*gooit knuppel in het hondenhok*
Diesel gaat ja sowieso minder hard
Info over tentkachel
Moderator: ruben
-
- Hercules Held
- Berichten: 137
- Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
-
- Hercules Held
- Berichten: 198
- Lid geworden op: ma 09 jun 2008 21:16
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Je kan hem een keer proberen op benzine, ik hoor wel hoe het aflooptDan heb je het oude model op benzine nog nooit gezien...De mijne wordt iets roodgloeiend bij stand zes. Dit zie ik alleen als het donker is in de garage. Hoe roodgloeiend zou die volgens jouw moeten worden dan?Onze kachel krijgen we maar met moeite roodgloeiend... Ben er nog niet achter wat het is.
We waren al bang dat er iets met de kachel mis zou zijn, maar ik denk nu dat de dieselversie gewoon minder hard gaat.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
ik had ook dat ie minder ging branden. als je het deksel open doet zie je dat je heel simpel met een schroevendraaier en een een steeksleutel de hele bovenkap eraf kan halen.
dan kan je het binnenwerk van de kachel eruit pakken.
onderin ligt een soort gootje in een V vorm. daar loopt in het midden je diesel in dat vervolgens naar links en rachts in de goot loopt en mooi verbrand. bij mij zat er koolaanslag en andere rotzooit in die goot dus de diesel bleef maar op 2 a 3 cm branden ipv het 10voudige. even schoonmaken en klaar.
koste mij 45 minuutjes en had het nog nooit eerder gedaan. hij brandt nu als een jekko.
opvoeren van zon kachel is ook heel simpel. in je 6 standen knop zitten 2 gaatjes. 1 ervan zit een klein koperen propje. wip die eruit en je ziet een klein stelschroefje. hiermee regel je de hoeveelheid diesel die je in alle standen toevoert. ik heb hem 3 volle slagen meer gegeven. maar ik heb ook een grote schuur. (weet even niet meer of linksom of rechtsom meer diesel gaf, maar daar kom je zo achter) onthoud wel hoeveel slagen je hem versteld hebt, dan kun je hem altijd in de originele stand terugzetten.
dan kan je het binnenwerk van de kachel eruit pakken.
onderin ligt een soort gootje in een V vorm. daar loopt in het midden je diesel in dat vervolgens naar links en rachts in de goot loopt en mooi verbrand. bij mij zat er koolaanslag en andere rotzooit in die goot dus de diesel bleef maar op 2 a 3 cm branden ipv het 10voudige. even schoonmaken en klaar.
koste mij 45 minuutjes en had het nog nooit eerder gedaan. hij brandt nu als een jekko.
opvoeren van zon kachel is ook heel simpel. in je 6 standen knop zitten 2 gaatjes. 1 ervan zit een klein koperen propje. wip die eruit en je ziet een klein stelschroefje. hiermee regel je de hoeveelheid diesel die je in alle standen toevoert. ik heb hem 3 volle slagen meer gegeven. maar ik heb ook een grote schuur. (weet even niet meer of linksom of rechtsom meer diesel gaf, maar daar kom je zo achter) onthoud wel hoeveel slagen je hem versteld hebt, dan kun je hem altijd in de originele stand terugzetten.
ja maar dat is maar even tot je gootje met diesel op is, daarna klinkt het alleen stoer. omdat er geen extra brandstof binnenkomt.
er komt een vaste hoeveelheid brandstof naar binnengelopen, door de dop weg te laten kan er een onbeperkte hoeveelheid zuurstof bijkomen en verbrandt alles meteen en begint in het begin de kachel mooi te knorren c.q. brullen , ipv dat er eerst een klein vergassend plasje in het gootje gevormd wordt
als je de kachel opvoert zoals ik in mijn vorige bericht aanhaalde krijg je meer brandstof aanvoer
er komt een vaste hoeveelheid brandstof naar binnengelopen, door de dop weg te laten kan er een onbeperkte hoeveelheid zuurstof bijkomen en verbrandt alles meteen en begint in het begin de kachel mooi te knorren c.q. brullen , ipv dat er eerst een klein vergassend plasje in het gootje gevormd wordt
als je de kachel opvoert zoals ik in mijn vorige bericht aanhaalde krijg je meer brandstof aanvoer
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten