ya 328
Moderator: ruben
-
- Hercules Held
- Berichten: 70
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:08
- Locatie: Doorwerth (GLD).l
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
- Locatie: mijdrecht
hallo Ruud
ziet er allemaal weer goed uit
zelf ben ik ook nog druk maar het zijn allemaal
routine dingen waar al foto's van zijn
afgelopen zaterdag bij een medehobbyist met twee
linkerhanden spruitstuk en pakking vervangen kleppen
gesteld electrische storing opgelost hulpveren vervangen ed
morgen ga ik de dikke daf ombouwen naar gewone bougie's
en de benzinepomp vervangen en wat ik nog tegen kom
ziet er allemaal weer goed uit
zelf ben ik ook nog druk maar het zijn allemaal
routine dingen waar al foto's van zijn
afgelopen zaterdag bij een medehobbyist met twee
linkerhanden spruitstuk en pakking vervangen kleppen
gesteld electrische storing opgelost hulpveren vervangen ed
morgen ga ik de dikke daf ombouwen naar gewone bougie's
en de benzinepomp vervangen en wat ik nog tegen kom
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Routine foto's zijn nooit erg.
Vaak worden er dingen gevraagd die al behandeld zijn.
Dus als er bepaalde dingen vaker voorbij komen, kunnen ze het wat makkelijker onthouden of terug vinden.
En van extra foto's hier van jouw, zeg ik niks, want een pagina of 47 geleden, was dit topic nog van jouw.
Vaak worden er dingen gevraagd die al behandeld zijn.
Dus als er bepaalde dingen vaker voorbij komen, kunnen ze het wat makkelijker onthouden of terug vinden.
En van extra foto's hier van jouw, zeg ik niks, want een pagina of 47 geleden, was dit topic nog van jouw.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Morgen avond heb ik wat anders te doen, dus nu maar ff extra mijn best gedaan.
Trekhaakvanger weer in elkaar gezet.
Was vechten, want die zit er dus echt strak tussen.
En laatste stukkie bumper gemonteerd.
Gereed gemaakt om weer er onder te hangen.
Op dezelfde manier er onder als ie er onder vandaan kwam.
En het grondanker er weer onder.
Trekhaakvanger weer in elkaar gezet.
Was vechten, want die zit er dus echt strak tussen.
En laatste stukkie bumper gemonteerd.
Gereed gemaakt om weer er onder te hangen.
Op dezelfde manier er onder als ie er onder vandaan kwam.
En het grondanker er weer onder.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Nieuw touwtje aan het grondanker.
Paar extra slagen er op voor het vast maken, hij ligt nu n.l. op de vlakker vloer, in het zand moet ie wat dieper kunnen, wordt lastig als je het touwtje strak afstel als hij op de grond ligt.
Rubber eindstoppen op de juiste plek vast gemaakt.
Maar nou die veer, dat krijg je nooit voor elkaar met je handjes.
Dus aan de andere kant 2 sluitingen.
En dan met een spanband de veer intrekken, mocht je spanband het niet halen, dan kan je met een 2e verder, vandaar 2 sluitingen aan het einde van de stang gedaan.
Maar goed, hij haalde het.
Foutje gemaakt, die nok hoort niet achter de plaat maar in dat vierkante gat, maar heel de boel uitbouwen zag ik niet zitten.
Eerst de veer weer vast gezet en vervolgens met een waterpomptang en een boutje de borgstift er uit geknepen.
En met een bekkie vet er aan, de boel weer in elkaar gezet.
Zo is makkelijker afstellen, dan 40 keer er tussen en er van tussen halen.
Gesteld en getest volgens de th.
Stang afgesteld voor hoog-vrij en laag bediening.
Tijdelijk vast, want dat moet weer los, als de voorkant er af gaat.
Nog even de voorwielaandrijving afgesteld, er bleef er 1 ratelen als hij vrij stond.
En als de laatste dingen er in zitten, ga ik heel de boel weer nalopen met een kwast.
Stukkie test rijden.
En dan kan het bakkie er weer op.
Paar extra slagen er op voor het vast maken, hij ligt nu n.l. op de vlakker vloer, in het zand moet ie wat dieper kunnen, wordt lastig als je het touwtje strak afstel als hij op de grond ligt.
Rubber eindstoppen op de juiste plek vast gemaakt.
Maar nou die veer, dat krijg je nooit voor elkaar met je handjes.
Dus aan de andere kant 2 sluitingen.
En dan met een spanband de veer intrekken, mocht je spanband het niet halen, dan kan je met een 2e verder, vandaar 2 sluitingen aan het einde van de stang gedaan.
Maar goed, hij haalde het.
Foutje gemaakt, die nok hoort niet achter de plaat maar in dat vierkante gat, maar heel de boel uitbouwen zag ik niet zitten.
Eerst de veer weer vast gezet en vervolgens met een waterpomptang en een boutje de borgstift er uit geknepen.
En met een bekkie vet er aan, de boel weer in elkaar gezet.
Zo is makkelijker afstellen, dan 40 keer er tussen en er van tussen halen.
Gesteld en getest volgens de th.
Stang afgesteld voor hoog-vrij en laag bediening.
Tijdelijk vast, want dat moet weer los, als de voorkant er af gaat.
Nog even de voorwielaandrijving afgesteld, er bleef er 1 ratelen als hij vrij stond.
En als de laatste dingen er in zitten, ga ik heel de boel weer nalopen met een kwast.
Stukkie test rijden.
En dan kan het bakkie er weer op.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Aandrijfas lier gemonteerd.
As uit elkaar halen, lange stuk door steken, dan eerst weer in elkaar zetten en dan pas op de flensen monteren.
Niet eerst kleine stuk monteren op zijn flens en dan proberen de rest van de as in de vertanding te steken, dat gaat dus niet.
Had bij vis toen d'r tijd een complete uitlaat voor de daf gekocht maar is ie toch ff dit korte stukkie vergeten.
Komborstel er overheen.
En in de hitte bestendige verf.
Trekhaak in elkaar zetten, d'r zat een kort stukkie ketting aan dit plaatje gelast.
Had al zo'n kettingkje gevonden maar vondt het niks.
Dus de rest van dat lasje weg geslepen.
En is een ander kettingkje gerogeld, die kan vast aan de splitpen.
En aan de andere kant een nog wat dikkere splitpen.
Als je nou is gaten wil smeren en je kan er met je vinger niet in, dan achterkant van een boortje ff in het vet steken.
En ff ronddraaien in het gat.
Verf verwijderen gaat het makkelijkst met een hobbymesje.
En ook weer in elkaar.
As uit elkaar halen, lange stuk door steken, dan eerst weer in elkaar zetten en dan pas op de flensen monteren.
Niet eerst kleine stuk monteren op zijn flens en dan proberen de rest van de as in de vertanding te steken, dat gaat dus niet.
Had bij vis toen d'r tijd een complete uitlaat voor de daf gekocht maar is ie toch ff dit korte stukkie vergeten.
Komborstel er overheen.
En in de hitte bestendige verf.
Trekhaak in elkaar zetten, d'r zat een kort stukkie ketting aan dit plaatje gelast.
Had al zo'n kettingkje gevonden maar vondt het niks.
Dus de rest van dat lasje weg geslepen.
En is een ander kettingkje gerogeld, die kan vast aan de splitpen.
En aan de andere kant een nog wat dikkere splitpen.
Als je nou is gaten wil smeren en je kan er met je vinger niet in, dan achterkant van een boortje ff in het vet steken.
En ff ronddraaien in het gat.
Verf verwijderen gaat het makkelijkst met een hobbymesje.
En ook weer in elkaar.
Laatst gewijzigd door Hoppa69 op za 03 okt 2009 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Cabine Coureur
- Berichten: 405
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:20
- Locatie: mijdrecht
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Sow, das wel een hele dikke veer in mijn reet.
Pas al een veer van gerard in mijn kont gehad.
Maar ik kan het waarderen, ik blijf mijn best doen.
Ik heb niet veel foto's, heb de aandrijfassen voor weer bevestigd aan de verdeelbak.
Kan ik achter er af laten i.v.m. de nieuwe handrem remmen die er nog op moeten, kan ik gewoon rijden in zijn voorwiel aandrijving.
Verder nog wat aandrijfassen aan het schoonmaken.
Nieuwe pijp van de zolder gehaald en ff gecontroleerd of ie het zelfde was.
Ouwe pijp gaat dus de zolder op, en niet bij het vuil.
De verf er af gehaald, want die ligt anders na 100 meter toch wel op straat.
En geheel in de hitte bestendige verf gespoten.
Spul is snel drogend, dus hij zit er op.
Laatste 2 leidingen in de juiste vorm getrokken en geduwd.
1 moet ik er nog verven.
Let niet op die witte spikkels, das gewoon verf wat los is gekomen van het los trekken van plakband, waar ik geen verf wilde, dus met een beetje lucht is dat zo weg.
Morgen nog ff aan de achterkant de luchtleiding dicht maken en dan is kijken of dat ding nog starten wil.
Kan ik gelijk ff alle aansluitingen van het luchtsysteem controleren.
Heb een jerrycan met een slang naar het benzine filter en de draden van de lierschakelaar aangesloten, anders start ie zeker niet.
Pas al een veer van gerard in mijn kont gehad.
Maar ik kan het waarderen, ik blijf mijn best doen.
Ik heb niet veel foto's, heb de aandrijfassen voor weer bevestigd aan de verdeelbak.
Kan ik achter er af laten i.v.m. de nieuwe handrem remmen die er nog op moeten, kan ik gewoon rijden in zijn voorwiel aandrijving.
Verder nog wat aandrijfassen aan het schoonmaken.
Nieuwe pijp van de zolder gehaald en ff gecontroleerd of ie het zelfde was.
Ouwe pijp gaat dus de zolder op, en niet bij het vuil.
De verf er af gehaald, want die ligt anders na 100 meter toch wel op straat.
En geheel in de hitte bestendige verf gespoten.
Spul is snel drogend, dus hij zit er op.
Laatste 2 leidingen in de juiste vorm getrokken en geduwd.
1 moet ik er nog verven.
Let niet op die witte spikkels, das gewoon verf wat los is gekomen van het los trekken van plakband, waar ik geen verf wilde, dus met een beetje lucht is dat zo weg.
Morgen nog ff aan de achterkant de luchtleiding dicht maken en dan is kijken of dat ding nog starten wil.
Kan ik gelijk ff alle aansluitingen van het luchtsysteem controleren.
Heb een jerrycan met een slang naar het benzine filter en de draden van de lierschakelaar aangesloten, anders start ie zeker niet.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8827
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
De remmen maar weer is voorzien van vloeistof.
Eerst de nippel zo los maken, dat het soepel gaat, niet dat het al gaat lekken.
Potje gebruiken met een klein laagje vloeistof er in, zodat er nooit lucht aangezogen kan worden.
Als je dan gecontroleerd heb of je vloeistofpotje vol is, dan een slangetje, in dit geval benzineslang op de nippel schuiven en dan met de ringsleutel verder open draaien.
En als hij niet ver genoeg gaat, dan je sleutel over de slang heen schuiven, en dan kan je een nieuwe slag maken.
En dan maar trappen tot er geen lucht meer uitkomt, wel in de gaten houden dat je vloeistofpotje niet leeg raakt.
En als je potje hoger staat als je nippel, dan ff de slang afklemmen voor je hem er af haalt, anders zit nog alles onder de zooi.
Stofdopje er op, en er is geen druppel gemorst, wat in je glazenpot zit, dat kan weer in je fles om vervolgens de vloeistofpot in je daf weer te vullen en de volgende nippel te doen.
Slang in een blik benzine.
Om de moord niet steken, afzuigertje aan de uitlaat.
Benzine opgepompd, choke uit, starten en in 1 keer lopen.
Maar na een paar minuten nog geen druk op de teller.
Kan wel kloppen, moest nog een gaatje afblinden.
Nou gaat ie wel, moet alleen wel de witte zijn.
Deze 2 ff wisselen.
Nou is het wel goed.
Om nou heel de dag de wagen aan te houden voor de druk, das ook niet alles, dus slang er aan en de compressor vult de rest.
Iet wat meer als normaal, goed voor de controle.
De luchtkraan erbij voor de remmen.
Op 1 luchtleiding na, is alles dicht, morgen ff nieuwe leiding maken en dan moet het goed zijn.
Maar alvast een draadje vervangen.
Met de oude, de nieuwe er doorheen trekken.
Die ouwe draden gaan toch een keer vervelend doen met dit soort beschadigingen.
Normaal moet je deze dingen er aan knijpen.
Dat wil ik dus niet, gaat op den duur toch weer liggen butteren.
Dus trek je met een tang dat stukje plastic eraf.
Doe je eerst die sok er op.
Het nummer waar het om gaat en het oogje er aan gesoldeerd.
Voor de rest van de dag, nog het 1 en ander ontdaan van ouwe verf.
Eerst de nippel zo los maken, dat het soepel gaat, niet dat het al gaat lekken.
Potje gebruiken met een klein laagje vloeistof er in, zodat er nooit lucht aangezogen kan worden.
Als je dan gecontroleerd heb of je vloeistofpotje vol is, dan een slangetje, in dit geval benzineslang op de nippel schuiven en dan met de ringsleutel verder open draaien.
En als hij niet ver genoeg gaat, dan je sleutel over de slang heen schuiven, en dan kan je een nieuwe slag maken.
En dan maar trappen tot er geen lucht meer uitkomt, wel in de gaten houden dat je vloeistofpotje niet leeg raakt.
En als je potje hoger staat als je nippel, dan ff de slang afklemmen voor je hem er af haalt, anders zit nog alles onder de zooi.
Stofdopje er op, en er is geen druppel gemorst, wat in je glazenpot zit, dat kan weer in je fles om vervolgens de vloeistofpot in je daf weer te vullen en de volgende nippel te doen.
Slang in een blik benzine.
Om de moord niet steken, afzuigertje aan de uitlaat.
Benzine opgepompd, choke uit, starten en in 1 keer lopen.
Maar na een paar minuten nog geen druk op de teller.
Kan wel kloppen, moest nog een gaatje afblinden.
Nou gaat ie wel, moet alleen wel de witte zijn.
Deze 2 ff wisselen.
Nou is het wel goed.
Om nou heel de dag de wagen aan te houden voor de druk, das ook niet alles, dus slang er aan en de compressor vult de rest.
Iet wat meer als normaal, goed voor de controle.
De luchtkraan erbij voor de remmen.
Op 1 luchtleiding na, is alles dicht, morgen ff nieuwe leiding maken en dan moet het goed zijn.
Maar alvast een draadje vervangen.
Met de oude, de nieuwe er doorheen trekken.
Die ouwe draden gaan toch een keer vervelend doen met dit soort beschadigingen.
Normaal moet je deze dingen er aan knijpen.
Dat wil ik dus niet, gaat op den duur toch weer liggen butteren.
Dus trek je met een tang dat stukje plastic eraf.
Doe je eerst die sok er op.
Het nummer waar het om gaat en het oogje er aan gesoldeerd.
Voor de rest van de dag, nog het 1 en ander ontdaan van ouwe verf.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Hercules Held
- Berichten: 70
- Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:08
- Locatie: Doorwerth (GLD).l
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten