Mits de motorkap niet verwisseld is.......Kijk eens op de plaatjes op de motorkap en onder de stoelen. Vaak staat hier het eerste kenteken nog op.
Daf yk 314
Moderator: ruben
-
- Knipperlichtje
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma 15 sep 2008 23:03
- Locatie: Hoogezand
-
- Knipperlichtje
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma 15 sep 2008 23:03
- Locatie: Hoogezand
Hoi
Ben afgelopen 2 week verder gegaan met de 314 te schuren en in de ijzermenie te zetten,vorige week de voorste laadbak eraf gehaald ( zitten extra ventilatiegaten in ) en ik kan nu mooi bij de achterkant van de cabine zitten ook een paar slechte plekjes in.
Hopelijk ben ik van de week klaar met schuren en dan gaat ie naar binnen voor een frisse verflaag en verder opknapwerk.
Groeten Niels
Ben afgelopen 2 week verder gegaan met de 314 te schuren en in de ijzermenie te zetten,vorige week de voorste laadbak eraf gehaald ( zitten extra ventilatiegaten in ) en ik kan nu mooi bij de achterkant van de cabine zitten ook een paar slechte plekjes in.
Hopelijk ben ik van de week klaar met schuren en dan gaat ie naar binnen voor een frisse verflaag en verder opknapwerk.
Groeten Niels
-
- Hercules Held
- Berichten: 137
- Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Om Niels zn verhaal maar even te ondersteunen met wat foto's en wat nieuwe dingetjes.
Spatborden toch maar eraf gehaald. zijn nog wel het een en ander aan werk nodig.
Het gereedschapskastje heeft ook betere tijden gekend, en zal worden vervangen.
Met heel veel moeite hebben we de laadbak omhoog gekregen. Op een of andere manier heeft de vorige eigenaar de helt? van de aandrijfas verloren. Dus we zijn een uurtje ofwat bezig geweest met het handmatig omhoogdraaien van de bak.
Nu kunnen we een stuk makkelijker overal bij.
Dan is dit dus de hydrauliekcilinder
En de lier
Bovenkant hydrauliekpomp & de reductiebak
De voorremmen gedemonteerd
De achterremmen hadden we al eerder gedemonteerd en uit elkaar gehaald. De hoofdremcilinder heeft al een revisiebeurt ondergaan, maar daar is geen foto van.
Een foto van de cabine. was nog een heel gedoe om de vloer eruit te halen. alles zat goed vastgerot daar.
En als laatste een foto voor het plak/smoelenboek.
Spatborden toch maar eraf gehaald. zijn nog wel het een en ander aan werk nodig.
Het gereedschapskastje heeft ook betere tijden gekend, en zal worden vervangen.
Met heel veel moeite hebben we de laadbak omhoog gekregen. Op een of andere manier heeft de vorige eigenaar de helt? van de aandrijfas verloren. Dus we zijn een uurtje ofwat bezig geweest met het handmatig omhoogdraaien van de bak.
Nu kunnen we een stuk makkelijker overal bij.
Dan is dit dus de hydrauliekcilinder
En de lier
Bovenkant hydrauliekpomp & de reductiebak
De voorremmen gedemonteerd
De achterremmen hadden we al eerder gedemonteerd en uit elkaar gehaald. De hoofdremcilinder heeft al een revisiebeurt ondergaan, maar daar is geen foto van.
Een foto van de cabine. was nog een heel gedoe om de vloer eruit te halen. alles zat goed vastgerot daar.
En als laatste een foto voor het plak/smoelenboek.
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 881
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
-
- Hercules Held
- Berichten: 137
- Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
-
- Knipperlichtje
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma 15 sep 2008 23:03
- Locatie: Hoogezand
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
- Locatie: mijdrecht
-
- Knipperlichtje
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma 15 sep 2008 23:03
- Locatie: Hoogezand
Hoi
Even weer een kleine update
Ik ben inmiddels weer sterk genoeg om te sleutelen dus dan doen we dat ook
Heb inmiddels de Laadvloer en de schotten groen,de remmen zijn bijna klaar (alleen ff stellen) de startmotor is vervangen, de motor draait als een zonnetje
en het voorraam is vervangen nadat ik bij het erin zetten de oude stuk gedrukt had.
vond vandaag 3 x 25 cent en 3 deense 25 centjes in een stop van de luchtleiding naar de aanhanger ventielen. waarom ze afgedopt waren weet ik niet want de leiding die ertussen hoorde is er gewoon bij
dat was het eerst weer even .
Groet Niels
Even weer een kleine update
Ik ben inmiddels weer sterk genoeg om te sleutelen dus dan doen we dat ook
Heb inmiddels de Laadvloer en de schotten groen,de remmen zijn bijna klaar (alleen ff stellen) de startmotor is vervangen, de motor draait als een zonnetje
en het voorraam is vervangen nadat ik bij het erin zetten de oude stuk gedrukt had.
vond vandaag 3 x 25 cent en 3 deense 25 centjes in een stop van de luchtleiding naar de aanhanger ventielen. waarom ze afgedopt waren weet ik niet want de leiding die ertussen hoorde is er gewoon bij
dat was het eerst weer even .
Groet Niels
-
- Hercules Held
- Berichten: 70
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:08
- Locatie: Doorwerth (GLD).l
-
- Hercules Held
- Berichten: 137
- Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Vandaag nog weer bezig geweest met dit mooie weer
de remmen opgesteld en een aantal luchtlekkages verholpen. daarna gekeken of we de koppelingsplaat los konden krijgen, die zit nogsteeds vast. Gelukkig kan je ook rijden zonder te koppelen
Misschien toch maar de bak er achterweg halen... dan ook gelijk even kijken waarom ie niet in zn achteruit wil. denk dat het palletje waar je hem overheen moet drukken vastgeroest zit. alle andere versnellingen werken wel...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7gwBwTgT3KM[/youtube]
de remmen opgesteld en een aantal luchtlekkages verholpen. daarna gekeken of we de koppelingsplaat los konden krijgen, die zit nogsteeds vast. Gelukkig kan je ook rijden zonder te koppelen
Misschien toch maar de bak er achterweg halen... dan ook gelijk even kijken waarom ie niet in zn achteruit wil. denk dat het palletje waar je hem overheen moet drukken vastgeroest zit. alle andere versnellingen werken wel...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7gwBwTgT3KM[/youtube]
-
- Knipperlichtje
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma 15 sep 2008 23:03
- Locatie: Hoogezand
Hoi
even weer een update
inmiddels is de koppeling los en dat was een hele klus: We hebben de 314 eerst naar een afgesloten lange weg gesleept en toen de Unimog erachter gezet, en starten maar, De unimog vol in de ankers en de 314 ging nog steeds harder rijden.
Na een kwartier en heel warme remvoeringen waren we erachter dat het zo niet ging werken. dus ik achter het stuur en een maat van me de gashendel bedienen,starten in zn 4 en gang maken en dan vol gas-geen gas-vol gas-geen gas tot we onder de auto KLONK hoorden en toen was de koppeling los
heb van de week de spatborden en het kastje er weer aan gehangen.
Had al de hele tijd het probleem dat de achteruit niet werkte en dat is lastig als je onder een kapschuur staat iedere keer terug duwen met de 126 of de unimog is ook niks, dus vandaag heb ik dat samen met Chris opgelost ,het palletje van de achteruit was vastgeroest dus uit elkaar gehaald kruipolie erbij en een gepaste doses geweld en toen deed ie het weer
dat was het wel weer ff
Groeten Niels
even weer een update
inmiddels is de koppeling los en dat was een hele klus: We hebben de 314 eerst naar een afgesloten lange weg gesleept en toen de Unimog erachter gezet, en starten maar, De unimog vol in de ankers en de 314 ging nog steeds harder rijden.
Na een kwartier en heel warme remvoeringen waren we erachter dat het zo niet ging werken. dus ik achter het stuur en een maat van me de gashendel bedienen,starten in zn 4 en gang maken en dan vol gas-geen gas-vol gas-geen gas tot we onder de auto KLONK hoorden en toen was de koppeling los
heb van de week de spatborden en het kastje er weer aan gehangen.
Had al de hele tijd het probleem dat de achteruit niet werkte en dat is lastig als je onder een kapschuur staat iedere keer terug duwen met de 126 of de unimog is ook niks, dus vandaag heb ik dat samen met Chris opgelost ,het palletje van de achteruit was vastgeroest dus uit elkaar gehaald kruipolie erbij en een gepaste doses geweld en toen deed ie het weer
dat was het wel weer ff
Groeten Niels
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten