ya 328
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Na drie keer ontvetten, was ie naar mijn zin.
Volgende keer hier en daar nog ff nalopen en zeker de drukbouten van de voorwielen ff afstellen.
1 bout zit netjes tegen de drukstift aan en die andere staat zeker een halve cm af.
Met perslucht zoveel mogelijk water er van tussen en er van af geblazen en zo lang mogelijk laten drogen in het laatste zonlicht.
Laatste stukkie bumper gebikt.
Volgens mij hebben ze tijdens de dienstplicht opdracht gekregen om verf wat over is, dit ten alle tijden op het grondanker te smeren.
Dit is enkel van het anker en dat stukkie bumper.
Maar, hij is er klaar voor.
Ik moet nog wel ff de hoekies terug vouwen.
Volgende keer hier en daar nog ff nalopen en zeker de drukbouten van de voorwielen ff afstellen.
1 bout zit netjes tegen de drukstift aan en die andere staat zeker een halve cm af.
Met perslucht zoveel mogelijk water er van tussen en er van af geblazen en zo lang mogelijk laten drogen in het laatste zonlicht.
Laatste stukkie bumper gebikt.
Volgens mij hebben ze tijdens de dienstplicht opdracht gekregen om verf wat over is, dit ten alle tijden op het grondanker te smeren.
Dit is enkel van het anker en dat stukkie bumper.
Maar, hij is er klaar voor.
Ik moet nog wel ff de hoekies terug vouwen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Het is lang geleden maar ben is lekker lang bezig geweest vanavond, het is al 0.55 uur nu.
Vergrendelstang trekhaak vast klaar gehangen.
Rembekrachtiger gemonteerd.
Luchttanks opgehangen.
Bedieningsstang lierrem gemonteerd.
Had hier eerst mijn luchtkranen op vast gemaakt maar das dus niet goed, daar zitten ze bij de 328 artelerietrekker.
Zo moet het en dan komen de kranen aan de bak vast.
Bijna al het leidingwerk zit er weer in, op een enkele na, die door het frame gaat waar ook de tussenbak nog in moet, die wilde ik eerst maar ophangen en dan de laatste leidingen doen.
Vergrendelstang trekhaak vast klaar gehangen.
Rembekrachtiger gemonteerd.
Luchttanks opgehangen.
Bedieningsstang lierrem gemonteerd.
Had hier eerst mijn luchtkranen op vast gemaakt maar das dus niet goed, daar zitten ze bij de 328 artelerietrekker.
Zo moet het en dan komen de kranen aan de bak vast.
Bijna al het leidingwerk zit er weer in, op een enkele na, die door het frame gaat waar ook de tussenbak nog in moet, die wilde ik eerst maar ophangen en dan de laatste leidingen doen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 504
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
- Locatie: Alphen aan den rijn
zeker netjes hoor
ik was vandaag ook ff met de dikke bezig dacht dat men uitlaat demper wat rot schade had door dat ik wat roet tussen de naad uit zag komen dus een nieuwe demper gescoord 1 van een yp die is kwa demper het zelfde alleen de flenzen zitten verder uit elkaar en hij is zowat leeg ik die demper 50 mm in gekort aan 1 kant anders kan je de ophang klem niet meer er tussen krijgen best gelopen dacht ik ik monteren en starten dat hok een kabaal leek wel een leopard ff een stukkie door de polder gereden alle vogels vlogen tog wel eens op bij het voor bij rijde maar nu helemaal.
denk das nix en het mooie 328 geluid is nu om zeep geholpen dat moet ik niet hebben die gaat er onder uit men oude demper eens bekeken en die is niet eens rot er kwam ietsie roet tussen een naadje vandaan dat netjes ietsie dicht getikt en men demper geborsteld en zwart gemaakt die is klaar om morgen gemonteerd te worden uiteinderlijk lekker gesluiteld en me niet verveeld en wijnig opgeschoten conclusie de demper van een yp is zowat leeg omdat hij een turbo heeft en dat al zo veel geluid afneemd dat een demper haast niet nodig is en bij een 328 wel met een admosferisch blok tot horens
ik was vandaag ook ff met de dikke bezig dacht dat men uitlaat demper wat rot schade had door dat ik wat roet tussen de naad uit zag komen dus een nieuwe demper gescoord 1 van een yp die is kwa demper het zelfde alleen de flenzen zitten verder uit elkaar en hij is zowat leeg ik die demper 50 mm in gekort aan 1 kant anders kan je de ophang klem niet meer er tussen krijgen best gelopen dacht ik ik monteren en starten dat hok een kabaal leek wel een leopard ff een stukkie door de polder gereden alle vogels vlogen tog wel eens op bij het voor bij rijde maar nu helemaal.
denk das nix en het mooie 328 geluid is nu om zeep geholpen dat moet ik niet hebben die gaat er onder uit men oude demper eens bekeken en die is niet eens rot er kwam ietsie roet tussen een naadje vandaan dat netjes ietsie dicht getikt en men demper geborsteld en zwart gemaakt die is klaar om morgen gemonteerd te worden uiteinderlijk lekker gesluiteld en me niet verveeld en wijnig opgeschoten conclusie de demper van een yp is zowat leeg omdat hij een turbo heeft en dat al zo veel geluid afneemd dat een demper haast niet nodig is en bij een 328 wel met een admosferisch blok tot horens
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Ben blij dat het jullie kan bekoren.
Grondanker en laatste stukkie van de achterbumper.
Andere stukkie bumper gemonteerd.
Trekhaak maar is uit elkaar trekken.
Daar had ik een ernstig gesprek mee.
En gewone natuurlijk.
Na het verwijderen van een kilo vet en zand.
De trekhaak vergrendeling ook maar uit elkaar gehaald.
Waar de vergrendeling over schuift maar niet verven.
Heel de bende aan de waslijn.
Das al een eind beter.
Kreeg nog een toetertje van iemand, die zei dat ie van een 616 af kwam.
Herrie maakt ie in ieder geval genoeg.
Grondanker en laatste stukkie van de achterbumper.
Andere stukkie bumper gemonteerd.
Trekhaak maar is uit elkaar trekken.
Daar had ik een ernstig gesprek mee.
En gewone natuurlijk.
Na het verwijderen van een kilo vet en zand.
De trekhaak vergrendeling ook maar uit elkaar gehaald.
Waar de vergrendeling over schuift maar niet verven.
Heel de bende aan de waslijn.
Das al een eind beter.
Kreeg nog een toetertje van iemand, die zei dat ie van een 616 af kwam.
Herrie maakt ie in ieder geval genoeg.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 881
- Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
- Locatie: Oud-Beijerland
Toen ik eind augustus je bier kwam opzuipen had je 'alleen nog maar' een stuk frame en het achterstel af, moet je nou eens kijken..... Die buitenlander die bij je pers staat weet niet wattie ziet man.
Moet ik straks elke week langskomen om niet achterop te raken...
Life is echt beter dan plaatjes maar da's altijd met dat internet
Moet ik straks elke week langskomen om niet achterop te raken...
Life is echt beter dan plaatjes maar da's altijd met dat internet
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8782
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Beeld is weer helder, dus daar gaan we weer.
2 boutjes op mijn 328 hadden een zegelloodje, vondt ik wel zo leuk om terug te doen.
Dus ff een tang geleend met een paar loodjes.
Nou heb ik op de oude loodjes niet gekeken of er wat in stond, voor de leut wilde ik er K.L. in hebben.
Maar dan moet je dat wel in spiegel schrift hebben.
Dus met de leter I en de pers in de weer geweest en geprobeerd K.L. in spiegelbeeld te maken.
Dus zegeldraadje er door en een zegeltje.
Zelfbouw plaatje er op en knijpen maar.
Hij is grappig.
Eindelijk ook 15 mm klemmen gevonden, niet origineel maar zo verrot makkelijk.
Daar er 1 kant nog los moet met de nieuwe bak er op zetten, de nieuwe afdichtingsring nog niet er in maar wel erbij gehangen om niet te vergeten dat er nog 1 in moet.
En nog een beetje geschilderd.
2 boutjes op mijn 328 hadden een zegelloodje, vondt ik wel zo leuk om terug te doen.
Dus ff een tang geleend met een paar loodjes.
Nou heb ik op de oude loodjes niet gekeken of er wat in stond, voor de leut wilde ik er K.L. in hebben.
Maar dan moet je dat wel in spiegel schrift hebben.
Dus met de leter I en de pers in de weer geweest en geprobeerd K.L. in spiegelbeeld te maken.
Dus zegeldraadje er door en een zegeltje.
Zelfbouw plaatje er op en knijpen maar.
Hij is grappig.
Eindelijk ook 15 mm klemmen gevonden, niet origineel maar zo verrot makkelijk.
Daar er 1 kant nog los moet met de nieuwe bak er op zetten, de nieuwe afdichtingsring nog niet er in maar wel erbij gehangen om niet te vergeten dat er nog 1 in moet.
En nog een beetje geschilderd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten