ook APK invoeren voor deze voertuigen
En gewoon alles laten zoals het is.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- jabami
- Cabine Coureur
- Berichten: 343
- Lid geworden op: zo 18 jul 2010 08:06
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: regeeraccoord
Klassiekers mogelijk toch MRB-vrij
AMSTERDAM - De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan
het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.
Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504,
wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB.
Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen,
maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart,
waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag.
De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht,
zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk.
Oldtimers
Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn,
maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.
Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn.
"Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt",
aldus woordvoerder Paul de Waal.
http://www.nu.nl/economie/2954937/klass ... -vrij.html
Jan.
AMSTERDAM - De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan
het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.
Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504,
wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB.
Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen,
maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart,
waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag.
De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht,
zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk.
Oldtimers
Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn,
maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.
Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn.
"Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt",
aldus woordvoerder Paul de Waal.
http://www.nu.nl/economie/2954937/klass ... -vrij.html
Jan.
-
- Hercules Held
- Berichten: 198
- Lid geworden op: ma 09 jun 2008 21:16
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Re: regeeraccoord
Hé hé eindelijk een politicus met verstand, ik hoop dat ie zich aan zijn woord houd maarja het treft hem ook zelf dus dat helpt welKlassiekers mogelijk toch MRB-vrij
AMSTERDAM - De opnieuw aangestelde Staatssecretaris van Financiën Frans Weekers is van plan
het cultureel erfgoed op autogebied te ontzien en werkt hiervoor aan een regeling.
Bronnen op Financiën bevestigen aan AutoWeek dat de Weekers, zelf eigenaar van een klassieke Peugeot 504,
wil dat mensen die nauwelijks de weg opgaan niet worden gefronteerd met MRB.
Nog onduidelijk is op welke manier dit plan vorm moet krijgen,
maar het ministerie denkt aan een vorm van de vaak genoemde 60- of 30-dagenkaart,
waarbij je niet vaker dan het genoemde aantal met je auto de weg op mag.
De haalbaarheid van dit soort ideeën wordt de komende tijd onderzocht,
zowel qua budget als qua uitvoerbaarheid, maar de denkrichting van Weekers op dit vlak is in ieder geval duidelijk.
Oldtimers
Als de uiteindelijke regeling op zo'n manier wordt ingevoerd, zou dagelijks gebruik van oldtimers (het grootste pijnpunt) niet langer voordelig zijn,
maar worden liefhebbers volledig ontzien. Er zijn vooralsnog geen geluiden om ook de huidige leeftijdsgrens voor oldtimersstatus (op termijn 30 jaar) op te schroeven.
Bovag laat in een eerste reactie weten zeer verheugd te zijn.
"Dit is exact de oplossing die wij al een tijd aandragen. Je maakt zo een einde aan misbruik van de regeling, maar liefhebbers worden niet gepakt",
aldus woordvoerder Paul de Waal.
http://www.nu.nl/economie/2954937/klass ... -vrij.html
Jan.
gr William
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
-
- Hercules Held
- Berichten: 137
- Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Actie tegen de afschaffing van de oldtimerregeling
Ik kopieer het even schaamteloos van een ander forum:
Good Vibrations
Waarom Good Vibrations?
Het nieuwe voorstel van de regering treft de oldtimerbezitter hard. Niet alleen de bezitters/liefhebbers (minimaal 63.000 volgens de KNAC protest-petitie), maar ook bedrijven die hierin faciliteren. De gevolgen van dit nieuwe wetsvoorstel zijn dan ook bijna niet te overzien. Veel mensen zullen hun geliefde voertuig moeten wegdoen, bedrijven zullen mensen moeten ontslaan of zelfs hun deuren noodgedwongen moeten sluiten en het zal een enorme impact hebben op de talloze oldtimer gerelateerde evenementen in Nederland. Daarnaast zullen de prijzen van onze geliefde oldtimers een enorme val maken waardoor er miljoenen zomaar zullen ‘verdampen’.
Doelstelling:
Het behoud van de vrijstelling voor oldtimers zoals het nu bij de wet geregeld is. De FEHAC is al aan het onderhandelen en wij hebben de FEHAC nodig omdat zij het orgaan is dat de juiste contacten heeft bij de regering om tegen deze wet in te gaan.
Datum:
Vrijdag 1 maart 2013
Deze datum is met zorg uitgekozen. De wintermaanden staan voor de deur en de ervaring leert dat veel oldtimers in de winterstalling staan. Ook heeft het niet veel zin om deze actie te plannen in de voor veel mensen toch al drukke decembermaand. Deze actie heeft veel voorbereiding nodig en zullen er diverse vergunningen voor aangevraagd moeten worden.
Locatie:
Den Haag
Omschrijving actie:
Good Vibrations wil het grootste Concours’d’Elegance organiseren wat er ooit gehouden is. Met deze rijdende stoet van cultureel erfgoed maken we een ronde door Den Haag om te laten zien wat voor prachtige oldtimers wij in Nederland hebben. Wij willen er een mooie en positieve dag van maken en onszelf van onze mooiste kant laten zien want dat zijn wij met onze oldtimers.
Voor wie:
Het is de bedoeling dat ALLE merken oldtimers met deze rit meerijden. Samen maken wij een statement wat Nederland gaat missen als deze wet gewijzigd gaat worden en dat willen wij niet.
Aanmelden?
In Nederland zijn ongeveer 70 oldtimer merken bekend met een bijbehorende club. Niet iedereen is lid van een club, daar zijn wij ons van bewust. Om organisatorische redenen zullen we het concours d’elegance per automerk laten vertrekken vanaf het verzamelpunt om het geheel orderlijk te laten verlopen. Als onderliggende gedachte voor het evenement is natuurlijk tevens protest aan tekenen tegen de maatregel of mocht de maatregel naar wens al dan niet zijn aangepast, als bedankje naar het volk en de regering.
Hierover praten wij 21 november tijdens de vergadering van de FEHAC met deze desbetreffende clubs. Het is dan dus niet noodzakelijk lid te worden van de club, maar de club van het merk oldtimer waar je in rijdt coördineert vanuit het bestuur de aanrijdtijden en communiceert weer met Good Vibrations hoeveel auto’s we mogen verwachten.
Milieu:
Omdat klassiekerliefhebbers door de regering weggezet worden als milieuvervuilers, hetgeen inmiddels al volledig ontkracht is (http://cortonville.com/ec-street/erics- ... d+verstand), willen we op deze dag een ludieke actie organiseren.
We vragen daarom of iedere deelnemer aan het concours d’elegance/rijdend protest een kleine donatie wil doen op een speciaal daarvoor te openen bankrekening zodat we op 1 maart een cheque kunnen uitreiken aan http://www.treesforall.nl.
Pers:
Op deze actie zal heel veel pers afkomen. Hier gaan wij een perscentrum voor inrichten. Wij zijn nog op zoek naar mooie ontroerende, speciale en gekke verhalen van mensen wie op die dag met hun auto geïnterviewd willen worden.
Meld je daarom aan op de Facebook pagina en deel het verhaal en je oldtimer. Op deze manier leren we elkaar ook kennen.
Als de wet toch zo blijft:
Mocht het zo zijn dat de wet toch gehandhaafd blijft dan zijn wij blij en vieren we feest. Dan zullen we de rondrit gebruiken als een bedankje want we plannen hem immers langs het befaamde torentje!
Guiness Book of Records
Er is nog geen melding van het langste Concours d’Elegance ter wereld, dus we willen deze dag officieel op laten tekenen in het Guiness Book of Records!
Organisatie:
Maria Pels (Organisator King Cruise) (Buick leSabre Sportcoupe 1967)
Gert-Jan Gerlach (filmmaker Gerlach Film & TV)
Andre Bolhoeve (Voorzitter AAC)
Facebook:
https://www.facebook.com/groups/132939090189930/
word lid van de groep!
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!
Zal ik met die rokende 314 dieselmotor komen ?
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!
Ik denk dat ik er wel naartoe ga
Wie gaat er mee ?
Gr, Ramon
Wie gaat er mee ?
Gr, Ramon
DAF = Dat Accelereert Fantatstisch
Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!
Ik ga ook!Ik denk dat ik er wel naartoe ga
Wie gaat er mee ?
Gr, Ramon
Mzzl
Kees
-
- Site Admin
- Berichten: 1382
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:59
- Locatie: Den Helder
- Contacteer:
Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!
Mits mogelijk, ik ook!
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 880
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!
daar heb ik ook wel zin in, niet te ver, scheelt ook.
-
- Hercules Held
- Berichten: 137
- Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!
Als het doorgaat kom ik ook, maar dan wel met de Dodge.
zal kijken of we de 126 en 314 ook mee kunnen krijgen.
zal kijken of we de 126 en 314 ook mee kunnen krijgen.
Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!
Ik moet wel ff rijden naar Den Haag vanuit Omgeving Middelburg, maar ik heb het er voor over, incluus de polynorm
DAF = Dat Accelereert Fantatstisch
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Regeerakkoord cq. opheffen MRB ontheffing!
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast