keerringen

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

keerringen

Berichtdoor Kees64 » do 09 aug 2012 22:15

Hallo,

Vandaag hoorde ik een tip over keerringen.

Bij het vervangen van een keerring kan het soms verstandig zijn om de nieuwe keerring iets "strakker" te maken.
Het veertje dat in de keerring zit kun je losdraaien, als je goed kijkt zit er ergens een verbinding, hier kun je het veertje uit elkaar draaien, aan de kant van "het vrouwtje" kun je dan een heel klein beetje afhalen en dan het veertje weer terug in elkaar draaien.
Hierdoor wordt het veertje iets strakker waardoor de keerring iets vaster komt te zitten.

Iemand van jullie hiermee bekend?


mzzl
Kees

Gebruikersavatar
wesley
Cabine Coureur
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 10:54
Locatie: Etten-leur
Contacteer:

Berichtdoor wesley » do 09 aug 2012 22:18

Jep is een lapmiddeltje voor als je bij de veer kan zonder de keerring te demonteren.
Als je dit bij nieuwe keerringen gaat doen kan de kans ontstaan dat de keerring binnen afzienlijke tijd verbrand!
Grtn v/d Ouwe Daf

DeWitteDaf
Hercules Held
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Berichtdoor DeWitteDaf » do 09 aug 2012 22:48

het kan ook helpen als je as is ingesleten. maar niet te strak inderdaad, dan issie zo weer kapot

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8780
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » vr 10 aug 2012 21:43

Doe dat ook wel is.

Wel voordat je hem weer in elkaar draait de uiteindes tegen de klok in draaien, dan tegen elkaar houden en weer in elkaar draaien, dan is ie weer mooi rondt.

En euh, niet van de verkeerde kant afknippen he, wordt het zo rot om weer in elkaar te zetten dan. :lol:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast