smeren wielarmdragers etc.
Moderator: ruben
smeren wielarmdragers etc.
Vandaag begonnen met de wielarmdragers smeren.
Achterwielen zitten er 6
voorwielen zitten er 7
Krijg ze er nagenoeg allemaal uit op 2 na! Met een grote schroevendraaier erop en daarop een steeksleutel, maar niks, blijven vast zitten. Ik ben ze aan het beschadigen dus met die 2 gestopt.
iemand een idee hoe ik ze los kan krijgen?
Waarom is dit zo gemaakt, zo'n koperen bout met een koperen moer?.
Mogen er smeernippels op blijven zitten?
groet
Kees
Achterwielen zitten er 6
voorwielen zitten er 7
Krijg ze er nagenoeg allemaal uit op 2 na! Met een grote schroevendraaier erop en daarop een steeksleutel, maar niks, blijven vast zitten. Ik ben ze aan het beschadigen dus met die 2 gestopt.
iemand een idee hoe ik ze los kan krijgen?
Waarom is dit zo gemaakt, zo'n koperen bout met een koperen moer?.
Mogen er smeernippels op blijven zitten?
groet
Kees
-
- Hercules Held
- Berichten: 70
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:08
- Locatie: Doorwerth (GLD).l
Kees,
stiften zitten er om de bussen waar je draag armen in bewegen op de plaats te houden in terrein zodat ze niet gaan draaien.
Kan ook ander boor een gat in de doppen van je torsiestaven en plaats vetnippel die je kan laten zitten. gaat ongeveer 2.5 bus vet in 1 staaf. en het vet komt er als het goed is bij je bussen weer uit. fotos hiervan staan op het forum
Stiften die je er niet uit krijg dat wordt boren tappen en nieuwe stiften plaatsen bovenstaande is makkelijker en je kan de vetnippels laten zitten.
gr rico
stiften zitten er om de bussen waar je draag armen in bewegen op de plaats te houden in terrein zodat ze niet gaan draaien.
Kan ook ander boor een gat in de doppen van je torsiestaven en plaats vetnippel die je kan laten zitten. gaat ongeveer 2.5 bus vet in 1 staaf. en het vet komt er als het goed is bij je bussen weer uit. fotos hiervan staan op het forum
Stiften die je er niet uit krijg dat wordt boren tappen en nieuwe stiften plaatsen bovenstaande is makkelijker en je kan de vetnippels laten zitten.
gr rico
Ik hou van 80 Km/h
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Achterwielen 6 en voorwielen 7 ?
Rare daf heb jij.
Voorwielen 8 en achterwielen 8.
En als je het helemaal goed wil doen voorwielen 16 en achterwielen 16.
Aan het einde van je draagarmen zitten ze ook.
Ook hier scharniert hij op.
Waarom van messing ?
Het is beter dat zo'n stift weg slijt dan het uiteinde van je draagarm.
En zoals al is gezegd is hier, als ze niet los komen, de moer aan de stift vast solderen.
Kan je ze met een steeksleutel er uit draaien.
En stiften uitboren en tappen is leuk maar dan zou ik wel je draagarm er uit halen, anders zit je A: daar in te boren B: je tap komt niet tot onderin.
En de mooiste oplossing vindt ik, stift door boren en smeernippel monteren.
Rare daf heb jij.
Voorwielen 8 en achterwielen 8.
En als je het helemaal goed wil doen voorwielen 16 en achterwielen 16.
Aan het einde van je draagarmen zitten ze ook.
Ook hier scharniert hij op.
Waarom van messing ?
Het is beter dat zo'n stift weg slijt dan het uiteinde van je draagarm.
En zoals al is gezegd is hier, als ze niet los komen, de moer aan de stift vast solderen.
Kan je ze met een steeksleutel er uit draaien.
En stiften uitboren en tappen is leuk maar dan zou ik wel je draagarm er uit halen, anders zit je A: daar in te boren B: je tap komt niet tot onderin.
En de mooiste oplossing vindt ik, stift door boren en smeernippel monteren.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
stift
Tijdens het smeren kwam ik no 8 voor zelf ook al tegen, tegen de bumper aan maar dan moet er een stang weggehaald worden. Doen we de volgende keer als het droog is.
Naar aanleiding van het berichtje van Ruud nog is no 7 en 8 achter gezocht en gevonden.
De 2 tegen het wiel aan had ik niet gezien. Hiervoor moet het wiel eraf wil ik er goed bijkunnen.
Ook dit de volgende keer als het droog is.
Zaten ook enkele stiften bij die er niet helemaal inzaten, lukte mij ook niet na het smeren.
Dus hetzelfde weer erin gezet.
Toch WEER wat geleerd vandaag!
Meteen alle aandrijfassen van vers vet voorzien!
groet
Kees
Naar aanleiding van het berichtje van Ruud nog is no 7 en 8 achter gezocht en gevonden.
De 2 tegen het wiel aan had ik niet gezien. Hiervoor moet het wiel eraf wil ik er goed bijkunnen.
Ook dit de volgende keer als het droog is.
Zaten ook enkele stiften bij die er niet helemaal inzaten, lukte mij ook niet na het smeren.
Dus hetzelfde weer erin gezet.
Toch WEER wat geleerd vandaag!
Meteen alle aandrijfassen van vers vet voorzien!
groet
Kees
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Ik denk dat kees ze inderdaad strak er in heb zitten.
Kees hand vast er in en dan een stukje terug.
Anders krijg je ze er nooit meer uit, dan vervormd het schroefdraad van de stift.
En euh, die andere stiften aan het einde van je draadarmen ook gevonden ?
Want, zoals ik al zei, ook die draaien met het veren van je draagarmen.
Daarom blijft op elke stand van je draagarmen je tandwielkast waterpas.
Kees hand vast er in en dan een stukje terug.
Anders krijg je ze er nooit meer uit, dan vervormd het schroefdraad van de stift.
En euh, die andere stiften aan het einde van je draadarmen ook gevonden ?
Want, zoals ik al zei, ook die draaien met het veren van je draagarmen.
Daarom blijft op elke stand van je draagarmen je tandwielkast waterpas.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Hallo,
Ja, de andere ook gevonden.
En inderdaad heb ik er nu waarschijnlijk een paar iets te strak staan.
Helaas kan ik ze vandaag / morgen niet meer iets losser zetten.
Morgenvroeg om 07.00 uur de weg op, ritje naar 't Harde.
Maar een dag snelweg zullen ze wel overleven hoop ik.
bedankt voor de ondersteuning!
Groet
Kees
Ja, de andere ook gevonden.
En inderdaad heb ik er nu waarschijnlijk een paar iets te strak staan.
Helaas kan ik ze vandaag / morgen niet meer iets losser zetten.
Morgenvroeg om 07.00 uur de weg op, ritje naar 't Harde.
Maar een dag snelweg zullen ze wel overleven hoop ik.
bedankt voor de ondersteuning!
Groet
Kees
Vandaag alles nog "nagesteld" zoals aangegeven.Hallo,
Ja, de andere ook gevonden.
En inderdaad heb ik er nu waarschijnlijk een paar iets te strak staan.
Helaas kan ik ze vandaag / morgen niet meer iets losser zetten.
Morgenvroeg om 07.00 uur de weg op, ritje naar 't Harde.
Maar een dag snelweg zullen ze wel overleven hoop ik.
bedankt voor de ondersteuning!
Groet
Kees
2 kapotte, die ik er niet uit krijg.
Hiervoor alvast 2 nieuwe gevraagd bij "te koop".
mzzl
Kees
stiften
1 stift nog losgekregen, was net lang genoeg om er met een tang uit te draaien.
van de andere is de helft afgebroken maar nog lang geboeg om de moer op te draaien.
Zoals hierboven aangegeven zou de moer op de stift te gesoldeerd kunnen worden.
Maar dat lukt niet met mijn "doe het zelf soldeerboutje".
Vanmiddag zo'n stift met bout aan een "metaalman" laten zien om te vragen of lijmen een optie was en dat moet volgens hem lukken. Speciale lijm met daarvoor speciale ontvetter.
Wordt vervolgd!
groet
Kees
van de andere is de helft afgebroken maar nog lang geboeg om de moer op te draaien.
Zoals hierboven aangegeven zou de moer op de stift te gesoldeerd kunnen worden.
Maar dat lukt niet met mijn "doe het zelf soldeerboutje".
Vanmiddag zo'n stift met bout aan een "metaalman" laten zien om te vragen of lijmen een optie was en dat moet volgens hem lukken. Speciale lijm met daarvoor speciale ontvetter.
Wordt vervolgd!
groet
Kees
-
- Professioneel Pedaal Prutser
- Berichten: 256
- Lid geworden op: do 19 aug 2010 19:46
- Locatie: Koudekerke
Zo gisteren ook ff alle 32 borgstiften eruit gepielt vetnippel erin en pompen maar! ben ik maar heel de dag mee bezig geweest en lekker vies geworden, maar het is gelukt! Kan ik er weer jaren tegen, de vering zat toch niet vast ofzo hoor maar ja hoort bij het onderhoud zal ik maar zeggen
Gr bastiaan
Gr bastiaan
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 0 gasten