Pictures or it didn't happen.Heb al wel nieuwe banden op de velgen liggen skelter voorzien van electrische aandrijving bezig om een cross buggy op te knappen en te voorzien van een 250 cc blok van een motorscooter. Oh ja, er kwam ook nog een verbouwinkje benedenverdieping thuis tussendoor. Alles tot op het zand eruit en weer opnieuw opgebouwd
Even voorstellen; Rob Briggen
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Project ligt even stil, nieuwe plandatum Mei 2012.....
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Pictures or it didn't happen, nou hier zijn ze dan:
Als eerste het skelterproject:
Als tweede het crossbuggy project:
Dan het scooterproject dat het motorblok en aandrijving (nog) bevat voor de buggy:
Maar eerst nog even mee crossen natuurlijk:
En dan het YA-project waarvan ik hoop dat deze wielen volgend jaar in de rondte draaien:
Enough proof ?
Groet,
Rob
Als eerste het skelterproject:
Als tweede het crossbuggy project:
Dan het scooterproject dat het motorblok en aandrijving (nog) bevat voor de buggy:
Maar eerst nog even mee crossen natuurlijk:
En dan het YA-project waarvan ik hoop dat deze wielen volgend jaar in de rondte draaien:
Enough proof ?
Groet,
Rob
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
-
- Clublid
- Berichten: 647
- Lid geworden op: vr 09 sep 2011 21:59
- Locatie: Huizen NH
movies?
Ruud wat kan jij drammen zeg, jij laat ook alleen maar foto's zien van die generatorwagen. Ik denk dat moeders jouw af en toe gewoon de deur uit schupt en heb je daarom tijd genoeg voor die generatorwagen. Ik ben ook wel benieuwd naar de restauratie van zijn dafje maar dat komt vanzelf wel, dat heb je gezien aan zijn foto's.
Zit trouwens ook met plezier naar jouw reportage te kijken door.
groet Bert
Zit trouwens ook met plezier naar jouw reportage te kijken door.
groet Bert
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: movies?
Ach, als je maar lol heb.Zit trouwens ook met plezier naar jouw reportage te kijken door.
groet Bert
Zal er vanavond is een megger aanhangen, daar hangt het dan vanaf of de opknapbeurt doorgaat of niet.
Beter gelijk kunnen doen maar ach, anders heb ik nog altijd een leuke aanhanger erbij om kerstbomen te vervoeren.
Maar goed, dit is mijn topic niet, dus houdt ik het hier ff bij.
Maar dat faD lekker en mooi bezig is, staat als een paal boven water.
Kijk er ook graag naar.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Ben weer druk in de weer (voor zover de tijd het toestaat) met mijn YA-project.
Had vorige week even tijd en toen de uitlaat maar afgemaakt:
Ook de eerste voorbereidingen getroffen om de twee brandstoftanks met elkaar te koppelen zodat ik geen problemen heb met de retourstroom van de diesel:
Ik heb inmiddels de koppelingen die in de tank passen, maar deze moeten nog even opgeboord worden en voorzien worden van M22x1,5 binnendraad:
Dit weekend wat meer tijd kunnen besteden en uiteindelijk de V-bak weten te voorzien van directe schakeling. Ik had via een collega een oude ZF 5-32AK bak overgenomen. De gedachte was om het komplete schakeldeksel over te zetten, maar dat paste niet. Uiteindelijk heb ik alleen de bolscharnier constructie geadopteerd:
Zo ziet die AK-bak er van binnen uit:
En zo mijn ZF 5S-35/2:
Dat past dus niet, die AK bak heeft nog een apart frame waar de schakelgaffels in zitten.
Toen maar aan het doktoren gegaan....
Gat gemaakt in bestaand topdeksel:
Na wat passen en meten gat nog wat groter gemaakt, wat uitgefreesd en nieuwe plaat erin pas gemaakt:
En een paar lasstaven aluminium verder en nog wat freezen en draad tappen stond het gisteravond laat zo in de werkbank:
En na vanmiddag staat het zo op de bak:
En het werkt ook nog eens! Hoe het schakelpatroon er nu uitziet is nog een verrassing....
Toen dat klaar was nog even samen met de zoon een rubber hoes van de achterste aandrijfas vervangen en de persleiding vanaf het overdrukventiel naar de ketel aangesloten:
De leiding loopt vanaf onderzijde motor rechtsvoor naar achteren en moest ergens netjes afgebeugeld worden.
Zoonlief is ook nog steeds enthousiast en sleutelt nog druk mee:
URL=http://picturepush.com/public/7669028][/URL]
Wordt vervolgd....(Hoop binnenkort de eerste foto met rook uit de pijp te kunnen tonen!)
Rob
Had vorige week even tijd en toen de uitlaat maar afgemaakt:
Ook de eerste voorbereidingen getroffen om de twee brandstoftanks met elkaar te koppelen zodat ik geen problemen heb met de retourstroom van de diesel:
Ik heb inmiddels de koppelingen die in de tank passen, maar deze moeten nog even opgeboord worden en voorzien worden van M22x1,5 binnendraad:
Dit weekend wat meer tijd kunnen besteden en uiteindelijk de V-bak weten te voorzien van directe schakeling. Ik had via een collega een oude ZF 5-32AK bak overgenomen. De gedachte was om het komplete schakeldeksel over te zetten, maar dat paste niet. Uiteindelijk heb ik alleen de bolscharnier constructie geadopteerd:
Zo ziet die AK-bak er van binnen uit:
En zo mijn ZF 5S-35/2:
Dat past dus niet, die AK bak heeft nog een apart frame waar de schakelgaffels in zitten.
Toen maar aan het doktoren gegaan....
Gat gemaakt in bestaand topdeksel:
Na wat passen en meten gat nog wat groter gemaakt, wat uitgefreesd en nieuwe plaat erin pas gemaakt:
En een paar lasstaven aluminium verder en nog wat freezen en draad tappen stond het gisteravond laat zo in de werkbank:
En na vanmiddag staat het zo op de bak:
En het werkt ook nog eens! Hoe het schakelpatroon er nu uitziet is nog een verrassing....
Toen dat klaar was nog even samen met de zoon een rubber hoes van de achterste aandrijfas vervangen en de persleiding vanaf het overdrukventiel naar de ketel aangesloten:
De leiding loopt vanaf onderzijde motor rechtsvoor naar achteren en moest ergens netjes afgebeugeld worden.
Zoonlief is ook nog steeds enthousiast en sleutelt nog druk mee:
URL=http://picturepush.com/public/7669028][/URL]
Wordt vervolgd....(Hoop binnenkort de eerste foto met rook uit de pijp te kunnen tonen!)
Rob
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Vandaag de brandstoftanks vastgezet en aan elkaar gekoppeld:
Daarna nog even gekeken waar ik het brandstofvoorfilter kwijt kan en lijstje gemaakt van wat ik daarvoor nog bij elkaar moet zoeken.
Deze week ook de radiateur binnengekregen die ik op de gok via marktplaats heb gekocht:
Als deze niet relatief snel ergens onder de motorkap past dan gaat ie waarschijnlijk "de bak in" en dan komt de definitieve oplossing later wel een keer.
Groet,
Rob
Daarna nog even gekeken waar ik het brandstofvoorfilter kwijt kan en lijstje gemaakt van wat ik daarvoor nog bij elkaar moet zoeken.
Deze week ook de radiateur binnengekregen die ik op de gok via marktplaats heb gekocht:
Als deze niet relatief snel ergens onder de motorkap past dan gaat ie waarschijnlijk "de bak in" en dan komt de definitieve oplossing later wel een keer.
Groet,
Rob
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
We zijn weer lekker bezig (al zeg ik het zelf...)
Deze week lekker vrij van werk (maar waarom bellen ze dan toch nog minstens drie keer per dag!) en niet naar de camping maar het YA-project als prio!
Het wisselvallige weer helpt niet echt, maar we hebben ook nog een slecht weer project waar we dan mee verder kunnen.
Dinsdag begonnen met de brandstofleidingen verder aansluiten:
Daarna de remslangen aan de voorkant vernieuwd, de trommels eraf gehad en alles schoon gemaakt, de remcilinders gemonteerd waar al nieuwe cups in waren gezet. Nieuwe remleidingen gemaakt (toch nog koperen leiding zat).
Woensdag nog wat klein werk gedaan maar door het weer meer bezig geweest met het binnenproject: (Foto volgt nog)
Vandaag begonnen met het terugzetten van de cabine:
En dan kom je erachter dat er nog een paar clashpoints zijn om op te lossen (niet geheel onverwachts overigens....)
En dan vragen mijn jongens ook nog af en toe mijn aandacht voor hun hobby:
Inmiddels plan in mijn hoofd uitgewerkt om het schutbord zo aan te passen dat de cabine nog ca. 20 cm kan zakken (dan staat ie 5 - 6 cm hoger dan standaard). Eerste stap zojuist gezet:
Er zullen er niet veel zijn die dit stuk cabine er ooit uit hebben geslepen.....
Wordt vervolgd, morgen meer weer een dafdag!
Het wisselvallige weer helpt niet echt, maar we hebben ook nog een slecht weer project waar we dan mee verder kunnen.
Dinsdag begonnen met de brandstofleidingen verder aansluiten:
Daarna de remslangen aan de voorkant vernieuwd, de trommels eraf gehad en alles schoon gemaakt, de remcilinders gemonteerd waar al nieuwe cups in waren gezet. Nieuwe remleidingen gemaakt (toch nog koperen leiding zat).
Woensdag nog wat klein werk gedaan maar door het weer meer bezig geweest met het binnenproject: (Foto volgt nog)
Vandaag begonnen met het terugzetten van de cabine:
En dan kom je erachter dat er nog een paar clashpoints zijn om op te lossen (niet geheel onverwachts overigens....)
En dan vragen mijn jongens ook nog af en toe mijn aandacht voor hun hobby:
Inmiddels plan in mijn hoofd uitgewerkt om het schutbord zo aan te passen dat de cabine nog ca. 20 cm kan zakken (dan staat ie 5 - 6 cm hoger dan standaard). Eerste stap zojuist gezet:
Er zullen er niet veel zijn die dit stuk cabine er ooit uit hebben geslepen.....
Wordt vervolgd, morgen meer weer een dafdag!
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Nog even een foto van het inwendige van de cabine:
En van het binnenproject:
Motorblok ligt erin, aandrijving is bijna klaar, remklauw zit erop, benzinetank nieuw plekje gegeven en nog wat klein werk. Nog een dag of twee werk en dan zouden we moeten rijden, maar de YA eerst!
En van het binnenproject:
Motorblok ligt erin, aandrijving is bijna klaar, remklauw zit erop, benzinetank nieuw plekje gegeven en nog wat klein werk. Nog een dag of twee werk en dan zouden we moeten rijden, maar de YA eerst!
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
De DAFdag was iets korter dan ik had gehoopt, maar toch weer een stapje gemaakt:
Het middelste gedeelte van het schutbord 2 cm naar achteren geplaatst en een paar nieuwe schetsplaten erin gelast waar de cabine straks aan het chassis komt.
Morgenmiddag aan de slag met has pasmaken van de "rest".
En deze foto van de andere zoon met bike was niet overgekomen in vorig topic:
Het middelste gedeelte van het schutbord 2 cm naar achteren geplaatst en een paar nieuwe schetsplaten erin gelast waar de cabine straks aan het chassis komt.
Morgenmiddag aan de slag met has pasmaken van de "rest".
En deze foto van de andere zoon met bike was niet overgekomen in vorig topic:
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Hierbij wat foto's van de vorderingen van afgelopen Pinksterdagen. Het waren maar wat uurtjes her en der, maar de nieuwe remdruksensoren zijn aangesloten en het cabine project begint ook al te vorderen.
Eerst wat slijpwerk verricht om ruimte te maken voor de motor: (Cabine moet nog 18 cm zakken)
Extra vensterbank erin gelast:
Nieuwe remdruksensoren erop:
Aan de chauffeurskant de zaak weer dichtgemaakt, kan zijn dat ik het rempedaal een klein beetje naar buiten moet buigen wil het weer netjes passen.
Aan de bijrijderszijde komt er gewoon een vlakke plaat in zodat ik daar maximaal ruimte krijg voor de radiateur.
Komend weekeinde met de mountainbikeclub lekker de Ardennen in dus helaas geen tijd voor het YA-tje.....
Wordt vervolgd!
Rob
Eerst wat slijpwerk verricht om ruimte te maken voor de motor: (Cabine moet nog 18 cm zakken)
Extra vensterbank erin gelast:
Nieuwe remdruksensoren erop:
Aan de chauffeurskant de zaak weer dichtgemaakt, kan zijn dat ik het rempedaal een klein beetje naar buiten moet buigen wil het weer netjes passen.
Aan de bijrijderszijde komt er gewoon een vlakke plaat in zodat ik daar maximaal ruimte krijg voor de radiateur.
Komend weekeinde met de mountainbikeclub lekker de Ardennen in dus helaas geen tijd voor het YA-tje.....
Wordt vervolgd!
Rob
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Gelukkig zijn de buren vaak naar de camping en heb ik twee oprijlaantjes.....
En verder heb ik het sleutelen van jongs af aan geleerd via de motorcross en om dat te kunnen betalen moest ik altijd maar werken en daar leer je dan weer van.
Maar bedankt voor het compliment en ik hoop binnenkort ondersteuning te krijgen van Gerard, wil onderhand toch wel eens gaan rijden met ding.
En verder heb ik het sleutelen van jongs af aan geleerd via de motorcross en om dat te kunnen betalen moest ik altijd maar werken en daar leer je dan weer van.
Maar bedankt voor het compliment en ik hoop binnenkort ondersteuning te krijgen van Gerard, wil onderhand toch wel eens gaan rijden met ding.
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten