ya 328
Moderator: ruben
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 881
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Laatste dingen geverfd en voorbereid.
Zodra het weer het toelaat, gaan we is proberen de bak er op te krijgen.
En laat het weer het niet toe, er ligt nog zat te bikken.
En een vermelding waard.
Gertjan schut heeft voor mij voor weinig nieuwe handrem remmen geregeld.
Zodra het weer het toelaat, gaan we is proberen de bak er op te krijgen.
En laat het weer het niet toe, er ligt nog zat te bikken.
En een vermelding waard.
Gertjan schut heeft voor mij voor weinig nieuwe handrem remmen geregeld.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Daf er uit.
En voor het geval het gaat regenen een stukkie verder weer naar binnen, vervelend hoor, plek hebben.
Bakkie geparkeerd en de wieltjes er onder vandaan gehaald.
Tja, zelfde verhaal als verleden keer, alleen nu in de gaten houden dat ie door de onderbouw sneller over zijn dode punt is.
Hier lag het dode punt al.
Vanaf de andere kant de takel er weer aan en op spanning zetten.
En dan samen met een potkrik de boel verder laten zakken, tot de bak gelijk hangt met de haak, anders valt ie nog te ver door.
Potkrik schuin er onder gezet, als je dan zakt, komt ie wel recht.
Langzaam maar zeker.
Nu de haak recht boven de bak zit, kan de potkrik weg.
Voor de rest is het alleen de rem er af en dan laten zakken.
Ook weer klaar.
Nu de boel weer van binnen is goed bekeken te hebben, besloten om de bak eerst verder op te knappen en dan pas er op te gooien.
Dus wieltjes aangepast en weer er onder.
En hobbelen maar weer.
Weer op zijn stek en voor de makkelijkheid ff de klep er af gaan halen.
Net op tijd, want het regende flink.
Weet niet of ik ze er al is op gezet had maar wat inslagen in de rand van de bak.
De gehele rand waar je de laadvloerplankjes onder schuift is naar voren gekomen van de roest.
Dus aan de bovenzijde alle laspuntjes door geslepen en met een breekijzer de rand open gebogen.
Na alle roest los geslagen te hebben, de koker die er onder zit is flink uitblazen. Stofzuiger erbij scheelt enorm, geen wolkje in de schuur te bekennen.
Das toch een emmer aan zooi wat er uit kwam.
De boel een eind terug buigen.
Das mooi zo.
Een 2k lak die al 10 jaar op de plank staat, krijgt nu een bestemming.
Heel de boel van binnen onder laten lopen.
En met de luchtspuit de verf is lekker door de balk geblazen.
En dan maar slaan en slaan, tot de rand zo goed als recht was, viel niet mee.
Balk er tussen met hier en daar een beitel.
En als de boel echt goed is uitgehard, dan hier en daar weer lassen.
Sticker verwarmen met de verfstripper.
En je trekt hem er dan zo vanaf.
En nog is flink met een schroevendraaier door de afwatergaten van de huifspanthouders gegaan.
En wederom een berg zooi er uit.
En voor het geval het gaat regenen een stukkie verder weer naar binnen, vervelend hoor, plek hebben.
Bakkie geparkeerd en de wieltjes er onder vandaan gehaald.
Tja, zelfde verhaal als verleden keer, alleen nu in de gaten houden dat ie door de onderbouw sneller over zijn dode punt is.
Hier lag het dode punt al.
Vanaf de andere kant de takel er weer aan en op spanning zetten.
En dan samen met een potkrik de boel verder laten zakken, tot de bak gelijk hangt met de haak, anders valt ie nog te ver door.
Potkrik schuin er onder gezet, als je dan zakt, komt ie wel recht.
Langzaam maar zeker.
Nu de haak recht boven de bak zit, kan de potkrik weg.
Voor de rest is het alleen de rem er af en dan laten zakken.
Ook weer klaar.
Nu de boel weer van binnen is goed bekeken te hebben, besloten om de bak eerst verder op te knappen en dan pas er op te gooien.
Dus wieltjes aangepast en weer er onder.
En hobbelen maar weer.
Weer op zijn stek en voor de makkelijkheid ff de klep er af gaan halen.
Net op tijd, want het regende flink.
Weet niet of ik ze er al is op gezet had maar wat inslagen in de rand van de bak.
De gehele rand waar je de laadvloerplankjes onder schuift is naar voren gekomen van de roest.
Dus aan de bovenzijde alle laspuntjes door geslepen en met een breekijzer de rand open gebogen.
Na alle roest los geslagen te hebben, de koker die er onder zit is flink uitblazen. Stofzuiger erbij scheelt enorm, geen wolkje in de schuur te bekennen.
Das toch een emmer aan zooi wat er uit kwam.
De boel een eind terug buigen.
Das mooi zo.
Een 2k lak die al 10 jaar op de plank staat, krijgt nu een bestemming.
Heel de boel van binnen onder laten lopen.
En met de luchtspuit de verf is lekker door de balk geblazen.
En dan maar slaan en slaan, tot de rand zo goed als recht was, viel niet mee.
Balk er tussen met hier en daar een beitel.
En als de boel echt goed is uitgehard, dan hier en daar weer lassen.
Sticker verwarmen met de verfstripper.
En je trekt hem er dan zo vanaf.
En nog is flink met een schroevendraaier door de afwatergaten van de huifspanthouders gegaan.
En wederom een berg zooi er uit.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Wat ik daar al mee uitgevreten heb.Dat takeltje van jou heeft zich inmiddels ook wel bewezen
Zijn geld dubbel en dwars waard.
Laatst gewijzigd door Hoppa69 op ma 12 okt 2009 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
En zo gaan we fijn geheel naar voren toe.
Heeft ff geduurd maar ze zitten er op.
Nog ff nalopen met de slijptol.
Nu ligt de rand weer aan i.p.v. een halve cm af van de roest.
Heb nog drie gebroken bouten in de vloer zitten.
Heb het wel vaker gepost maar dan toch nog maar een keer.
Moer erop.
Vast lassen en ff wachten, dan sleutel er op en dan maar heen en weer halen en kruipolie er tussen spuiten.
Als de moer afbreekt, las je gewoon een nieuwe er op.
Op den duur win je.
Ik heb de boel maar opgefrist naar gewoon m12 draad.
Die ging in 1 keer.
En voor deze had ik 8 moeren nodig.
Maar de plaat kan vast in de toekomst.
Bouten van de plaat die over de benzinetanks ligt, hebben het ook gehad.
Achterkant had ik het meeste vlees, dus jutteren tot ze los waren.
Daar je natuurlijk het draad naar de donder help.
FF afzagen.
En de rest draai je er zo uit.
1 wilt er echt niet, met lassen heb ik te weinig om te hechten en met de boorkop kan ik er niet bij.
Morgen de boel los slijpen en nieuwe moer er in lassen.
Heeft ff geduurd maar ze zitten er op.
Nog ff nalopen met de slijptol.
Nu ligt de rand weer aan i.p.v. een halve cm af van de roest.
Heb nog drie gebroken bouten in de vloer zitten.
Heb het wel vaker gepost maar dan toch nog maar een keer.
Moer erop.
Vast lassen en ff wachten, dan sleutel er op en dan maar heen en weer halen en kruipolie er tussen spuiten.
Als de moer afbreekt, las je gewoon een nieuwe er op.
Op den duur win je.
Ik heb de boel maar opgefrist naar gewoon m12 draad.
Die ging in 1 keer.
En voor deze had ik 8 moeren nodig.
Maar de plaat kan vast in de toekomst.
Bouten van de plaat die over de benzinetanks ligt, hebben het ook gehad.
Achterkant had ik het meeste vlees, dus jutteren tot ze los waren.
Daar je natuurlijk het draad naar de donder help.
FF afzagen.
En de rest draai je er zo uit.
1 wilt er echt niet, met lassen heb ik te weinig om te hechten en met de boorkop kan ik er niet bij.
Morgen de boel los slijpen en nieuwe moer er in lassen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
- Locatie: mijdrecht
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Kopplaat zit ook roest tussen, die al lekker aan het drukken is.
Maar om die nou helemaal open te slijpen, zat ik niet echt op te wachten.
Dus ram je er 2 beitels tussen.
Haal je met een ijzerzaag de rest van de roest los.
Ga je nog ff met de luchtspuit er door.
Ram je de plaat ff terug.
En nu is ie lekker leeg die rand.
Doe je aan de buitenkant een dikke rand kit er op, zodat je dat later makkelijker weer los kan trekken.
Neem je een trechter en een kitspuittuit en vul je de rand op het gemak met verf.
Klein lekje, ff de kit aandrukken en het was over.
Nadat de verf er goed tussen was gelopen, de rand nog een keer vol gegooid en ben er klaar mee.
Lekker bezig, is de menie op, dan maar met grijs verder, leuk zo met een roller die eerst menie heeft gedaan, heb je roze
Ach, groen er overheen en je ziet er niks meer van.
Maar om die nou helemaal open te slijpen, zat ik niet echt op te wachten.
Dus ram je er 2 beitels tussen.
Haal je met een ijzerzaag de rest van de roest los.
Ga je nog ff met de luchtspuit er door.
Ram je de plaat ff terug.
En nu is ie lekker leeg die rand.
Doe je aan de buitenkant een dikke rand kit er op, zodat je dat later makkelijker weer los kan trekken.
Neem je een trechter en een kitspuittuit en vul je de rand op het gemak met verf.
Klein lekje, ff de kit aandrukken en het was over.
Nadat de verf er goed tussen was gelopen, de rand nog een keer vol gegooid en ben er klaar mee.
Lekker bezig, is de menie op, dan maar met grijs verder, leuk zo met een roller die eerst menie heeft gedaan, heb je roze
Ach, groen er overheen en je ziet er niks meer van.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten