YA 314
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Dif. weer terug plaatsen.
Met olie gevuld maar krijg er lang niet zoveel in als er uit gekomen is.
FF het boek erbij gepakt.
Vooras 6 liter en achteras 7 liter.
Ja dat kan ongeveer wel kloppen met wat ik er in gegooit heb.
Zal nog is een keer kijken na het rijden.
Alleen volgens de plaatjes in het boek hoort die met die grote vuldop op de vooras en die met die kleine dop op de achteras, zit bij mij weer andersom natuurlijk.
Wordt de volgende keer weer terug wisselen dus.
Met olie gevuld maar krijg er lang niet zoveel in als er uit gekomen is.
FF het boek erbij gepakt.
Vooras 6 liter en achteras 7 liter.
Ja dat kan ongeveer wel kloppen met wat ik er in gegooit heb.
Zal nog is een keer kijken na het rijden.
Alleen volgens de plaatjes in het boek hoort die met die grote vuldop op de vooras en die met die kleine dop op de achteras, zit bij mij weer andersom natuurlijk.
Wordt de volgende keer weer terug wisselen dus.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- wesley
- Cabine Coureur
- Berichten: 393
- Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
- Locatie: Etten-leur
- Contacteer:
Het is ook belangrijk om je differtieel weer opnieuw af te stellen d.m.v de stelringen.
Dit word meestal met remmenpasta of verf gedaan, zodat het raakvlak precies goed is.
Anders ff googelen op differentieel afstellen en dan het bestandje van Innovam openen en de laatse 4 pagina's bekijken!
Dit word meestal met remmenpasta of verf gedaan, zodat het raakvlak precies goed is.
Anders ff googelen op differentieel afstellen en dan het bestandje van Innovam openen en de laatse 4 pagina's bekijken!
Grtn v/d Ouwe Daf
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 881
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Uiteraard had ik de stelringen een merkje gegeven.Het is ook belangrijk om je differtieel weer opnieuw af te stellen d.m.v de stelringen
Dus alles weer in elkaar, toch geprobeerd een klein beetje de ene kant op en toen de andere kant op, was bij beide geen succes, in de oude stand goed genoeg.
Dus inderdaad, plof dicht en niet te moeilijk doen.
En als ie in de soep loopt, doen we gewoon een andere er in.
Dat afstellen is allemaal wel leuk als het nieuw is maar die ouwe meuk heeft toch wel speling, op gevoel is bij mij goed genoeg.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Lager vet wat er uiteindelijk in moet binnen gekomen.
Dat was wel een rip uit mijn lijf maar dan heb je ook wat.
Vandaag alleen aandrijfassen gesmeerd die hadden wel trek in vet zeg maar.
En de olie ververst van de tussenbak en die was ook wel nodig.
Via dat grote vulgat boven op de tandwielen is bekenen, zie er geen schade aan.
En geen zooi in de oude olie.
Ben er net weer is een paar km mee op sjouw geweest.
Dat was wel een rip uit mijn lijf maar dan heb je ook wat.
Vandaag alleen aandrijfassen gesmeerd die hadden wel trek in vet zeg maar.
En de olie ververst van de tussenbak en die was ook wel nodig.
Via dat grote vulgat boven op de tandwielen is bekenen, zie er geen schade aan.
En geen zooi in de oude olie.
Ben er net weer is een paar km mee op sjouw geweest.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 215
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:20
- Locatie: deventer
wat is er zo speciaal aan dit vet? het lijkt mij een redelijk normaal nlgi 2 vet:
Almagard® Vari-Purpose Lubricant (3752-3750)
Long-lasting Red Grease Stays Put & Runs Cool
Customers who rely upon Almagard Vari-Purpose Lubricant
appreciate its cool-running, long-lasting, water-resistant
performance. It dramatically lengthens grease intervals, eliminates
bearing failures, can extend bearing life by up to threefold, and
does not harden with age.
Recommended for extended service applications, Almagard is
extremely tacky and will not wash off, pound out or melt and run,
even in severe conditions. It is ideal for on-and off-road equipment
where high impact occurs, as well as many in-plant applications.
Beneficial Qualities
Withstands Pressure
& Reduces Wear
• Demonstrates superior
extreme pressure
characteristics
• Provides exceptional antiwear
protection
• Exhibits long-lasting
mechanical stability, does
not change consistency
after being worked
thousands of times
• Maintains a seal against
outside contaminants
throughout its lifetime
• Protects costly bearing
surfaces – even bronze
and alloy – from rust and
corrosion
Stays Put
• Clings tenaciously to
metal, resisting repeated
impact
ddWon’t pound out or
sling off
• Stays in contact zone,
even in high-moisture
environments
ddWon’t wash out of
bearings
Takes the Heat & the Cold
• Performs well in a broad
temperature range
• Has a dropping point of
up to 282°C (540°F)
• Resists oxidation and
won’t melt and run from
bearings
• 3750 (NLGI Grade 0)
offers reliable pumpability
at temps as low as -29°C
(-20°F)
Available Grades
• NLGI 2 (3752)
• NLGI 1 (3751)
• NLGI 0 (3750)
Proprietary Additives
LE’s proprietary additives are used exclusively in LE
lubricants. Almagard Vari-Purpose Lubricant contains
Almasol and Quinplex.
Almasol® solid wear-reducing additive is able to
withstand extremely heavy loads, chemical attack
and temperatures up to 1,900°F (1,038°C). It is
attracted to metal surfaces, forming a microscopic
layer but not building on itself or affecting
clearances. Almasol minimizes metal-to-metal
contact and the resulting friction, heat and wear.
Quinplex® impact-resistant additive contributes
to outstanding water resistance, tackiness and
enhanced mechanical stability, and helps to form a
barrier against corrosion.
Almagard® Vari-Purpose Lubricant (3752-3750)
Long-lasting Red Grease Stays Put & Runs Cool
Customers who rely upon Almagard Vari-Purpose Lubricant
appreciate its cool-running, long-lasting, water-resistant
performance. It dramatically lengthens grease intervals, eliminates
bearing failures, can extend bearing life by up to threefold, and
does not harden with age.
Recommended for extended service applications, Almagard is
extremely tacky and will not wash off, pound out or melt and run,
even in severe conditions. It is ideal for on-and off-road equipment
where high impact occurs, as well as many in-plant applications.
Beneficial Qualities
Withstands Pressure
& Reduces Wear
• Demonstrates superior
extreme pressure
characteristics
• Provides exceptional antiwear
protection
• Exhibits long-lasting
mechanical stability, does
not change consistency
after being worked
thousands of times
• Maintains a seal against
outside contaminants
throughout its lifetime
• Protects costly bearing
surfaces – even bronze
and alloy – from rust and
corrosion
Stays Put
• Clings tenaciously to
metal, resisting repeated
impact
ddWon’t pound out or
sling off
• Stays in contact zone,
even in high-moisture
environments
ddWon’t wash out of
bearings
Takes the Heat & the Cold
• Performs well in a broad
temperature range
• Has a dropping point of
up to 282°C (540°F)
• Resists oxidation and
won’t melt and run from
bearings
• 3750 (NLGI Grade 0)
offers reliable pumpability
at temps as low as -29°C
(-20°F)
Available Grades
• NLGI 2 (3752)
• NLGI 1 (3751)
• NLGI 0 (3750)
Proprietary Additives
LE’s proprietary additives are used exclusively in LE
lubricants. Almagard Vari-Purpose Lubricant contains
Almasol and Quinplex.
Almasol® solid wear-reducing additive is able to
withstand extremely heavy loads, chemical attack
and temperatures up to 1,900°F (1,038°C). It is
attracted to metal surfaces, forming a microscopic
layer but not building on itself or affecting
clearances. Almasol minimizes metal-to-metal
contact and the resulting friction, heat and wear.
Quinplex® impact-resistant additive contributes
to outstanding water resistance, tackiness and
enhanced mechanical stability, and helps to form a
barrier against corrosion.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Had weer wat tijd over vandaag, dus is verder met inspecteren van de voorkant.
2 is misschien wat overkill maar de boel is best zwaar en je ligt er toch onder.
Rechts mist al een borgmoer voor de afdrukbout en deze zat nog met 1 gang er in.
Die andere zit ook niet vast.
En 1 tapeind is waarschijnlijk gesloopt en daar zit een bout voor in de plaats met een berg vulringen.
Is de goede maat niet maar met die ringen zit ie er toch wel mooi 2 gangetjes in. PFFFFFFFFFF
Die rem sleept ook.
De gaten voor de fussee pennen zijn afgesmeerd met 1 of andere zooi.
2 is misschien wat overkill maar de boel is best zwaar en je ligt er toch onder.
Rechts mist al een borgmoer voor de afdrukbout en deze zat nog met 1 gang er in.
Die andere zit ook niet vast.
En 1 tapeind is waarschijnlijk gesloopt en daar zit een bout voor in de plaats met een berg vulringen.
Is de goede maat niet maar met die ringen zit ie er toch wel mooi 2 gangetjes in. PFFFFFFFFFF
Die rem sleept ook.
De gaten voor de fussee pennen zijn afgesmeerd met 1 of andere zooi.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
De boutjes van de remankerplaat zitten met een draadje die niet veel doet zo.
Een veerring er achter.
En locktite er in.
Ach, zekerheid voor alles zeker ?
De vetkeering heeft een platte muil.
Kijk ik toevallig links omhoog, heeft ie om plek te maken voor die zelfbouw accubak de flex in het spatboord gezet maar we blijven lachen.
Zo, die heb ik liggen.
Een veerring er achter.
En locktite er in.
Ach, zekerheid voor alles zeker ?
De vetkeering heeft een platte muil.
Kijk ik toevallig links omhoog, heeft ie om plek te maken voor die zelfbouw accubak de flex in het spatboord gezet maar we blijven lachen.
Zo, die heb ik liggen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Andere kant uit elkaar trekken.
Deze mis ik aan de rechterkant.
Die is ook uit elkaar.
Waarom is het hier zo vet ?
Omdat ik de veer van de keering zie, das zo wie zo niet goed.
En linksboven in is de keering geheel naar binnen omgevouwen.
Kijk mam, zonder voetjes.
Nou is het denk ik wel slim om de diff. van de voorkant open te maken, want deze steekassen er uit halen is iet wat meer werk dan de achterkant.
Deze mis ik aan de rechterkant.
Die is ook uit elkaar.
Waarom is het hier zo vet ?
Omdat ik de veer van de keering zie, das zo wie zo niet goed.
En linksboven in is de keering geheel naar binnen omgevouwen.
Kijk mam, zonder voetjes.
Nou is het denk ik wel slim om de diff. van de voorkant open te maken, want deze steekassen er uit halen is iet wat meer werk dan de achterkant.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten