Iemand met een stroboscoop lamp / hulp met ontst. + carb?

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

MaartenKlop
Knipperlichtje
Berichten: 49
Lid geworden op: do 20 okt 2011 21:29
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Iemand met een stroboscoop lamp / hulp met ontst. + carb?

Berichtdoor MaartenKlop » ma 26 dec 2011 16:51

Zo, de revisiemotor staat er weer in. Complete brandstofsysteem vernieuwd/gereviseerd, net als de remmerij.

Nu loopt de motor op het gehoor vrij netjes, af en toe even overslaan op 1 pit. Omdat ik nu eventjes maar 5 nieuwe bougies had zit er nog 1 oude in, misschien heeft dat daar mee te maken. Anders de bougiekabels maar even vernieuwen, ik denk dan maar gewone koperkern kabels met iets meer gangbare bougies (Champion J6C, Bosch W8EC??). Zwemmen met de daf gaan we toch niet meer doen :P

De ontsteking is reeds voorzien van nieuwe verdeelkap, puntjes, bobine, etc.

Echter, de motor loopt nog ietwat te rijk. Na eventjes (onbelast) draaien slaan ze gelijk lichtelijk zwart, en vooral bij lagere toerentallen blijft er een benzinewalm uit de pijp komen. Om zeker te weten dat dat uit de carburateur komt en niet uit de timing wil ik de ontsteking ff afstellen mbv een stroboscoop lamp. Heeft iemand deze (en misschien ook wel een vacuum meter 8) ), en is diegene bereid om even langs komen voor de fijnafstelling van carb en ontsteking?

Voor zover ik gezien heb is deze carburateur (op de stationair mengselverhouding na) ook niet af te stellen zonder sproeiers te wisselen.

Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten