YA 314

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8782
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » wo 19 sep 2012 20:13

Dif. weer terug plaatsen.

Afbeelding

Met olie gevuld maar krijg er lang niet zoveel in als er uit gekomen is.
FF het boek erbij gepakt.
Vooras 6 liter en achteras 7 liter.
Ja dat kan ongeveer wel kloppen met wat ik er in gegooit heb.
Zal nog is een keer kijken na het rijden.
Alleen volgens de plaatjes in het boek hoort die met die grote vuldop op de vooras en die met die kleine dop op de achteras, zit bij mij weer andersom natuurlijk.
Wordt de volgende keer weer terug wisselen dus.

Afbeelding

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2402
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » wo 19 sep 2012 22:11

Wordt de volgende keer weer terug wisselen dus.
Zie je wel dat je het niet met rust kan laten :lol:
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Gebruikersavatar
wesley
Cabine Coureur
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
Locatie: Etten-leur
Contacteer:

Berichtdoor wesley » wo 19 sep 2012 22:16

Het is ook belangrijk om je differtieel weer opnieuw af te stellen d.m.v de stelringen.
Dit word meestal met remmenpasta of verf gedaan, zodat het raakvlak precies goed is.
Anders ff googelen op differentieel afstellen en dan het bestandje van Innovam openen en de laatse 4 pagina's bekijken!
Grtn v/d Ouwe Daf

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 881
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Berichtdoor Dafinknouleuk » wo 19 sep 2012 22:21

Zat al te kijken, op de 126 tussenbak heb je vandie ringen op de flens die de afstand tot de tandwielen bepalen. Nu lijkt het wel plop schroef dicht.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8782
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » wo 19 sep 2012 22:34

Het is ook belangrijk om je differtieel weer opnieuw af te stellen d.m.v de stelringen
Uiteraard had ik de stelringen een merkje gegeven.

Dus alles weer in elkaar, toch geprobeerd een klein beetje de ene kant op en toen de andere kant op, was bij beide geen succes, in de oude stand goed genoeg.

Dus inderdaad, plof dicht en niet te moeilijk doen.

En als ie in de soep loopt, doen we gewoon een andere er in. :mrgreen:

Dat afstellen is allemaal wel leuk als het nieuw is maar die ouwe meuk heeft toch wel speling, op gevoel is bij mij goed genoeg. :wink:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Gebruikersavatar
wesley
Cabine Coureur
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
Locatie: Etten-leur
Contacteer:

Berichtdoor wesley » wo 19 sep 2012 22:41

Daar heb je gelijk aan, als je er idd maar een beetje rekening mee houd komt het meestal wel goed :D
Grtn v/d Ouwe Daf

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8782
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » do 20 sep 2012 22:03

Lager vet wat er uiteindelijk in moet binnen gekomen.
Dat was wel een rip uit mijn lijf maar dan heb je ook wat.

Afbeelding

Vandaag alleen aandrijfassen gesmeerd die hadden wel trek in vet zeg maar.

En de olie ververst van de tussenbak en die was ook wel nodig.
Via dat grote vulgat boven op de tandwielen is bekenen, zie er geen schade aan.
En geen zooi in de oude olie.

Afbeelding

Ben er net weer is een paar km mee op sjouw geweest.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

dafya126
Professioneel Pedaal Prutser
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:20
Locatie: deventer

Berichtdoor dafya126 » vr 21 sep 2012 17:21

wat is er zo speciaal aan dit vet? het lijkt mij een redelijk normaal nlgi 2 vet:



Almagard® Vari-Purpose Lubricant (3752-3750)
Long-lasting Red Grease Stays Put & Runs Cool
Customers who rely upon Almagard Vari-Purpose Lubricant
appreciate its cool-running, long-lasting, water-resistant
performance. It dramatically lengthens grease intervals, eliminates
bearing failures, can extend bearing life by up to threefold, and
does not harden with age.
Recommended for extended service applications, Almagard is
extremely tacky and will not wash off, pound out or melt and run,
even in severe conditions. It is ideal for on-and off-road equipment
where high impact occurs, as well as many in-plant applications.
Beneficial Qualities
Withstands Pressure
& Reduces Wear
• Demonstrates superior
extreme pressure
characteristics
• Provides exceptional antiwear
protection
• Exhibits long-lasting
mechanical stability, does
not change consistency
after being worked
thousands of times
• Maintains a seal against
outside contaminants
throughout its lifetime
• Protects costly bearing
surfaces – even bronze
and alloy – from rust and
corrosion
Stays Put
• Clings tenaciously to
metal, resisting repeated
impact
ddWon’t pound out or
sling off
• Stays in contact zone,
even in high-moisture
environments
ddWon’t wash out of
bearings
Takes the Heat & the Cold
• Performs well in a broad
temperature range
• Has a dropping point of
up to 282°C (540°F)
• Resists oxidation and
won’t melt and run from
bearings
• 3750 (NLGI Grade 0)
offers reliable pumpability
at temps as low as -29°C
(-20°F)
Available Grades
• NLGI 2 (3752)
• NLGI 1 (3751)
• NLGI 0 (3750)
Proprietary Additives
LE’s proprietary additives are used exclusively in LE
lubricants. Almagard Vari-Purpose Lubricant contains
Almasol and Quinplex.
Almasol® solid wear-reducing additive is able to
withstand extremely heavy loads, chemical attack
and temperatures up to 1,900°F (1,038°C). It is
attracted to metal surfaces, forming a microscopic
layer but not building on itself or affecting
clearances. Almasol minimizes metal-to-metal
contact and the resulting friction, heat and wear.
Quinplex® impact-resistant additive contributes
to outstanding water resistance, tackiness and
enhanced mechanical stability, and helps to form a
barrier against corrosion.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8782
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » vr 21 sep 2012 20:01

We sterven van het vet op het werk maar geen 1 die zo plakt als deze.

Denk dat deze wel blijft zitten als er weer is olie bijkomt van uit het cardan.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8782
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » za 22 sep 2012 22:31

Had weer wat tijd over vandaag, dus is verder met inspecteren van de voorkant.
2 is misschien wat overkill maar de boel is best zwaar en je ligt er toch onder.

Afbeelding

Rechts mist al een borgmoer voor de afdrukbout en deze zat nog met 1 gang er in.
Die andere zit ook niet vast.
En 1 tapeind is waarschijnlijk gesloopt en daar zit een bout voor in de plaats met een berg vulringen.
Is de goede maat niet maar met die ringen zit ie er toch wel mooi 2 gangetjes in. PFFFFFFFFFF

Afbeelding

Die rem sleept ook.

Afbeelding

De gaten voor de fussee pennen zijn afgesmeerd met 1 of andere zooi.

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8782
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » za 22 sep 2012 22:32

Spoorstang zat goed vast.
Maar ik win uit eindelijk toch.

Afbeelding

En die kan er zo niet uit.

Afbeelding

Maar met het tapeind er uit ging het net.

Afbeelding

Nou zou ie soepel heen en weer moeten gaan, doet hij dus niet.
Dus er zit een fusseepen niet helemaal tof.

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8782
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » za 22 sep 2012 22:32

Die remslang hoort omhoog gericht te staan en niet opzij, krijg je er zo'n rare knik in.

Afbeelding

Die zooi er af gehakt.

Afbeelding

Fusseepen was niet geborgd, kan ook niet anders met zo'n plaatje.

Afbeelding

De half door geslepen beitel weer is van stal gehaald.

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8782
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » za 22 sep 2012 22:33

Ram tussen en los was ie.

Afbeelding

De onderste fussee kwam met bus en al, dus dat is de zwaar draaiende.

Afbeelding

Die heeft ooit is een poos geen vet gehad, dus roest er tussen.

Afbeelding

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8782
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » za 22 sep 2012 22:33

De boutjes van de remankerplaat zitten met een draadje die niet veel doet zo.
Een veerring er achter.
En locktite er in.
Ach, zekerheid voor alles zeker ?

Afbeelding

De vetkeering heeft een platte muil.

Afbeelding

Kijk ik toevallig links omhoog, heeft ie om plek te maken voor die zelfbouw accubak de flex in het spatboord gezet maar we blijven lachen.

Afbeelding

Zo, die heb ik liggen.

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8782
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » za 22 sep 2012 22:34

Andere kant uit elkaar trekken.

Afbeelding

Deze mis ik aan de rechterkant.

Afbeelding

Die is ook uit elkaar.

Afbeelding

Waarom is het hier zo vet ?
Omdat ik de veer van de keering zie, das zo wie zo niet goed.
En linksboven in is de keering geheel naar binnen omgevouwen.

Afbeelding

Kijk mam, zonder voetjes.

Afbeelding

Nou is het denk ik wel slim om de diff. van de voorkant open te maken, want deze steekassen er uit halen is iet wat meer werk dan de achterkant.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.


Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast