Generator.
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Er zitten 4 onluchtingsdopjes op.
En hij doet het nog goed, draaide aan het wiel en zat met mijn vel tegen die veer aan met die messing schroef, weet weer dat ik vullingen in mijn smoel heb.
Boel maar is goed dicht gemaakt.
Montageplaat is gestraald.
De ontsteking heb ik met glasparel gedaan.
Plaat is al zwart gespoten en de ontsteking heb ik in de blanke lak gezet.
En hij doet het nog goed, draaide aan het wiel en zat met mijn vel tegen die veer aan met die messing schroef, weet weer dat ik vullingen in mijn smoel heb.
Boel maar is goed dicht gemaakt.
Montageplaat is gestraald.
De ontsteking heb ik met glasparel gedaan.
Plaat is al zwart gespoten en de ontsteking heb ik in de blanke lak gezet.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Al staat er 380 op, laten vallen nooit.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Boel gemonteerd, zat niet lekker voor de waterpomp, hier en daar een vulring er onder en nou staat ie mooi voor de as waar ie aan vast moet.
De 1e cilinder op SPARK gezet.
En de magneto rondt gedraaid tot ie op de 1e cilinder stond.
Kan je horen aan de klik, ding spant zichzelf om op het juiste moment wat extra vaart te maken zodat je een goede vonk krijg.
Gaat ie sneller draaien, dan houdt dat snel spannen op.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=57O5aeYz ... re=related[/youtube]
En de rest moet ik ff uitzoeken met een stroboscope.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Boel gemonteerd, zat niet lekker voor de waterpomp, hier en daar een vulring er onder en nou staat ie mooi voor de as waar ie aan vast moet.
De 1e cilinder op SPARK gezet.
En de magneto rondt gedraaid tot ie op de 1e cilinder stond.
Kan je horen aan de klik, ding spant zichzelf om op het juiste moment wat extra vaart te maken zodat je een goede vonk krijg.
Gaat ie sneller draaien, dan houdt dat snel spannen op.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=57O5aeYz ... re=related[/youtube]
En de rest moet ik ff uitzoeken met een stroboscope.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Knipperlichtje
- Berichten: 49
- Lid geworden op: do 20 okt 2011 21:29
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
wij gebruiken altijd een lampje dat aangeeft wanneer de puntjes net openen.
Dat veerspan gedeelte wordt inderdaad alleen gebruikt bij starten, dus lage toeren, maar op het moment dat hij klikt staat hij niet op het moment van voor ontsteken, maar ongeveer in top compressie of er iets na. Je moet hem daar doorheen draaien, op cylinder nummer 1 en dan terug naar het punt waar de puntjes net opengaan, ander gaat het niet lukken.
Dit is tenminste de algemene manier, maar goed elk ding is weer ietsje anders.
Dat veerspan gedeelte wordt inderdaad alleen gebruikt bij starten, dus lage toeren, maar op het moment dat hij klikt staat hij niet op het moment van voor ontsteken, maar ongeveer in top compressie of er iets na. Je moet hem daar doorheen draaien, op cylinder nummer 1 en dan terug naar het punt waar de puntjes net opengaan, ander gaat het niet lukken.
Dit is tenminste de algemene manier, maar goed elk ding is weer ietsje anders.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Ga ik doen, heb n.l. geen enkel ervaring met die dingen.wij gebruiken altijd een lampje dat aangeeft wanneer de puntjes net openen.
Dat veerspan gedeelte wordt inderdaad alleen gebruikt bij starten, dus lage toeren, maar op het moment dat hij klikt staat hij niet op het moment van voor ontsteken, maar ongeveer in top compressie of er iets na. Je moet hem daar doorheen draaien, op cylinder nummer 1 en dan terug naar het punt waar de puntjes net opengaan, ander gaat het niet lukken.
Dit is tenminste de algemene manier, maar goed elk ding is weer ietsje anders.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Moet er wel bij zeggen zie ik, vooor elke cilinder gebruikt tie dat voorspanen als het goed is, niet alleen cylinder 1. Weet niet of er ergens een 1 op de distributie deksel staat, maar de magneet moet dan op ontsteken cylinder 1 staan, door de afslag, en dan terug naar het punt waar de contact puntjes net openen. voor cylinder nummer 1.
Duidelijk of moet ik het anders proberen te vertellen?
Duidelijk of moet ik het anders proberen te vertellen?
-
- Knipperlichtje
- Berichten: 49
- Lid geworden op: do 20 okt 2011 21:29
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Voordat ik hem uit elkaar haalde is een beetje rondt gekeken op internet en kwam ze nog N.O.S. tegen op e-bay, dus gaat ie stuk, kan ik altijd nog om een nieuwe.
Membraam los maken was een hele toer met een mesje, zat goed vast geplakt aan de rand.
De boel gereinigd en gestraald.
Getest en in de blanke lak gespoten.
Membraam los maken was een hele toer met een mesje, zat goed vast geplakt aan de rand.
De boel gereinigd en gestraald.
Getest en in de blanke lak gespoten.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten